Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Maramureş, Gabriel Zetea, anunţă măsuri de eficientizare şi reducere a cheltuielilor, după ce a analizat activitatea mai multor instituţii. În primul rând, Serviciul Judeţean de Pază, care asigură ”pază non-stop la uşi închise”. ”Gata cu risipa! Nu ne fură nimeni instituţiile noaptea”, a transmis Zetea, care anunţă şi reduceri de personal la DGASPC, dar şi renunţarea la parte din directorii de la Evidenţa Populaţiei.
”Pază non-stop la uşi închise? Gata cu risipa! În a doua etapă de eficientizare a bugetului Consiliului Judeţean am analizat şi activitatea Serviciului Judeţean de Pază, care asigură pază 24/24 la DGASPC, aeroport, muzee, instituţii de cultură şi chiar la intrarea în Consiliul Judeţean.
Această practică împământenită în ultimii ani trebuie schimbată. 8 ore de program, 24 de ore de pază? Nu mai merge! Nu avem nevoie de pază non-stop într-o instituţie care funcţionează doar 8 ore pe zi. Paza trebuie să existe doar în intervalul în care cetăţenii vin pentru servicii publice şi atât. Nimeni nu ne fură instituţiile noaptea. Nu plătim liniştea inutilă. Plătim eficienţa”, a scris, marţi, pe Facebook, Gabriel Zetea.
Preşedintele CJ Maramureş a adăugat că trebuie eliminate cheltuielile inutile.
Într-un clip video postat pe Facebook, Zetea a adăugat : ”Eliminăm risipa şi cheltuim eficient banul public. Trecem într-o nouă etapă în care cheltuiem banul public eficient, în care îndreptăm atenţia Consiliului Judeţean pentru susţinerea investiţiilor şi reducem cheltuielile”.
El a vorbit despre măsuri déjà luate, încă de la începutil anului, care au adus o economie de 23 de milioane de lei.
”Reduceri în ceea ce priveşte alocările financiare pentru bunurile şi serviciile în întreg Consiliul Judeţean, 1,8 milioane lei - premieri, protocol, deplasări - 1,5 milioane, cotizaţii şi acorduri de 6 milioane şi mai ales reducerea fondului de rezervă, puşculiţa pe care o folosea fostul preşedinte al Consiliului Judeţean pentru a-şi acorda bani către firmele prietene, era acolo 8 milioane de lei”, a mai transmis Zetea.
În a doua etapă – august septembrie – Zetea vorbeşte despre ”reduceri de personal, acolo unde este personal neesenţial”.
”Şi mă refer aici la pază, unde putem reduce cheltuielile cu 3,1 milioane de lei pe an. Acolo unde nu e nevoie de pază umană, vom înlocui cu tehnologiile viitorului, cu camere de luat vederi şi cu senzor. La evidenţa populaţiei vom încerca să reducem numărul de directori, a mai precizat preşedintele CJ Maramureş.
El consideră că nu este nevoie de trei directori care să coordoneze personalul.
”La Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copiului vom reduce în primul rând aparatul administrativ. Nu intrăm în personalul necesar pe casele de tip familiar sau în centrele de bătrâni”, a mai declarat edilul.
”Am redus apoi cheltuielile cu ATOP-ul, care înseamnă aproape jumătate de milion de lei pe an. În acelaşi timp, sporul de proiecte europene plătite în Consiliul Judeţean este redus cu aproximativ 50% şi în acelaşi timp am redus cu 25% personalul din asociaţiile de dezvoltare. Toate aceste cheltuiele însumate în aceste două luni de zile va mai însemna o economie de 11 milioane de lei la bugetul judeţului. Şi nu-i suficient. Vom avea pentru finalul anului încă un set de măsuri”, a declarat Zetea.
El anunţă, spre finalul anului, reducerea personalului cu 20%, dar după negocieri cu fiecare instituţie în parte.
”Apoi vom încerca, un lucru extrem de important, refinanţarea creditelor neperformante pe care le-au luat cei care au fost înainte la Consiliul Judeţean, în special cei din ultimul mandat, fosta conducere a Consiliului Judeţeanu Maramureş, care a accesat câteva credite care apasă prin prisma dobânzilor foarte mari luate pe bugetul judeţului. Vom încerca să negociem credite mult mai bune, în condiţii de piaţă mult mai bine, pentru că, până la urmă, inclusiv credibilitatea celui care conduce, poate să ofere garanţii suplimentare băncilor. Asta înseamnă să faci administraţie performantă.”, a mai transmis Zetea.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.