În primele nouă luni ale anului 2022, românii au făcut 141 de milioane de tranzacţii cu Revolut, cu 20% mai multe decât în primele trei trimestre ale anului 2021.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În primele nouă luni ale anului 2022, românii au efectuat 141 de milioane de tranzacţii cu Revolut, cu 20% mai multe decât în primele trei trimestre ale anului 2021. În acelaşi timp, volumul total al plăţilor realizate cu aplicaţia financiară s-a majorat cu 17%, în perioada ianuarie - septembrie 2022, faţă de perioada similară din 2021”, arată datele Revolut.

În ceea ce priveşte comportamentul de consum al clienţilor români, cea mai mare creştere, de 71%, a fost înregistrată pentru cheltuielile generale.

”Aceeaşi categorie a fost pe primul loc şi la creşterea numărului de tranzacţii (42%), indicând că Revolut este tot mai mult utilizat ca instrument curent de plată, online, cu cardul fizic sau cu carduri virtuale. Fie că utilizează Revolut pentru cumpărături online sau pentru plăţi în punctele de vânzare, fie că apelează la funcţionalităţi precum ”împarte nota de plata”, clienţii preferă aplicaţia financiară pentru cheltuielile cotidiene sau pentru plăţi recurente, abonamente la utilităţi sau transport, plăţi în timpul călătoriilor în ţară sau străinătate”, precizează compania.

Tendinţele remarcate în primele trei trimestre ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, indică un comportament al consumatorului care oscilează între satisfacerea nevoii de libertate de mişcare, socializare şi divertisment şi precauţia în privinţa cheltuielilor pentru produse şi servicii necesare în viaţa de zi cu zi. Astfel, divertismentul a înregistrat o creştere importantă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de 42% în privinţa sumei totale cheltuite, urmat de plăţile în restaurante şi pentru servicii turistice (31%). La polul opus, cele mai mari scăderi ale sumelor cheltuite au fost remarcate pentru servicii (-10%) şi utilităţi (-5%).

Impactul inflaţiei asupra comportamentului de consum al românilor se vede din reducerea cheltuielilor/utilizator cu categorii de servicii şi bunuri care erau în mod constant pe un trend de creştere - mărfuri alimentare (-3,50%) şi utilităţi (-2,90%).

”Pe de altă parte, revenirea la o mobilitate similară celei din perioada anterioară pandemiei de COVID-19 şi relaxarea populaţiei în privinţa problemelor de sănătate se vede din trendul ascendent pentru cheltuielile de transport (sumă medie/utilizator) care au crescut cu 18% şi din reducerea cheltuielilor cu sănătatea, igiena personală şi beauty (-1,6%). Cu alte cuvinte, pandemia este de domeniul trecutului, inflaţia şi creşterea costului de trai sunt preocupările constante ale românilor pentru că acestea le pot afecta planurile de călătorie şi fondurile pentru activităţile care îi relaxează”, spun reprezentanţii Revolut.

În general, românii au fost mai atenţi cu banii şi au cheltuit mai puţin la shopping sau pentru „coşul zilnic”, în supermarketuri. De altfel, în primele nouă luni ale anului, s-a constatat o reducere a ponderii cheltuielilor cu shopping-ul de la 20% la 17%, iar în cazul cumpărăturilor din supermarket-uri, ponderea s-a diminuat de la 16% la 14%.

În schimb, a crescut ponderea cheltuielilor cu divertismentul (de la 14% la 17%), a celor din restaurante şi cafenele (de la 9% la 11%) şi a celor cu călătoriile (de la 7% la 8%), în totalul cheltuielilor realizate în primele nouă luni ale anului, faţă de primele nouă luni din 2021. Inflaţia este şi ea un factor care influenţează acest comportament, iar aceasta se vede şi din ponderea deţinută de cheltuielile cu serviciile şi utilităţile, aflate pe un trend descendent, în totalul cheltuielilor realizate de români (-2 puncte procentuale fiecare).

În perioada de referinţă, un utilizator de Revolut din România a cheltuit, în medie, 611 euro pentru divertisment, 470 euro pentru călătorii, 386 euro pentru shopping, 295 euro pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 282 euro în restaurante, cafenele, baruri şi pentru servicii de catering. Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală şi cosmetice (159 euro).

Categoria de vârstă care pare să nu fie afectată de creşterea preţurilor şi de inflaţie este 18-24 ani. Clienţii din acest segment de vârstă au fost singurii ale căror cheltuieli au crescut pentru toate categoriile de mărfuri şi servicii, cu 68% (primele 9 luni 2022 vs. primele 9 luni 2021).

Cea mai mare sumă medie/client cheltuită de această categorie a fost de 382 euro/client pentru divertisment. De asemenea, un client din acelaşi segment a cheltuit în primele nouă luni ale acestui an cu 35% mai mult pentru servicii de ospitalitate (în restaurante, cafenele, baruri).

La polul opus, categoriile de vârstă 25-34 şi 35-44 au arătat mai multă prudenţă cu propriile bugete. Acestea au redus cheltuielile pentru cumpărăturile din supermarket-uri (-4%, respectiv -6%), cu serviciile (-13%, respectiv -19%), cu shopping-ul (-4%, respectiv -10%), cu utilităţile (-7%, respectiv -13%).

În ceea ce priveşte categoria de vârstă cu cea mai mare sumă medie cheltuită per client, în funcţie de buget, statisticile au arătat astfel: 376 euro (35-44 de ani, achiziţii din supermarketuri), 336 euro (35-44 de ani, categoria servicii), 820 euro (25-34 de ani, divertisment), 361 euro (35-44 de ani, cheltuieli generale), 344 euro (35-44 de ani, restaurante, cafenele, baruri), 179 euro (peste 65 de ani, sănătate, igienă personală, cosmetice), 516 euro (35-44 de ani, shopping), 272 euro (25-34 de ani, transport), 588 euro (35-44 de ani, turism şi călătorii), 284 euro (35-44 de ani, utilităţi). Datele indică faptul că Revolut are o utilizare extinsă în toate categoriile de vârstă, cu un nucleu solid de clienţi din categoria populaţiei active (25-44 de ani), dar şi o utilizare specializată în rândul seniorilor.

În timp ce bărbaţii au cheltuit mai puţin pentru servicii (-16%) şi utilităţi (-9%), femeile au continuat să plătească mai mult, faţă de primele nouă luni ale anului trecut, pentru aproape toate categoriile de cumpărături, mai puţin în cazul utilităţilor (-4%). Suma medie cheltuită/ tranzacţie de o femeie a fost de aproximativ 33 euro, în timp ce pentru un bărbat a fost de 38 euro în medie/ tranzacţie. Categoria de cheltuieli cu cea mai mare sumă medie/ utilizator, în perioada de referinţă, în cazul doamnelor, a fost shopping-ul (370 euro/ client), iar în rândul domnilor, divertismentul (793 euro/ client).

Diferenţele dintre cele două genuri dispar atunci când ne uităm la categoria de plăţi pentru care consumatorii au preferat să utilizeze Revolut la efectuarea plăţii. Atât doamnele, cât şi domnii, au folosit Revolut mai ales pentru a plăti cumpărăturile făcute în supermarketuri (aproape 14 milioane de tranzacţii în cazul femeilor, respectiv 23 de milioane de tranzacţii, între clienţii de gen masculin) şi pentru a achita servicii de transport (9,5 milioane de tranzacţii înregistrate în cazul doamnelor şi aproape 16 milioane de tranzacţii, în cazul domnilor).

În cele 9 luni scurse de la începutul anului, clienţii Revolut au preferat pentru cumpărăturile din categoria mărfuri alimentare şi bunuri de consum (FMCG) lanţurile de supermarket-uri Lidl, Mega Image şi Kaufland. În categoria sănătate, igienă personală şi cosmetice, pe primele trei locuri s-au aflat Farmacia Tei, Sephora şi Notino.ro, iar podiumul pentru categoria shopping a fost împărţit de Emag.ro, Amazon.com şi Altex. În categoria transport, în top trei s-au aflat OMV, Bolt şi Rompetrol, iar în categoria turism şi călătorii, Booking.com, AirBnB şi WizzAir. La servicii, cele mai mari sume plătite au mers către Vodafone, Orange, Digi, iar la utilităţi către E.On şi Netflix.

Revolut este prima aplicaţie financiară care ajută utilizatorii să îşi folosească la maximum fondurile de care dispun. În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, peste 20 milioane de clienţi din lume, din care mai mult de 2 milioane din România, folosesc serviciile inovatoare Revolut pentru a realiza peste 250 de milioane de tranzacţii pe lună.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.