Producătorul de lactate Ferma cu Omenie din judeţul Alba, cu afaceri de 24,5 milioane de lei anul trecut, vrea să construiască cinci fabrici şi patru depozite, dar şi un laborator pentru cercetare şi dezvoltare de produse noi, a declarat pentru News.ro Marius Bîcu, fondatorul companiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Avem un proiect pe termen lung. Vrem să avem 5 fabrici mici, 4 depozite, un sediu central şi multe grădini şi spaţii verzi. Am gândit un parc tematic în care oamenii să poată veni să vadă cum se face mâncare, să gătească, să grădinărească, să fie împreună”, a declarat pentru News.ro Marius Bîcu, fondatorul Ferma cu Omenie.

Potrivit acestuia, pe terenul pe care l-a cumpărat şi unde va construi cele 5 fabrici, va avea şi un laborator pentru cercetare şi dezvoltare de produse noi, dar şi o şcoală.

”Obiectivul meu este să pregătesc 20 de tineri sau oameni care au deja ceva experienţă, care, pe lângă operarea maşinilor din industria alimentară, să aibă competenţe IT, abilităţi de gestiune, de gestionare a conflictelor şi a oamenilor, de optimizare a proceselor”, a mai spus el.

Potrivit acestuia, deschiderea unui nou magazin, dezvoltarea prezenţei în online şi extinderea propriei ferme au fost priorităţile anului 2023. Ferma cu Omenie este o afacere de familie din judeţul Alba, aflată la a doua generaţie.

În 2022, compania a avut o cifră de afaceri de aproximativ 24,5 milioane de lei, în timp ce profitul net s-a apropiat de 1,5 milioane de lei. 

„Acest an a reprezentat un moment important pentru Ferma cu Omenie, marcând cea mai mare reuşită pe care am avut-o până în prezent. Înregistrăm o creştere de 17% a cifrei de afaceri şi, mai important, o creştere cu 50% a profitului, comparativ cu anul precedent. Exportul, care înseamnă 60% din business, continuă să fie principalul motor de dezvoltare pentru compania noastră, De asemenea, colaborarea cu marile lanţuri de magazine a avut un impact semnificativ pentru afacerea noastră”, declară Marius Bîcu, acţionar şi director general al companiei Ferma cu Omenie, prezentă în industria alimentară pe segmentul premium al specialităţilor din brânză.

Liniile de dezvoltare ale companiei se împart între producţie – cu 3 tone de brânză pe care le produce zilnic, export şi retail. Ferma cu Omenie deţine un magazin în localitatea Unirea (din judeţul Alba), chiar la intrarea în ferma sa, şi unul în Piaţa Mihai Viteazul din Cluj-Napoca, lansat anul acesta, fiind locul unde clienţii găsesc brânză proaspătă, direct de la producător.

„Ceea ce producem azi mâine ajunge la clienţii noştri din piaţă. Pentru acest nou magazin, ne-am propus să combinăm un design modern cu esenţa tradiţională care ne caracterizează. Investiţia s-a ridicat la aproximativ 10.000 de euro, la care s-au adăugat şi cheltuielile necesare pentru lansare. De remarcat este faptul că brânza de burduf şi telemeaua proaspătă de vacă domină topul vânzărilor”, mai spune Marius Bîcu.

Pe termen scurt, la nivelul anului 2024, din intenţiile sale de dezvoltare face parte şi o nouă deschidere de magazin, tot în Cluj-Napoca. El afirmă că segmentul de retail reprezintă un aspect important al businessului.

Pentru Ferma cu Omenie, retail înseamnă şi dezvoltarea unui magazin online, unde sunt, în medie, 450 de comenzi pe lună.

„În esenţă, succesul în comerţul electronic se concentrează pe calitatea interacţiunii cu clientul şi pe crearea unei experienţe de cumpărături memorabile, care să depăşească simpla tranzacţie de produse, precum brânza pe care o oferim. În acest context, am alocat un buget semnificativ pentru marketingul online lunar. Sunt de părere că aici este viitorul şi dorim să ne extindem magazinul online şi la alţi parteneri strategici, cu care să lucrăm şi pe care să îi promovăm”, detaliază Marius Bîcu.

Pe plan extern, Ferma cu Omenie exportă către 13 pieţe, publicul ţintă fiind est-europenii stabiliţi în ţările respective.

„Acest aspect este esenţial pentru noi. De asemenea, ne confruntăm cu provocări legate de menţinerea unor stocuri optime şi gestionarea costurilor asociate cu depozitarea în condiţii controlate din punct de vedere termic. Unul dintre avantajele semnificative ale companiei Ferma cu Omenie este flexibilitatea noastră şi capacitatea de a ne adapta rapid la schimbările de pe piaţă”, adaugă Marius Bîcu.

 Cererea pentru produsele tradiţionale este în creştere, clienţii din afara ţării fiind fideli gustului de acasă, mai spune el. De exemplu, pe piaţa spaniolă este o cerere ridicată pentru telemea, în timp ce în Anglia, produsele cele mai căutate sunt brânza proaspătă de vacă şi o variantă de telemea puţin sărată. Cât despre piaţa din Germania, aici s-a observat o preferinţă crescută pentru brânza de burduf.

Pe parcursul acestui an, una dintre provocările majore pentru Ferma cu Omenie a fost gestionarea fluctuaţiilor costurilor materiilor prime, menţinând în acelaşi timp predictibilitatea şi fiabilitatea pentru clienţii şi partenerii companiei.

Ferma cu Omenie este o afacere din industria alimentară pe segmentul premium al specialităţilor din brânză, cu acţionariat 100% românesc. Aproximativ 60% din produsele sale fabricate în localitatea Unirea, din judeţul Alba, ajung la export. Ferma cu Omenie s-a desprins în anul 2019 din Unilact Transil­vania, care are un istoric de circa 30 de ani în zooteh­nie. Marius Bîcu a preluat conducerea fabricii de brânzeturi în anul 2002, dezvol­tând astfel afacerea începută de tatăl său.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.