Producătorul de medicamente Biofarm a înregistrat un profit net de 50,1 milioane de lei în primul semestru al acestui an, în creştere cu 15% faţă de semestrul 1 din 2022. Veniturile din vânzări au urcat în prima parte a anului cu 17%, la 162,17 milioane de lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În primul semestru al anului 2023 ponderea vânzărilor la export a reprezentat aproximativ 3% din vânzările totale nete ale Biofarm. Produsele companiei au fost exportate în 4 ţări: Albania, Azerbaijan, Republica Moldova şi Irak.

”Biofarm, (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai mari producători de medicamente din România, a înregistrat o creştere de 17% în cifra de afaceri pentru primul semestru al anului 2023, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul precedent. Profitul net pentru primul semestru al anului 2023 a atins 50,1 milioane lei, înregistrând o creştere semnificativă de aproximativ 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În ceea ce priveşte EBITDA, compania raportează o creştere de 3%, atingând un nivel de 61,2 milioane lei”, anunţă compania.

În primul semestru al anului 2023, Biofarm a avut un număr mediu de 402 angajaţi.

“Rezultatele solide înregistrate în primul semestru al acestui an reflectă angajamentul nostru continuu faţă de inovaţie, calitate şi satisfacţia clienţilor. Deşi ne-am confruntat cu creşteri ale preţurilor la materii prime şi ambalaje, fluctuaţii în preţurile energiei electrice şi gazelor naturale, precum şi o concurenţă intensă în industria farmaceutică, inclusiv în recrutarea persoanelor calificate, această performanţă reflectă eforturile noastre continue de a oferi produse relevante pentru nevoile actuale ale consumatorilor şi de a asigura o experienţă de încredere pentru toţi cei care utilizează produsele noastre”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Compania anunţă că şi-a consolidat poziţia pe piaţa farmaceutică prin creşterea vânzărilor pentru brandurile Biofarm, dedicate tratamentului simptomatic al răcelii şi gripei, managementului durerii, sănătăţii digestive şi pentru combaterea stresului şi anxietăţii. În plus, compania este lider de piaţă volumic în categoriile de referinţă a nouă dintre brandurile sale: Colebil, Triferment, Bixtonim, Carmol, Sennalax, Extravalerianic, Carbocit, Biofen Extra, Nervocalmin Somn Uşor.

În primul semestru al anului, Biofarm ocupa locul 2 în Consumer Healthcare (CHC), după numărul de unităţi vândute.

Biofarm are în portofoliu una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România cu o suprafaţă de peste 10.000 de metri pătraţi şi patru fluxuri de producţie – comprimate/comprimate filmate/drajeuri, capsule moi, soluţii şi siropuri. Investiţia, care a depăşit până în prezent 44 de milioane de euro, a triplat capacitatea de producţie şi se aliniază obiectivelor strategice ale companiei: dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie, lansări de produse noi şi extinderea pe pieţe externe.

Biofarm este în prezent unul dintre primii 10 producători existenţi pe piaţa farmaceutică din Romania. Compania are un portofoliu competitiv de produse care acoperă 65 de arii terapeutice.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.