46% dintre persoanele cu vârsta de peste 55 de ani nu iau nicio măsură specială pentru a se proteja online, arată un sondaj al companiei de securitate cibernetică Kaspersky, potrivit căruia persoanele care prezintă cel mai mare risc pot totodată să întâmpine adesea dificultăţi în utilizarea instrumentelor moderne.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"46% dintre persoanele cu vârsta de peste 55 de ani nu iau nicio măsură specială pentru a se proteja online. Dacă e să comparăm aceste rezultate cu o generaţie mai tânără, asta înseamnă cu 25% mai mult decât cei cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani", arată sondajul.

Acest lucru poate duce la furtul sau dezvăluirea detaliilor lor către terţi, întrucât generaţiei mai în vârstă îi poate fi dificil să facă distincţia între ofertele autentice şi escrocherii create de cei care încearcă să îi exploateze.

"Pentru a păstra legătura şi pentru a-şi cumpăra produsele de care au nevoie, generaţiile mai în vârstă trebuie să înveţe cum funcţionează tehnologiile moderne şi să devină mai adaptate la mediul online, făcând acum un efort mai mare decât în mod normal. Acest lucru adăugă însă o grijă în plus, şi anume riscurile ce ţin de securitatea cibernetică", arată compania.

Kaspersky le recomandă să păstreze legătura prin telefon sau videocall pentru a le oferi asistenţă tehnică de la distanţă. Multe programe, cum ar fi Skype, permit, de asemenea, partajarea desktop-ului.

"Spuneţi-le care sunt site-urile web de unde pot plasa comenzi de mâncare sau unde pot găsi asistenţă pentru alte probleme importante; sau logaţi-vă direct cu conturile lor pentru a-i ajuta. Aveţi grijă însă cui împărtăşiţi datele personale. Sau puteţi decide să faceţi cumpărăturile online pentru ei – mulţi furnizori permit livrarea în mai multe locaţii", arată compania.

Persoanele nu ar trebui să utilizeze aceeaşi parolă pentru mai multe site-uri sau servicii, spun reprezentanţii Kaspersky.

"Vorbiţi cu ei despre pericolele phishing-ului şi de ce nu e bine să dea click pe link-uri nesolicitate, e-mail-uri, mesaje pe social media sau SMS-uri, ca să-i ajutaţi să evite escrocheriile atunci când utilizează servicii de banking sau fac cumpărături online. Spune-ţi-le să evite salvarea detaliilor cardului pe site-urile web pe care le vizitează şi de unde fac cumpărături", mai subliniază ei.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Portofoliul companiei include protecţie endpoint şi mai multe soluţii specializate de securitate şi servicii, pentru a combate ameninţările digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky, precum şi 270.000 de companii client.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.