Ultimii ani au adus schimbări în comportamentul de cumpărare al clienţilor, astfel că românii au devenit mult mai pretentioşi, îşi doresc să achiziţioneze produse de calitate, să fie consiliaţi şi refuză să achiziţioneze produse de care depinde siguranţa lor, dacă au îndoieli în ceea ce priveşte calitatea. "Noul" consumator se concentrează mai mult pe nevoile lui, pe siguranţă, pe adaptarea la ultimele tendinţe în piaţă în materie de astfel de produse de îmbrăcăminte specifice, potrivit retailerului Maia Outdoor, specializat pe produsele şi echipamentele destinate sporturilor în aer liber.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Ultimii ani au adus schimbări în comportamentul de cumpărare al clienţilor. Cea mai mare schimbare se referă la trecerea de la un focus pe produse şi volum la furnizarea de soluţii individuale care să ţină cont de stilul de viaţă al clienţilor. Mulţi ani, dezvoltarea şi marketingul tradiţional de produse pentru drumeţie, alpinism, ski sau ciclism s-a concentrat asupra oamenilor care doresc să se afle la vârful sportului lor, fie că vorbim de alpinişti, atleţi, ciclişti", a declarat pentru News.ro coproprietarul retailerului Maia Outdoor, Dumitriţa Luncanu.

Ea a arătat că acest lucru a dus la îmbunătăţiri ale tehnologiilor utilizate, dar în final echipamentele outdoor au devenit atât de specializate încât nu sunt binevenite pentru cei care nu caută experienţe extreme.

Luncanu mai spune că se preconizează o creştere de 5% a acestei pieţe la nivel mondial, în timp ce piaţa internă ar putea creşte cu până la 30%, incluzând marii retaileri, dar şi magazinele online.

Provocarea retailerului este să ajungă la consumatorii mai tineri, mai cosmopoliţi, a căror idee despre o aventură în aer liber începe cu poveşti în jurul focului de tabără.

”Astfel, ţinând cont că tendinţa la nivel mondial este alegerea cumpărăturilor online versus celor tradiţionale, prevedem o sofisticare a alegerilor clienţilor români iubitori de sport şi utilizatori de echipamente sportive şi accesorii, fapt ce va determina o creştere substanţială a segmentului de vânzări online în piaţa din România pe acest segment”, adaugă reprezentantul retailerului.

Compania vrea să îşi consolideze poziţia pe zona magazinelor online pe segmentul outdoor, înainte de a se extinde şi în alte oraşe.

”Primul obiectiv este ca în anul 2018 să creştem vânzările şi cifra de afaceri cu cel puţin 30%. Piaţa pe segmentul comerţului electronic s-a dezvoltat foarte mult, pe fondul creşterii interesului românilor pentru produsele outdoor vândute pe internet. Vorbim despre o maturizare a pietei e-commerce, ca o consecinţă a schimbărilor semnificative intervenite în obiceiurile de consum care au, desigur, legătură cu evoluţia tehnologică din ultimii ani şi o creştere a calităţii serviciilor şi ofertelor”, a punctat Luncanu.

Compania estimează că piaţa produselor şi echipamentelor sportive a crescut constant şi va creşte substanţial şi în acest an, mai ales în contextul în care există clar o creştere a interesului pentru activităţi outdoor, a dorinţei românilor de a se deconecta complet de agitaţia urbană, de a evada în natură.

”Observăm foarte mult în zonele aglomerărilor urbane dorinţa din ce în ce mai mare a clienţilor de a alege experienţe veritabile în natură, de la simple plimbări în spaţii libere, până la vacanţe extreme cu experienţe extreme. De asemenea, a crescut foarte interesant numărul oamenilor care aleg să facă un sport repetitiv, nu doar încearcă o dată şi renunţă”, a conchis Luncanu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.