Rezultatele trimestriale ale Tesla au ratat toate previziunile, cu cel mai mare declin în termeni anuali al veniturilor din 2012, de 9%, şi o scădere a vânzărilor de maşini cu 13% faţă de intervalul similar din 2023, dar Elon Musk a reuşit să menţină aşteptările investitorilor privind robotaxiurile, iar acţiunile companiei au crescut, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

De asemenea, fluxul de numerar liber al producătorulu iamerican de venhicule electrice a devenit negativ.

Dar CEO-ul Elon Musk a minimizat cea mai mare parte a acestora rezultate şi a sugerat investitorilor să-şi concentreze atenţia în altă parte. În loc să se oprească asupra situaţiilor financiare trimestriale sau asupra restructurării masive anunţate săptămâna trecută, Musk şi-a reiterat viziunea despre Tesla ca fiind o companie care construieşte software de inteligenţă artificială pentru a transforma maşinile existente în vehicule autonome, robotaxiuri dedicate care vor face bani pentru proprietarii lor.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

Acesta este Tesla pe care Elon Musk a promovează pentru Wall Street, spunând tuturor care nu au încredere în companie să stea deoparte.

”Dacă cineva nu crede că Tesla va rezolva autonomia, cred că nu ar trebui să fie un investitor în companie”, a spus Musk la apelul pentru venituri.

Acţiunile Tesla au crescut cu 13% în tranzacţiile extinse de după închiderea bursei de marţi, după raportul privind câştigurile, în ciuda rezultatelor dezamăgitoare.

O parte din optimism a fost legat de planurile anunţate ale Tesla de a începe producţia de noi modele de vehicule electrice la preţuri accesibile la ”începutul lui 2025, dacă nu la sfârşitul acestui an”.

Creşterea acţiunilor a luat avânt în timpul apelului pentru câştiguri, pe măsură ce Musk a vorbit despre viitor. El a menţionat că robotaxiul companiei, despre care a spus de multă vreme că va veni, se va numi CyberCab.

Într-o prezentare pentru acţionari pe care Tesla a publicat-o înainte de apel, compania a prezentat ” o previzualizare de ride-hailing în aplicaţia Tesla”.

Musk a vorbit şi despre o reţea de transporturi fără şofer, de tipul Uber, cu vehicule autonome Tesla.

Musk a făcut astfel de declaraţii de ani de zile. În 2015, Musk le-a spus acţionarilor că maşinile Tesla vor atinge ”autonomie deplină” în termen de trei ani. Nu au făcut-o.

 În 2016, Musk a spus că o maşină Tesla ar fi capabilă să circule în ţară fără a necesita intervenţie umană înainte de sfârşitul anului 2017. Nici asta nu s-a întâmplat.

Şi, în 2019, la un apel cu investitori instituţionali care l-ar fi ajutat să strângă peste 2 miliarde de dolari, Musk a spus că Tesla va avea 1 milion de vehicule pregătite pentru robotaxiuri pe drumurile publice în 2020, capabile să termine 100 de ore de muncă pe săptămână fiecare, făcând bani pentru proprietarii lor.

Robotaxiurile ar face din Tesla o companie în valoare de 500 de miliarde de dolari, a spus el la acel moment.

Valoarea de piaţă a Tesla este în jurul aceluiaşi nivel acum şi chiar a depăşit 1.000 de miliarde de dolari în 2021, dar compania nu a reuşit niciodată să-şi îndeplinească promisiunile privind vehiculele fără şofer.

NBC News a raportat recent că Teslanici măcar nu a solicitat permise care să îi permită să testeze şi să opereze robotaxiuri în trei state, inclusiv California şi Nevada, unde angajează mii de oameni.

Separat, Departamentul Autovehiculelor din California a depus o plângere legală împotriva Tesla, declarând că s-a angajat în publicitate falsă şi marketing cu privire la sistemele sale de asistenţă pentru şofer – sistemele Autopilot şi Full Self-Driving (FSD).

Autopilot este standardul, iar FSD costă 99 USD pe lună sau 8.000 USD în avans. Ambele necesită şoferi umani la volan, gata să vireze sau să frâneze în orice moment.

Tesla se apără în instanţă împotriva acuzaţiilor.

”Mai valoros decât orice altceva”

La apelul privind veniturile, Musk a spus că crede că FSD va fi în curând gata să se extindă geografic în China, în aşteptarea aprobării de reglementare. El nu a menţionat procesul autorităţii de reglementare din California.

Musk a spus că oamenii care nu au încercat cele mai recente actualizări FSD ale Tesla ”chiar nu înţeleg ce se întâmplă”.

Laudele lui nu se limitează la maşini. La o Ziua AI din august 2021, Musk a spus că Tesla va construi un robot umanoid, cunoscut acum sub numele de Optimus. Compania nu avea un prototip hardware pe care să îl prezinte în acel moment, aşa că un actor îmbrăcat într-un body din spandex a dansat pe scenă în locul lui.

În 2022, Tesla a dezvăluit prototipul hardware Optimus. Marţi, Musk a spus că Optimus este deja capabil să facă nişte sarcini nespecificate în fabrică.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.