Producătorul de medicamente din România, a înregistrat un profit net de 69,9 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce afacerile au urcat cu 10%, ajungând la 229 milioane de lei, arată raportul companiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Biofarm este unul dintre primii zece producători de medicamente şi suplimente alimentare din Romania.

Veniturile totale au urcat la 234,5 milioane lei.

”Biofarm (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai mari producători de medicamente din România, a înregistrat un profit net de 69,9 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri a crescut cu 10%, ajungând la 229 milioane de lei, comparativ cu 209 milioane de lei în 2022. EBITDA a atins 81,6 milioane lei”, arată compania.

„Rezultatele obţinute în primele nouă luni ale anului 2023, confirmă strategia noastră de dezvoltare pe termen lung. Chiar dacă la nivelul întregii pieţe CHC (segmentul Consumer Healthcare, n.r.) se înregistrează o diminuare a consumului, Biofarm reuşeşte să înregistreze creştere de consum şi astfel ne consolidăm poziţia în CHC, prin protejarea brandurilor de top din portofoliu şi prin menţinerea investiţiilor la un nivel competitiv în categoriile CHC cu potenţial de business ridicat. Ne vom concentra în continuare pe dezvoltarea de noi soluţii pentru sănătatea pacienţilor, pentru a răspunde nevoilor acestora şi pentru a onora misiunea companiei, aceea de a face bine celor din jurul nostru prin perfecţionare continuă”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

În primele nouă luni ale anului 2023, Biofarm a ocupat locul 2 pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute. În valoare, compania şi-a consolidat vânzările către consumatorul final, înregistrând o creştere de peste 15% faţă de primele nouă luni ale anului 2022, raportat la preţul de achiziţie în farmacii.

Ariile terapeutice cu cea mai mare creştere absolută în valoare în primele nouă luni ale anului, în care Biofarm este activ, au fost  răceală & gripă, durere, suplimente pe bază de magneziu, digestie şi decongestionante nazale. Brandurile Biofarm asociate acestor arii terapeutice au înregistrat creşteri de cotă de piaţa valorică.

”Dezvoltarea continuă a unor produse noi, adaptate constant nevoilor consumatorilor în continuă diversificare, reprezintă unul dintre pilonii de creştere ai companiei Biofarm. Compania este, de asemenea, lider de piaţă volumic în categoriile de referinţă a 8 dintre brandurile sale: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol soluţie, Carbocit şi Nervocalmin. Acest mix echilibrat între brandurile longevive şi inovaţie este un diferenţiator puternic pentru portofoliul Biofarm, poziţionând compania în rândul celor mai relevanţi jucători din categoria CHC”, arată compania.

Biofarm a investit peste 44 de milioane de euro, până în prezent, într-una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România, care se întinde pe o suprafaţă impresionantă de peste 10.000 de metri pătraţi şi are patru fluxuri de producţie, specializate în comprimate, comprimate filmate, drajeuri, capsule moi, soluţii şi siropuri. Această fabrică ultramodernă reprezintă un element cheie în atingerea obiectivelor strategice ale companiei, care includ dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie, lansarea de produse noi şi extinderea pe pieţele externe.

În primele nouă luni ale anului 2023 ponderea vânzărilor la export a reprezentat aproximativ 3% din vânzările totale nete ale Biofarm SA. Produsele companiei au fost exportate în 6 ţări: Albania, Azerbaijan, Georgia, Ungaria, Republica Moldova şi Iraq.

În primele nouă luni ale anului 2023, Biofarm a avut contracte încheiate cu principalii distribuitori pe piaţa de medicamente şi suplimente naturale care au generat în total aproximativ 97% din cifra de afaceri.

Compania are circa 400 de angajaţi.

În prezent, Biofarm® este unul dintre primii 10 producători existenţi pe piaţa farmaceutică din Romania. Biofarm® are un portofoliu competitiv de produse care acoperă 65 de arii terapeutice.

În prezent, Biofarm are două fabrici de medicamente în Bucureşti şi o unitate de testare şi dezvoltare de produse, iar portofoliul sau de peste 100 de produse acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos). În primele nouă luni ale anului 2023, Biofarm a ocupat locul 2 pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute. Portofoliul Biofarm acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (respirator & ORL, digestiv & metabolic, cardiovascular & circulator, sistem nervos, multivitamine), şi este lider de piaţă volumic în categoriile de referinţă a 8 dintre brandurile sale: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol solutie, Carbocit si Nervocalmin.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.