Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, este de părere că nu e o prioritate ca Primăria Bucureşti să preia metroul de la Ministerul Transporturilor.
Stelian Bujduveanu a fost întrebat, sâmbătă, în emisiunea Insider Politic de la Prima TV, dacă ar vrea să preia metroul.
”Este o discuţie care cred că trebuie purtată ulterior, după ce rezolvăm problema cu preluarea CET-urilor. Nu este astăzi o prioritate (…) Principiile descentralizări şi deconcentrării serviciilor publice trebuie să vină în subsidiar şi cu finanţarea aferentă. Deci n-ar fi o problemă, că ce plăteşte Guvernul plătim şi noi. Dar operarea metroului o putem face foarte uşor, fără probleme, pentru că avem o entitate care gestionează tot transportul în comun, de pe tot Bucureştiul, ADI-ul de transport, care, în funcţie de necesitate schimbă ruta, schimbă staţia, programează rutele, nu este perfect, dar este aproape de cea mai bună zonă de transport din România. Nu există un alt model de transport care să ne rivalizeze”, a declarat Stelian Bujduveanu.
13 octombrie - Oraşul meu acasă şi la birou (ediţia a IV-a)
Edilul a apreciat că cel mai bun model de transport public este cel din Londra.
”Dacă ne uităm la transportul în comun, singurul model care este astăzi profitabil din toată lumea aceasta - şi am analizat - este modelul din Londra - TFL, Transport for London. Ce are special? Modelul a integrat în interiorul TFL-ului toate tipurile de transport, de la gări, de la tren rapid, au integrat tot transportul în interiorul acestei agenţii. TFL se numeşte, Transport for London. Şi reuşesc să genereze venituri de 4 miliarde de lire anual. Şi am rămas şocat când am auzit suma”, a declarat Bujduveanu.
Totuşi, Stelian Bujduveanu a precizat că preţul unui bilet, la Londra, este foarte mare.
”E foarte mare preţul, dar se întâmplă altceva. Aceşti bani sunt reinvestiţi în infrastructura rutieră. Deci ei au reuşit să integreze inclusiv parcările, inclusiv străzile, inclusiv signalistica de străzi. Tot ce este în anul mobilitate este într-o singură cutie, într-un singur loc. Şi atunci merge foarte bine pe această interconectivitate. Ai abonament de reşedinţă, ai abonamentul de parcare, ai aborament de autobuz. Primăria ştie absolut tot despre comportamentul tău, cum te comporţi în relaţie cu mobilitatea în oraş”, a adăugat edilul.
În 1 aprilie, primarul general al Capitalei dein acel moment Nicuşor Dan a precizat că şi-ar dori ca metroul să treacă de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei, dar acest lucru nu este posibil, întrucât subvenţia pentru metrou se ridică la un miliard de lei pe an, iar Primăria nu are aceşti bani.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.