Circa 76% dintre şoferii germani consideră incomodă utilizarea cheilor auto în anumite momente, potrivit unui sondaj efectuat de Puls, un institut de cercetare de piaţă, pentru Bosch, care arată că aproximativ 40 de procente şi-ar înlocui cheile auto cu o aplicaţie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În special şoferii cu vârste sub 40 de ani şi cei care conduc mult au avut experienţe neplăcute cu cheile auto convenţionale. Totul începe de la o logistică simplă: nu ştiu unde să îşi pună cheile (45 de procente dintre respondenţi), de exemplu atunci când sunt la piscină le rătăcesc şi durează foarte mult până când le găsesc (44 de procente), iar unii dintre ei chiar le-au pierdut (38 de procente)”, arată sondajul.

În trecut, unii considerau cheile autovehiculelor cu telecomandă şi logo-ul producătorului ca pe un simbol al statutului social, dar în prezent doar şase procente din cei intervievaţi sunt de această părere. Astfel, aproximativ 40 de procente din numărul respondenţilor s-ar gândi să le înlocuiască cu o aplicaţie pentru smartphone.

„Avantajele unei chei auto digitale sunt evidente: confort, siguranţă şi disponibilitate în orice moment, oriunde”, spune Harald Kröger, preşedintele diviziei Bosch Automotive Electronics.

Bosch dezvoltă aplicaţia Perfectly keyless pentru a oferi şoferilor posibilitatea de a-şi descuia şi porni autovehiculele automat, fără a utiliza o cheie sau a-şi atinge smartphone-ul. Senzorii integraţi în autovehicul recunosc smartphone-ul proprietarului şi descuie portiera doar pentru persoana respectivă; nivelul de siguranţă oferit este comparabil cu cel al tehnologiei cu amprentă digitală.

Sistemul poate fi dezactivat cu uşurinţă în cazul pierderii smartphone-ului. Aplicaţia poate fi utilizată, de asemenea, pentru a permite accesul altor şoferi pentru o perioadă de timp limitată.

Majoritatea celor intervievaţi îşi utilizează telefoanele mobile pentru a face fotografii şi înregistrări video (74 de procente), pentru a naviga pe internet (70 de procente) şi pentru a trimite e-mail-uri (55 de procente).

”46 de procente dintre bărbaţi, 32 de procente dintre femei şi jumătate din numărul de şoferi de SUV-uri au fost încântaţi de perspectiva de a avea pe smartphone o aplicaţie pentru încuierea digitală a autovehiculului. În special persoanele care conduc între 15.001 şi 20.000 km/an (49 de procente) sau peste 20.000 km/an (51 de procente) sunt deschise la ideea unui astfel de sistem”, mai arată sondajul.

Peste jumătate dintre utilizatorii sistemelor de acces fără cheie actuale (54 de procente) le-ar înlocui cu o aplicaţie.

„În ultimii ani, un număr mare de aplicaţii şi de dispozitive utilizate zilnic au fost transpuse în aplicaţii pentru smartphone. Cu zece ani în urmă era perfect normal să ai un aparat foto şi un telefon mobil separate, dar acum lucrurile s-au schimbat. Este timpul ca smartphone-ul să înlocuiască cheile auto”, a spus Kröger.

Şi respondenţii din cadrul sondajului văd avantaje multiple în utilizarea unei chei auto digitale: 30 de procente apreciază faptul că pot dezactiva sistemul online în eventualitatea pierderii smartphone-ului. 28 de procente sunt încântaţi de ideea de a utiliza un smartphone pentru a-şi încuia sau descuia autovehiculul de la distanţă. Însă factorul confort este un mare plus: 40 de procente au oricum întotdeauna smartphone-ul asupra lor şi 38 de procente consideră că este bine că, utilizând o aplicaţie pe smartphone, nu vor mai trebui să-şi facă griji niciodată că şi-au pierdut cheia de la autovehicul.

În prezent, majoritatea şoferilor germani îşi încuie şi descuie autovehiculele utilizând sisteme ale căror coduri pot fi interceptate şi manipulate cu uşurinţă. Majoritatea (aproape două treimi) au telecomenzi wireless pentru autovehicule. 16 procente au sisteme de acces fără cheie, adică portierele sunt descuiate automat atunci când şoferul se apropie de autovehicul.

Deşi 87 de procente dintre respondenţi consideră că telecomenzile sunt sigure şi 78 de procente gândesc acelaşi lucru despre sistemele de acces fără cheie, unul din cinci a avut autovehiculul furat sau accesat în mod neautorizat sau cunoaşte pe cineva care s-a confruntat cu această problemă.

”Atunci când încuiaţi şi descuiaţi autovehiculul cu ajutorul unei aplicaţii pentru smartphone, folosiţi o tehnologie de viitor şi beneficiaţi nu doar de sporirea considerabilă a siguranţei, ci şi de o uşurinţă mai mare a utilizării”, a declarat Kröger.

Institutul de cercetare de piaţă Puls a efectuat pentru Bosch un sondaj asupra unui eşantion de 1.046 de şoferi germani, cu vârste între 18 şi 69 de ani, în perioada 11–18 ianuarie 2019.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2018, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 452 milioane de euro pe piaţa din România.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 410.000 de angajaţi în întreaga lume. Conform cifrelor preliminare, compania a generat vânzări de peste 78,5 miliarde de euro în 2018.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.