Producătorul de automobile Dacia anunţă că va lansa, în a doua parte a acestui an, o nouă versiune a modelului Spring. Noua versiune va avea un design mai robust, elemente noi de design interior, modelul rămânând rămâne cel mai accesibil automobil electric de pe piaţă. Comenzile pentru noul Spring se vor deschide în primăvara anului 2024, iar lansarea pe piaţă este programată în a doua parte a anului, anunţă Dacia. Compania precizează că Spring rămâne cel mai accesibil automobil electric de pe piaţă, aşa cum a fost încă de la lansarea sa în 2021, excluzând subvenţiile guvernamentale. Pentru prima dată, va fi produs li mdelul cu volan pe dreapta, pentru clienţi din Marea Britanie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
„Noul Spring deschide un nou capitol al evoluţiei sale, păstrând toate calităţile estetice care au contribuit la succesul generaţiei precedente, aducându-le însă la un nivel superior. (...) Noul Spring adoptă noile elemente de design inaugurate de cea de-a treia generaţie a modelului Duster. Modelul beneficiază astfel de un aspect mai robust, cu mai multă personalitate, în timp ce interiorul a fost complet refăcut. Pavilionul este singura componentă a caroseriei păstrată de la generaţia anterioară”, se arată într-un comunicat dat publicităţii, miercuri, producătorul de automobile Dacia.
Oficialii acestuia precizează că „Dacia Spring rămâne cel mai accesibil automobil electric de pe piaţă, aşa cum a fost încă de la lansarea sa în 2021 (excluzând subvenţiile guvernamentale)”.
Evenimente

15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
În ceea ce priveşte design exterior, un detaliu specific noului Spring îl reprezintă cele două benzi de culoare neagră prezente atât la nivelul calandrului, cât şi transversal de-a latul hayonului, între blocurile optice spate. Semnătura luminoasă în formă de Y, similară celei a noii generaţii Duster, este prezentă atât la blocurile optice faţă, cu tehnologie LED, cât şi la cele din spate. Jantele de 15” sunt disponibile în standard pe versiunile cu motor de 65 de cai putere.
Astfel, protecţiile laterale din partea inferioară a portierelor sunt uşoare, uşor de instalat şi uşor de înlocuit. Elementele din crom au fost eliminate, aşa cum este cazul pentru toate modelele Dacia. Barele de pavilion au fost, de asemenea, eliminate, ceea ce a dus la scăderea greutăţii vehiculului şi la ameliorarea profilului aerodinamic al caroseriei.
 
Noul Spring va fi disponibil într-o gamă de şase nuanţe, inclusiv noul Beige Safari şi Brick Red.
La interior, Dacia Spring va avea o planşă de bord complet nouă, care va integra o nouă gamă de ecrane digitale. 
„Spring dispune acum de un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, disponibil pe toate nivelurile de echipare, şi de un ecran central de 10” pentru versiunile superioare. Paleta de culori şi materialele utilizate pentru interior au fost modernizate pentru a oferi o calitate superioară, dar cu o diversitate de opţiuni esenţiale cu scopul de a controla costurile - pentru a rămâne fidel poziţionării « value for money », specifică mărcii Dacia. (...) Semnătura emblematică în formă de Y se regăseşte în forma aeratoarelor, (de culoare albă pe nivelele de echipare standard şi de culoare Copper Brown pe nivelul de echipare Extreme). Partea centrală a planşei de bord este colorată diferit, în funcţie de nivelul de echipare: Alto Grey pe versiunea Essential, Brick Red pe Expression, Kaki Lichen pe Extreme”, se arată în comunicatul companiei.
 
 
Şi spaţiul de depozitare va fi mai mare. Spaţiul de încărcare va avea  un volum total de 308 litri, cu 6% mai mare comparativ cu modelul anterior, respectiv 1.004 litri cu scaunele din spate rabatate – mai mult decât vehiculele rivale de dimensiuni similare şi la egalitate cu modelele similare din segmentul B. În plus, spaţiul suplimentar de depozitare (torpedoul dublu, spaţiile de depozitare de la baza uşilor, etc.) cu un volum total de aproape 33 de litri depăşeşte, de asemenea, standardele segmentului.
Noul model va fi dotat cu YouClip, un sistem care permite fixarea a numeroase accesorii în zone cheie din habitaclu, într-un mod practic şi solid. Sistemul are puncte de fixare YouClip: unul pe planşa de bord, două pe consola centrală.  Acestea pot fi echipate cu o husă de depozitare, un suport de smartphone cu încărcător cu inducţie sau un ingenios dispozitiv « 3 în 1 » care combină un suport de pahare, un cârlig de ancorare pentru o plasă de cumpărături şi o lanternă. Toate aceste accesorii compatibile YouClip sunt disponibile în reţeaua de agenţi Dacia.
Noile sisteme de asistenţă la conducere (ADAS) se adaugă echipamentelor disponibile pe noul Spring pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranţă (GSR2) impuse la nivelul Uniunii Europene, care vorintra în vigoare din acest an: frânarea automată de urgenţă (cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliştilor şi motocicliştilor), recunoaşterea panourilor de semnalizare cu alertă de depăşire a vitezei legale, asistenţă la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgenţă, alertă la schimbarea benzii de circulaţie, asistenţă la menţinerea benzii  de circulaţie, sistem de supraveghere a atenţiei şoferului şi apel de urgenţă (eCall). Dacia introduce de asemenea butonul "My Safety" care permite un acces rapid la configuraţia preferată de sisteme de asistenţă la conducere.
 
Dacia Spring va avea 3,70 m lungime, garda la sol ridicată, considerată un atu în cazul deplasării pe drumuri neamenajate.
Noul Spring oferă motorul de 65 CP/48 kW pe o gamă mai largă de versiuni. Acesta este de acum disponibil atât pe nivelul de echipare Expression, cât şi pe versiunea Extreme. În ceea ce priveşte motorizarea de 45 CP, aceasta este disponibilă atât pe versiunea Essential, cât şi pe versiunea Expression.
Modelul Extreme, considerat de top, are o greutate de 984 kg, Dacia Spring fiind singurul automobil 100% electric din Europa care are mai puţin de o tonă. Greutatea vehiculului a crescut cu doar 6 kg (+0,6%) în comparaţie cu generaţia anterioară, în condiţiile introducerii noilor echipamente ADAS (pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranţă), precum şi a îmbunătăţirii finisajului şi a echipamentelor standard.
 
Greutatea redusă, combinată cu eficienţa motorului, îi asigură noului Spring un consum de energie sub 14,6 kWh/100 km, menţinând astfel costurile de utilizare la un nivel scăzut.
Bateria compactă de 26,8 kWh va asigura o autonomie de peste 220 km pentru toate versiunile, oficialii Dacia precizând că omologarea în acest sens este în procesul de desfăşurare.  Noua Dacia Spring este echipată standard cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20% la 100% în mai puţin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui wall box de 7 kW. Opţional, este disponibil un încărcător de curent continuu de 30 kW, care asigură încărcarea rapidă de la 20% la 80% în doar 45 de minute.    
Dacia Spring va fi disponibilă pentru prima dată cu volan pe dreapta, pentru piaţa Marii Britanii.
Modelul Dacia Spring, lansat în anul 2021,  a ocupat, pentru doi ani consecutiv, în 2022 şi 2023, locul al treilea în Europa în clasamentul celor mai vândute maşini electrice către clienţii persoane fizice. În total, de la lansare, peste 140.000 de exemplare Dacia Spring au fost înmatriculate pe plan internaţional. 
Conform datelor colectate prin intermediul sistemelor conectate la bordul vehiculului, utilizatorii săi parcurg zilnic, în medie, 37 de kilometri, iar viteza medie de deplasare este de 37 km/h. În 75% din cazuri, vehiculul este încărcat la domiciliu.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.