Sistemul Coca-Cola din România, format din companiile Coca-Cola România şi Coca-Cola HBC România, a avut anul trecut o contribuţie la economie şi susţinerea comunităţilor locale cuantificată la 594 milioane euro valoare adăugată şi 27.300 locuri de muncă susţinute pe întregul lanţ de valoare, la care se adaugă peste 1 milion de euro investiţi anual în proiecte pentru comunitate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cifrele se regăsesc în cel de-al patrulea studiu de impact socio-economic şi primul raport de sustenabilitate la nivelui întregului sistem, Coca-Cola fiind prezentă pe piaţa locală de peste 27 de ani.

Prin activitatea sa, Sistemul Coca-Cola în România pune în mişcare un lanţ de valoare care stimulează economia naţională şi susţine dezvoltarea comunităţilor locale. Acesta include operaţiunile Coca-Cola România şi Coca-Cola HBC România, fermieri români care furnizează ingredientele pentru produse, furnizori de etichete, materiale, tehnologie şi echipamente, firme de consultanţă, transportatori şi clienţi din retail şi HoReCa, spun reprezentanţii companiei.

Conform studiului de impact socio-economic, care analizează datele din anul 2018, valoarea adăugată de întregul lanţ de valoare al Sistemului Coca-Cola în România se ridică la 594 milioane euro, respectiv 0,29% din PIB-ul României, notează Profit.ro.

Valoarea adăugată direct, de operaţiunile Sistemului Coca-Cola în România, este de 74 milioane euro.

În 2018, românii au cumpărat produse din portofoliul Coca-Cola în valoare de 903 milioane euro. Pentru fiecare euro plătit de consumator, 66 cenţi s-au întors în economia locală. Taxele plătite către statul român sunt în continuare cea mai semnificativă componentă a valorii adăugate de Sistemul Coca-Cola în România.

Întregul lanţ de valoare al Sistemului Coca-Cola aduce o contribuţie de 253 milioane euro la bugetul de stat prin taxele şi impozitele plătite, ceea ce reprezintă 0,82% din toate taxele şi impozitele încasate de statul român. În mod direct, Sistemul Coca-Cola în România plăteşte taxe în valoare de 36 milioane euro. Prezenţa Sistemului Coca-Cola în România generează şi susţine locuri de muncă nu doar în cadrul celor două companii, ci pe întregul lanţ de valoare. Numărul locurilor de muncă create şi susţinute de Sistemul Coca-Cola şi de partenerii săi se ridică la 27.300, adică 0,32% din numărul total al angajaţilor din  România. Fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează indirect alte 18 locuri de muncă în restul economiei locale. 

Alte rezultate din 2018, pe zona de sustenabilitate, sunt:

- 86% dintre furnizorii Sistemului sunt furnizori locali, 82% din bugetul pentru aprovizionare mergând către aceştia.

- Reducerea cu 4,8% a consumului de energie utilizată pentru fiecare litru de băutură produsă, comparativ cu 2017

- Reducerea cu 3,3% a volumului de apă utilizată pentru fiecare litru de băutură produsă, comparativ cu 2017.

- Reducerea cu 16,55% a intensităţii emisiilor de CO2 per litru de băutură produsă, comparativ cu 2017.

- Folosirea energiei verzi în proporţie de 93,5%, faţă de 92,2% în 2017.

- Crearea unui mediu de lucru echilibrat şi prietenos, cu oportunităţi de dezvoltare profesională şi personală pentru angajaţi: numărul orelor de training a crescut cu 66% faţă de 2017, iar Coca-Cola HBC România este Cel mai dorit Angajator din sectorul FMCG, pentru al cincilea an consecutiv**. 

- Încurajarea diversităţii – peste 50% din membrii echipelor de senior management sunt femei.

- Susţinerea comunităţilor prin proiecte relevante, cu investiţii anuale în valoare de peste 1 milion euro: După Noi, Strângem Tot Noi - informarea publicului privind problema deşeurilor de ambalaje şi soluţia colectării selective, prin activităţi şi mesaje care au ajuns la peste 615.000 de români; La TINEri Este Puterea – susţinerea a 2.600 de tineri din categoria NEETs (not employed, in education or training) cu acces la resurse pentru dezvoltarea personală şi profesională;  Future Makers - sprijin financiar şi know-how pentru 1.600 de tineri cu iniţiative de business, acordat de Fundaţia Coca-Cola; Ziua bună! Ziua Voluntarilor Mici - 50 de tone de deşeuri de ambalaje colectate împreună cu 23.000 de elevi şi profesori; Impreună pentru Dunăre – cel mai amplu program de reconstrucţie a zonelor umede aferente fluviului Dunărea, implementat de World Wide Fund în perioada 2014 – 2020, susţinut de Fundaţia Coca-Cola; Grijă pentru copii – donaţii în valoare de 700.000 euro către Asociaţia Salvaţi Copiii pentru dotarea a peste 60 de maternităţi cu echipamente medicale necesare îngrijirii nou-născuţilor prematur, în cadrul campaniei derulate de brandul Dorna, în perioada 2013-2018.

- Orientarea către nevoile consumatorilor, pentru a le oferi acestora un portofoliu divers, varietate şi echilibru. Astfel, băuturile cu conţinut redus sau fără calorii reprezintă 34% din totalul volumelor din portofoliul complet.

Totodată, în 2018, Sistemul Coca-Cola a scăzut cu 4,4% continutul caloric mediu al băuturilor, comparativ cu 2017.

Coca‑Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca‑Cola, având vânzări de peste 2 miliarde de unităţi. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, având operaţiuni în 28 de ţări, deservind o populaţie de aproximativ 605 milioane de persoane. Pe plan local, Coca-Cola HBC România este liderul industriei de băuturi, fiind cel mai mare exportator din domeniu, cu o pondere de aproximativ 30% din exporturile de băuturi. 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.