Platforma de investiţii Roca a anunţat vineri că a preluat operatorul portuar Romcargo Maritim, operatorul celui mai mare terminal roll on/roll off din Portul Constanţa, care acum se află în insolvenţă, informează compania, fără a preciza valoarea tranzacţiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Compania gestionează 90% din fluxurile maritime de vehicule pentru pasageri şi utilitare din Romania, incluzând Dacia, Renault, Ford şi Mitsubishi, operând cel mai mare terminal Ro-Ro din portul Constanţa. 

Înfiinţată în anul 2006, compania a trecut printr-o perioadă dificilă între 2015-2016, iar la finalul anului 2016 a intrat în insolvenţă, desfăşurându-şi în continuare activitatea conform cu un plan de reorganizare. 

”Cea de-a cincea tranzacţie a platformei Roca este o reală provocare. Am concentrat experienţa acumulată până acum şi ne-am lansat într-un domeniu pe care-l considerăm strategic pentru România. Este vorba de o companie cu activitate logistică, şi nu una oarecare, ci un operator portuar. Vedem oportuniţăţi acolo unde alţii văd doar riscuri. Pariem atât pe o valorificare mai bună a poziţiei geografice strategice a României cât şi pe potenţialul insuficient exploatat al fluxului comercial euro - asiatic. Astfel mizăm pe succesul acestei investiţii şi pe scoaterea companiei din insolvenţă în scurt timp”, a declarat Rudolf Vizental, CEO ROCA.

Planul Roca este de a contura o schemă de dezvoltare strategică a Romcargo Maritim, folosind atât experienţa managerilor din platformă precum şi atuurile companiei, consolidând în acelaşi timp relaţiile cu principalii parteneri Alianta Renault-Nissan-Mitsubishi şi Ford Werke – Ford Romania.

Managementul actual Romcargo Maritim va fi parte activă a acestui plan, arată conducerea Roca.

”Dezvoltarea Romcargo Martim ca investiţie Roca va fi posibilă şi datorită faptului că portul Constanţa este supus unui proces de dezvoltare la finalul căruia infrastructura portului va permite accesul unor nave de tonaj mai ridicat”, spun ei.

Odată cu creşterea gradului de utilizare a cailor navigabile din port, activitatea companiei se va putea intensifica.

”Suntem încrezători că punând laolaltă experienţa noastră extensivă în industrie cu experienţa de business şi management a echipei Roca şi vom transforma Romcargo Maritim într-o poveste de succes”, a declarat Ionuţ Monu, general manager Romcargo Maritim.

În spaţiul de 85.000 mp gestionat în Portul Constanţa, Romcargo Maritim are o capacitate de stocare de 7.500 de unităţi simultan, poate opera 25.000 vehicule pe lună, o cale ferată cu trei linii şi posibilitatea de a opera simultan două trenuri de câte 21 vagoane fiecare şi o dană cu lungimea  de 200 m.

În 2018, cu 80 de angajaţi, Romcargo Maritim a avut un flux total de 154.000 de autovehicule operate, iar estimările pentru 2019 sunt de 175.000 autoturisme.

Roca s-a lansat în 2018 ca prima platformă de investiţii şi management dedicată companiilor româneşti. După un an de activitate, compania a obţinut un randament de 260% pentru sumele investite iniţial şi a ajuns la o valoare de 22 milioane de euro.

 

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.