Samsung Electronics a surprins pieţele, marţi, estimând o scădere de 29% a profitului în trimestrul patru, din cauza cererii mai mici pentru cipuri, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Compania sud-coreeană a mai estimat că profitul va rămâne scăzut în primul trimestru, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţa cipurilor de memorie, dar se aşteaptă ca situaţia să se îmbunătăţească în a doua jumătate a anului, pe măsură ce producătorii vor lansa smartphone-uri noi.

Profitul mai slab al celui mai mare producător de smartphone-uri şi semiconductori amplifică îmgrijorarea investitorilor provocată de reducerea de către Apple a estimărilor referitoare la vânzările trimestriale, din cauza vânzărilor sub aşteptări din China.

China este cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume, dar cererea a scăzut din cauza încetinirii activităţilor economice, amplificată de războiul comercial cu Statele Unite.

Un alt motiv este sprijinul în creştere pentru producătorii chinezi, care a avut un impact negativ asupra brandurilor străine, cota de piaţă a Samsung coborând la numai 0,9%, de la un maxim de 18,2% atins în 2013.

Cu toate acestea, cipurile produse de Samsung sunt incluse în majoritatea telefoanelor producătorilor importanţi, între care Apple şi Huawei Technologies, liderul de piaţă din China. Astfel, cipurile de memorie şi procesoarele Samsung generează peste trei sferturi din  profitul companiei şi aproximativ 38% din vânzări.

Pentru perioada octombrie-decembrie, Samsung anticipează un profit de 10.800 de miliarde de woni (9,67 miliarde dolari), sub estimarea medie de 13.200 de miliarde de woni făcută de 26 de analişti, într-un sondaj realizat de I/B/E/S Refinitiv. Aceştia prognozează şi un declin de 11% al veniturilor, la 59.000 de miliarde de woni.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.