Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată care asigură legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni au fost finalizate, anunţă CFR, iar primele trenuri de călători pe această rută vor circula la un interval de 40 de minute, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Compania Natională de Căi Ferate CFR SA vă informează că astăzi, 4 decembrie 2020, au fost recepţionate lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare, executate pe linia CF Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, între Mogoşoaia - Baloteşti şi Halta Odăile - Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Lucrările de modernizare a liniei CF care asigură legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au fost finalizate în proporţie de 100%, iar primele trenuri de călători vor circula între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021”, anunţă CFR.

FOTO: Eugen Dedu, CFR SA
FOTO: Eugen Dedu, CFR SA

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, şi anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanţat de la Bugetul de Stat) şi construcţia liniei noi pentru Racord cale ferată (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (contract în valoare de 412,71 milioane lei, finanţat din fonduri europene şi buget de stat).

FOTO: Eugen Dedu, CFR SA
FOTO: Eugen Dedu, CFR SA

”Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (7,9 km) şi construcţie linie nouă pentru Racord cale ferată la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (2,95 km), Faza I, sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la Aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar şi o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura doar 20-23 de minute”, precizează compania.

FOTO: Eugen Dedu, CFR SA
FOTO: Eugen Dedu, CFR SA

În această perioadă, între CFR SA, administrator al infrastructurii feroviare publice, şi cei trei operatori de transport feroviar de călători, care au depus solicitări pentru asigurarea serviciului public de transport de călători pe această rută, este în desfăşurare procesul de alocare a traselor pentru cele 36 de perechi de trenuri care vor circula pe linia de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, urmând ca din 12 decembrie 2020, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, să circule şi primele trenuri de călători pe ruta directă Gara de Nord - Aeroport.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.