André Calantzopoulos, CEO Philip Morris International, a declarat vineri, în timpul unei videoconferinţe, că decizia Administraţiei pentru Medicamente şi Alimente (FDA) din Statele Unite de a permite comunicarea către consumatori privind produsul IQOS ar putea determina Organizaţia Mondială a Sănătăţii să îşi schimbe abordarea faţă de aceste alternative la ţigările convenţionale. OMS, a spus el, ar trebui să nu îşi mai facă griji pentru companiile de tutun şi să se concentreze pe sănătatea unui miliard de oameni care fumează şi să se folosească de ştiinţă pentru a-i ghida.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Administraţia pentru Medicamente şi Alimente (FDA) din Statele Unite a autorizat marţi marketingul sistemului IQOS al Philip Morris Products, în categoria de produse din tutun cu risc modificat (MRTP).

Philip Morris, care dezvoltă astfel de produse de aproximativ 14 ani, a depus prima cerere la FDA în decembrie 2016. Au fost transmise studii ştiinţifice, părerile consumatorilor şi au avut loc întâlniri cu Tobacco Products Scientific Advisory Comittee.

Studiile arată că trecerea completă de la ţigările convenţionale la IQOS reduce semnificativ expunerea corpului la substanţe chimice dăunătoare sau potenţial dăunătoare.

„Decizia FDA este un eveniment istoric pentru sănătatea publică. Nu doar pentru că IQOS este primul dispozitiv electronic de acest fel care primeşte un ordin de marketing, dar şi pentru că evaluarea Agenţiei răspunde mai multor întrebări care planează în multe ţări din lume”, a afirmat Calantzopoulos. El speră ca, odată cu aceasta, şi alte ţări să îşi modifice politicile privind produsele alternative pe bază de tutun.

În Statele Unite, IQOS este comercializat, dar nu a fost până acum permisă comunicarea către consumator legat de acest produs.

Decizia FDA arată că nu toate produsele pe bază de tutun sunt la fel, a mai spus CEO-ul. 

„Agenţia a considerat că este important să ne putem adresa adulţilor fumători. Vom continua dialogul cu FDA, vom continua studiile”, a adăugat Moira Gilchrist, VP Strategic and Scientific Communications. „Poate dura decenii până când vom avea date precise în legătură cu rata de reducere a îmbolnăvirilor, dar asta nu înseamnă că nu avem suficiente dovezi acum. Decizia FDA este exemplul perfect că nu trebuie să interzici. Multe autorităţi fac asta pentru că nu ştiu ce se va întâmpla mai târziu, dar fumătorii merită să ştie de ce aceste produse sunt diferite”.

Calantzopoulos a completat: „Dacă produsul nu este disponibil, nu poţi avea o analiză epidemiologică, pentru că nu ai oameni. Se pierde timp. Încurajăm guvernele să permită aceste produse”.

În lume sunt peste 1 miliard de fumători. „Produse care sunt mai bune decât ţigările, evaluate ştiinţific, ar trebui să fie disponibile fumătorilor”, a adăugat el. 

Întrebat dacă se aşteaptă ca Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) să ia act de decizia americanilor şi să îşi modifice abordarea cu privire la aceste produse, şeful companiei a declarat: „Sper. Când vorbim despre OMS trebuie să vorbim despre convenţia-cadru privind controlul tutunului, care a fost creată pentru a ajuta ţările să reducă problemele cauzate de fumat. Această convenţie este dominată substanţial de organizaţii nonguvernamentale care se concentrează pe companii şi mai puţin pe consumatori. Ei au ales să se concentreze pe măsuri restrictive şi nu pe produse fără fum”.

„Cred că e timpul ca OMS să se întoarcă la dovezi ştiinţifice şi nu la ideologie şi clişee. Dacă decizia va fi un declanşator, aşa cum sper, ar fi în sprijinul omului, mai ales în ţările în curs de dezvoltare, unde OMS are influenţă asupra ministerelor Sănătăţii. Putem opera dacă OMS nu este aliat, dar ar fi ideal dacă ar începe să privească spre adevărata ştiinţă şi să îşi facă munca. Cred că vom vedea o mişcare în acest sens, pentru că sunt tot mai multe dovezi că produsele pe bază de tutun încălzit sunt mult mai bune pentru oamenii care continuă să fumeze şi ar fi foarte bine pentru mine dacă OMS nu şi-ar mai face griji pentru companiile de tutun şi nu ar mai încerca să se lupte cu ele şi s-ar concentra pe sănătatea unui miliard de oameni şi ar folosi ştiinţa pentru a-i ghida”, a subliniat Calantzopoulos. 

Un alt obiectiv al companiei este renunţarea totală la producţia de ţigări convenţionale. „Nu este clar când vom renunţa complet la ţigări, pentru că depinde de guverne şi de consumatori. În 15 ani, cred că vom avea ţări unde nu vor mai exista”, a mai spus el.

IQOS este disponibil acum în peste 50 de ţări, iar până în luna martie a acestui an 10,6 milioane de oameni au făcut trecerea completă de la ţăgări la acest produs, a precizat Calantzopoulos. Din totalul consumatorilor de IQOS, aproximativ 70% folosesc doar acest produs.

Până în 2025, Philip Morris îşi propune ca 38% - 42% din venituri să provină din IQOS, iar numărul de consumatori să ajungă la 40 de milioane. „Aceasta este ambiţia noastră, nu este un plan financiar. Sperăm să reuşim şi cu ajutorul autorităţilor din diverse ţări”, a mai spus André Calantzopoulos.

În prezent, IQOS reprezintă aproximativ 10% din volumul total de producţie de ţigări a Philip Morris, o creştere cu două procente faţă de anul trecut, şi 20% din venituri, creştere similară faţă de 2019.

Japonia este cea mai bună piaţă, urmată de Uniunea Europeană, unde fiecare ţară îşi decide politica privind aceste produse.

André Calantzopoulos este CEO de mai bine de şase ani şi, de asemenea, face parte din board-ul companiei Philip Morris International. Şi-a început cariera la Philip Morris International în 1985, ca analist de business, iar de-a lungul anilor a ocupat mai multe posturi de conducere, inclusiv functia de director general al PMI Polonia şi director general al Philip Morris Finlanda.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.