Producătorul de medicamente Antibiotice Iaşi a realizat un profit net de 62 milioane lei în primul semestru, de la 33,97 milioane lei în perioada similară a anului precedent. Veniturile totale au urcat cu 23% în primele şase luni, la 352,5 milioane lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Veniturile din contractele cu clienţii s-au majorat cu 27%, la 315,87 milioane lei.

”Conform Raportului Administratorilor, în primele 6 luni ale anului 2023 compania Antibiotice a înregistrat o creştere semnificativă a cifrei de afaceri obţinute din vânzările pe piaţa internă şi pieţele internaţionale, în valoare de 67,2 milioane lei, ajungând la nivelul de 315,9 milioane lei, cu 27 % mai mare comparativ cu perioada similară a anului precedent. Pe piaţa internă, creşterea înregistrată este de 27,8% (de la valoarea de 153,4 milioane lei în semestrul I din 2022, la 196 milioane lei la 30 iunie 2023). Saltul afacerilor pe pieţele internaţionale este reprezentat de o creştere cu 25,7% (de la 95,3 milioane lei, în perioada similară din 2022, la 119,8 milioane lei la semestrul I din 2023). Creşterea vânzărilor de medicamente şi substanţe active din portofoliul Antibiotice are ca fundament strategia de repoziţionare pentru produsele din portofoliu, optimizarea politicilor de marketing, precum şi contextul pieţei, marcat de creşterea incidenţei afecţiunilor acute respiratorii, inclusiv cele suprainfectate bacterian”, arată raportul companiei.

La finalul semestrului I anul 2023, Antibiotice a realizat un profit net de 62 milioane comparativ cu valoarea obţinută în perioada similară a anului precedent (33,9 milioane lei), ca efect coroborat al: optimizării structurii de vânzare în piaţa internă a claselor antiinfecţioase de uz sistemic (creşterea în consum cu 29%) şi preparate dermatologice (creştere cu 14%, determinată de preţul superior de valorificare); renegocierea parteneriatelor cu distribuitorii, pe fiecare segment de piaţă – hospital, lanţuri naţionale, minilanţuri şi farmacii independente, în scopul îmbunătăţirii cotei de piaţă şi a profitabilităţii; creşterii vânzărilor în piaţa internaţională într-o structură ce a generat o profitabilitate superioară cu 76%; reducerea cu 13% a cheltuielilor cu materii prime şi a cheltuielilor cu energia electrică, gazele naturale prin optimizarea consumurilor, a preţurilor şi tarifelor acestora.

”În primul semestru al anului 2023 a fost redefinit modul de lucru cu distribuitorii şi lanţurile naţionale din România, în strânsă corelaţie cu potenţialul de vânzare al fiecărui produs raportat la segmentele de piaţă şi potenţialul de vânzare al fiecărui partener. Astfel, în primele 6 luni, Antibiotice a realizat o cifră de afaceri de 196 milioane lei, în creştere cu 27,8% comparativ cu perioada similară a anului precedent. În acest fel, s-au consolidat vânzările de antiinfecţioase de uz sistemic (+29% creştere a vânzărilor), dezvoltând în acelaşi timp şi clasele terapeutice unde deţine poziţii importante în piaţa internă: preparate dermatologice (+14%), sistem cardiovascular (+5%) şi tract digestiv (+23%)”, se menţionează în raport.

Pe segmentul vânzărilor către spitale (Hospital), unde Antibiotice este recunoscută ca principal furnizor de medicamente antiinfecţioase, în primele 6 luni ale anului, vânzările au înregistrat o creştere valorică cu 14,2%, (de la 66,1 milioane lei în semestrul I 2022, la 75,4 milioane lei în acelaşi semestru din 2023).

Pe segmentul lanţuri naţionale, valoarea vânzărilor a crescut cu 14,3% în primul semestru din 2023 faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent (de la 54 milioane lei la 61,7 milioane lei) iar vânzările prin farmaciile independente şi minilanţuri s-au majorat în primul semestru al anului 2023 cu 27,9% (de la 94,1 milioane lei în semestru I din 2022, la 120,3 milioane lei în semestru I 2023).

În România, Antibiotice este lider cantitativ pe forma farmaceutică unguente (20,9%), supozitoare şi ovule (36,1%) şi pulberi injectabile (56,3%) şi lider valoric pe segmentul medicamentelor generice cu prescripţie şi non-RX comercializate în spitale, cu o cotă de piaţă de 13,9% (potrivit CEGEDIM).

Creşterea vânzărilor a fost determinată, deopotrivă, de consumul crescut pe portofoliul de produse antiinfecţioase şi cele pentru răceală şi gripă, precum şi de atragerea a noi produse în portofoliu şi consolidarea prezenţei în piaţă pentru medicamente fără prescripţie medicală, precum gama Fluxiv, Saliform, Clafen Rapid, gama Simbiflora .

În primul semestru din anul 2023 portofoliul de produse dezvoltat prin cercetare proprie şi in-licesing s-a completat cu 9 produse, solicitate de piaţă, ţintele din planul de afaceri multianual prevăzând atragerea a 100 noi de produse până în anul 2030.

Portofoliul de forme solide orale a fost completat cu 2 noi produse: Equilibra Plus comprimate, un supliment alimentar ce conţine magneziu organic şi vitamina B6, care contribuie la refacerea nivelului energetic al organismului şi la funcţionarea normală a sistemului nervos şi Remiflu granule, un medicament OTC, o triplă combinaţie de paracetamol, maleat de clorfeniramină şi acid ascorbic, indicat în ameliorarea simptomelor de răceală şi gripă.

Portofoliul de produse topice s-a extins prin lansarea a 4 produse noi: 3 produse ce completează linia de dermatocosmetice, Tinero AZ, destinate ameliorării simptomelor date de rozacee şi Zinba, un medicament OTC antiinfecţios topic cu spectru larg, destinat prevenirii şi tratamentului infecţiilor bacteriene de la nivelul pielii.

Portofoliul de produse injectabile a fost extins cu alte 3 produse antiinfecţioase: Vancomicină Atb 500 mg, Vancomicină Atb 1 g pulbere de concentrat pentru soluţie perfuzabilă şi Cefazolină Atb 1 g pulbere pentru soluţie injectabilă/perfuzabilă.

În ceea ce priveşte activitatea de afaceri pe pieţele internaţionale, în primul semestru al anului 2023 cifra de afaceri obţinută la export a fost de 119,8 milioane lei, în creştere cu 25,7%, comparativ cu perioada similară a anului 2022 (95,3 milioane lei).

În perioada ianuarie-iunie 2023 au fost exportate un număr de 75 de medicamente în 29 de ţări, totalizând un volum de aproximativ 47 milioane de unităţi terapeutice.

Dintre pieţele ţintă care conduc în clasamentul vânzărilor de produse marca Antibiotice în primul semestru, se remarcă Statele Unite ale Americii, în creştere cu 82% (de la 10 milioane lei în semestrul I 2022, la 18,2 milioane lei în perioada similară a anului 2023), ceea ce a determinat creşterea corespunzătoare a profitabilităţii afacerii. În această piaţă compania îşi consolidează cota de piaţă pentru 6 medicamente betalactamice sterile utilizate în spitale.

Piaţa Vietnamului, cu rezultate şi profitabilitate în creştere, a înregistrat o dublare a vânzărilor (de la 8 milioane, la 16 milioane lei în semestru I din 2023), ca urmare a reluării consumului post-pandemie şi câştigării de licitaţii naţionale pentru 3 medicamente antiinfecţioase.

Antibiotice este prezentă cu valori în creştere şi în Marea Britanie, unde recent a câştigat o nouă licitaţie organizată de Autoritatea Naţională de Sănătate din UK pentru vânzarea de medicamente injectabile antiinfecţioase în valoare de 5,2 milioane euro.

Totodată, Antibiotice şi-a consolidat poziţia de furnizor de medicamente destinate spitalelor din regiunea Europei Centrale şi de Est, odată cu adjudecarea unor licitaţii în Ungaria, Serbia, Albania, Lituania şi finalizarea procedurilor de înregistrare a medicamentelor în Bulgaria, Polonia, Italia, Spania şi Germania ce vor asigura creşterea amprentei medicamentelor antiinfecţioase, marca Atb®, în Uniunea Europeană.              

În vederea dezvoltării sustenabile, compania a realizat în primele 6 luni din 2023 investiţii totale în valoare de 27,17 milioane lei, din care 8,16 milioane lei reprezintă proiecte de cercetare proprie, in-licensing şi echipamente pentru modernizarea capacităţilor de cercetare.

Digitalizarea platformei prin softuri dedicate activităţilor de resurse umane, controlul calităţii, cercetare, dar şi securizarea datelor la nivelul companiei, reprezintă altă direcţie a investiţiilor ce totalizează 4,58 milioane lei.

Pentru producţia de energie verde din surse proprii, compania a obţinut o finanţare nerambursabilă prin PNRR în valoare de 4,07 milioane de lei în vederea construcţiei unui parc fotovoltaic la sol cu o putere instalată de 2,5 MW şi a început construcţia unui al doilea parc de panouri fotovoltaice pe clădiri, cu o putere instalată de 1,2 MW. Ambele proiecte se vor finaliza în acest an.

Compania a obţinut şi fonduri nerambursabile, in suma de  85.002.772 lei, pentru proiectul „Capacitate de producţie, ambalare şi depozitare produse sterile, soluţii şi topice”  a cărei valoare totala este de 200.101.617 lei. Implementarea acestui proiect va asigura fabricaţia de noi medicamente generice valoroase prin abordarea a noi forme farmaceutice, respectiv soluţii sterile injectabile şi produse topice sterile. Antibiotice fructifică astfel expertiza în domeniul fabricaţiei de pulberi sterile injectabile prin abordarea unui nou segment de medicamente destinat spitalelor (soluţiile sterile dozate în flacoane de sticlă), precum şi afecţiunilor dermatologice şi oftalmice (topice sterile).

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.