Valoarea totală a tranzacţiilor online cu cardul procesate a crescut cu 55% în 2021 faţă de anul precedent, în timp ce numărul de tranzacţii a înregistrat o creştere de 40%, arată Netopia Payments, cel mai utilizat procesator de plăţi electronice din România. Potrivit acestuia, în 2021, valoarea medie a unei tranzacţii online prin intermediul cardurilor a crescut cu aproximativ 12%, ajungând la 240 lei, de la 215 lei în 2020.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Potrivit Netopia Payments, cel mai utilizat procesator de plăţi electronice din România, valoarea totală a tranzacţiilor online cu cardul procesate a crescut cu 55% în 2021 faţă de anul precedent, în timp ce numărul de tranzacţii a înregistrat o creştere de 40%. Anul trecut, compania a înregistrat lunar o medie de 2 milioane de tranzacţii digitale online, prin toate metodele de plată", arată compania.

Pentru anul în curs, Netopia Payments estimează o creştere de cel puţin 35% a operaţiunilor online cu cardul şi de 15% pentru plăţile prin SMS, bazată pe avansul previzionat la nivelul întregii industrii de e-commerce şi pe eforturile de înrolare de noi comercianţi parteneri.

Din datele companiei, în 2021, valoarea medie a unei tranzacţii online prin intermediul cardurilor a crescut cu aprox. 12%, ajungând la 240 lei, de la 215 lei în 2020. În topul categoriilor de produse şi servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăţi electronice anul trecut s-au numărat: utilităţile, retailul alimentar, IT&C, asigurările sau produsele de mobilier.  

În ceea ce priveşte dispozitivele preferate de români pentru a face achiziţiile online, aproape 57% dintre aceştia au optat anul trecut pentru dispozitivele mobile, în timp ce 43% dintre clienţii finali au ales desktop-ul.

Conform reprezentanţilor companiei, cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacţii procesate de Netopia Payments în 2021 a fost luna noiembrie, perioadă în care mare parte a comercianţilor parteneri au organizat evenimentul Black Friday. 

Cei mai mulţi comercianţi noi care s-au înrolat în platformă anul trecut au provenit din industria HoReCa, urmată de cei din zona de produse bio şi farmaceutice, tendinţă care s-a menţinut din anul 2020, în contextul pandemiei.  

Obiectivele de business ale companiei pentru anul 2022 includ dezvoltarea unei platforme de administrare pentru comercianţii parteneri unde aceştia vor găsi mai uşor informaţiile şi datele necesare. De asemenea, în această platformă dedicată, Netopia Payments va dezvolta un marketplace unde vor fi introduse constant diverse servicii de tip B2B cu scopul de a-i ajuta pe comercianţii parteneri să-şi eficientizeze afacerile online.

„O tendinţă importantă pe care am observat-o încă din 2020 este migrarea a tot mai multor business-uri din zona de HoReCa sau farma în online, trend potenţat şi de contextul pandemiei. Pentru 2022, ne dorim să fim în continuare alături de comercianţii noştri parteneri, prin dezvoltarea unei platforme de administrare care să poată găsi mult mai rapid atât informaţiile de care au nevoie, dar şi diferite tipuri de servicii care să îi ajute în eficientizarea activităţii lor”, a declarat Horia Grozea, director vânzări şi marketing, Netopia Payments.

Pandemia a accentuat nevoia business-urilor de a comunica cu clienţii lor, fapt pentru care serviciul web2SMS, serviciul de SMS marketing dezvoltat de companie, a înregistrat o creştere semnificativă. Astfel, în 2021, volumul total de SMS-uri trimise a crescut cu 30%, marcând al doilea an consecutiv în care serviciul web2SMS a depăşit pragul de 300 de milioane de SMS-uri trimise anual.

În topul industriilor care au generat cele mai multe SMS-uri trimise în 2021 continuă să se remarce industria bancară (ce implică şi SMS-urile tranzacţionale), cea e-commerce, inclusiv companiile de curierat, precum şi industria de marketing.

Datele web2SMS relevă o rată medie de conversie de circa 3% în ultimii doi ani înregistrată de parteneri prin acest canal de comunicare cu clientul final, în creştere comparativ cu 2019. Potrivit companiei, mesajele de tip SMS sunt deschise în proporţie de 97% în primele 15 minute de la trimitere, ajungând ulterior până la 99%, iar în cazul în care există un link inclus în mesaj, rata acestuia de deschidere este de 23%.

„Pentru anul acesta, estimăm că vom păstra trendul ascendent în ceea ce priveşte volumul de SMS-uri trimise, aducând îmbunătăţiri constante serviciului şi, de asemenea, ne dorim să ne păstrăm poziţia de lider de piaţă în România pe această nişă. Chiar dacă în contextul pandemiei, comunicarea faţă în faţă s-a mutat pe aplicaţiile online, SMS-ul o să rămână un mediu de comunicare agreat de companii în relaţia cu clienţii lor. De altfel, este şi singurul canal disponibil inclusiv offline pe orice tip de telefon, iar beneficiile şi avantajele comunicării vor exista întotdeauna întrucât serviciul este unul sigur şi automatizat şi se bucură de o încredere crescută atât din partea clienţilor, cât şi a partenerilor noştri. Mai mult, pe piaţa din România, clienţii finali s-au obişnuit ca mesajele SMS să provină de la companiile sau serviciile la care au apelat, şi mai puţin de pe aplicaţii de tip chat, acestea fiind preferate mai mult pentru conversaţiile personale”, adaugă Răzvan Petrică, director web2SMS.

Netopia Payments este lider pe piaţa locală a procesărilor de plăţi digitale. Compania face parte din grupul de firme Netopia, înfiinţat în anul 2003. În prezent, circa 30.000 de comercianţi folosesc serviciile şi soluţiile companiei: plăţi mobile, tranzacţii online cu carduri bancare sau prin SMS.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.