Sindicatul United Auto Workers (UAW) din Statele Unite a declarat vineri că membrii săi au votat cu o majoritate covârşitoare în favoarea autorizării unei greve la producătorii auto din Detroit, dacă nu se va ajunge la un acord înainte de expirarea actualului contract de patru ani, pe 14 septembrie, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Autorizaţia pentru grevă a fost aprobată de 97% dintre membrii cu drept de vot de la General Motors, Ford Motor şi Stellantis, a declarat preşedintele UAW Shawn Fain, care conduce sindicatul care reprezintă aproximativ 150.000 de lucrători.

Fain a reiterat că sindicatul nu intenţionează să prelungească termenul limită pentru a obţine un nou contract de muncă.

”Termenul limită este 14 septembrie. Avem o mulţime de opţiuni pe care le analizăm, dar prelungirea contractului nu este una dintre ele”.

Separat, preşedintele Joe Biden, care s-a întâlnit cu Fain luna trecută, a declarat reporterilor din Nevada că este îngrijorat de o potenţială grevă a UAW.

”Cred că ar trebui să existe o circumstanţă în care locurile de muncă care sunt înlocuite să fie înlocuite cu noi locuri de muncă” pentru membrii UAW ”şi salariile ar trebui să fie pe măsură”.

Unii senatori doresc ca acordurile naţionale cu UAW să acopere locurile de muncă la întreprinderile mixte de baterii, care în prezent plătesc mai puţin.

Fain a spus că lucrătorii au făcut numeroase concesii în ultimele două decenii, inclusiv renunţarea la creşterea salariilor, pensiile cu beneficii determinate şi beneficiile de sănătate post-pensie.

”Ne-am săturat”, a spus Fain, enumerand o serie de cereri.

”Ne-am lăsat pe spate de zeci de ani, în timp ce aceste companii continuă să ia şi să ia şi să ia de la noi.”

Fain a evidenţiat un set ambiţios de cerinţe, inclusiv creşteri ale salariilor de 46%, încetarea sistemului de salarizare pe niveluri care plăteşte noile angajaţi mai puţin decât veteranii, restabilirea ajustărilor la costul vieţii şi restabilirea planurilor de pensii cu beneficii determinate pentru noii angajaţi, eliminate de producătorii de automobile în 2007.

La Stellantis, doar 30% dintre lucrătorii pe oră din SUA sunt eligibili pentru pensii cu beneficii determinate.

Fain a spus că se aşteaptă ca cei trei din Detroit să vină săptămâna viitoare la masa de negocieri cu contra-propuneri la cererile UAW.

El a spus că discuţiile ”încă merg încet” după deschiderea în iulie.

Analiştii estimează o şansă de peste 50% ca greva să fie declanşată.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.