Reţelele de socializare influenţează din ce în ce mai mult decizia internauţilor români de a-şi petrece vacanţele în destinaţii internaţionale, astfel că aproximativ 45% dintre tinerii de până în 34 de ani, din mediul urban, cu venituri medii şi peste medie, îşi planifică sejururile şi în funcţie de pozele sau impresiile pe care prietenii virtuali le postează pe Facebook, potrivit unui studiu Paravion, una din cele mai mari agenţii de turism din România. Tinerii turişti sunt impresionaţi de pozele postate de prietenii virtuali în călătoriile acestora.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Trendurile în materie de alegerea unei noi destinaţii de vacanţă s-au schimbat în ultimii ani în rândul românilor. Turiştii clasici, care intrau în agenţii şi cereau referinţe sau cataloage, încep să dispară şi sunt înlocuiţi de o nouă generaţie de turişti, care se informează de pe reţelele de socializare. Nu de puţine ori oamenii ne trimit mesaje însoţite de pozele din vacanţă pe care aceştia le văd pe Facebook, prin care suntem rugaţi să le oferim mai multe detalii privind destinaţiile respective”, a declarat directorul general al Paravion, Remus Vişan.

Reprezentanţii companiei estimează că trendul se va dezvolta în următorii ani, având în vedere numărul tot mai mare de utilizatori ai reţelelor de socializare şi uşurinţa cu care au acces la feedback personalizat pe aceste canale, direct de la comunităţile cu care se identifică.

Femeile din mediul urban active pe Facebook reprezintă categoria cea mai influenţată de reţelele de socializare în alegerea vacanţelor, arată datele Paravion.

Circa 60% dintre femeile active pe reţeaua de socializare iau în calcul, pe lista scurtă a destinaţiilor de vacanţă, experienţele împărtăşite pe reţelele sociale, prin poze şi review-uri.

Dintre femeile care utilizează frecvent Facebook, cele cu vârste între 25 şi 34 de ani, căsătorite sau într-o relaţie, sunt cele mai active în zona de turism & leisure - în proporţie de 25%, potrivit Paravion.

Aceste femei preferă destinaţiile romantice, precum Paris şi Praga, dar şi pe cele însorite, cu o climă mai călduroasă decât cea din România, cum ar fi Barcelona, Roma sau insulele greceşti.

„Cele mai convingătoare poze de pe reţelele de socializare pentru categoria feminină prezintă peisajele pariziene cu turnul Eiffel, străduţele înguste din Roma dar şi plajele cochete din bazinul mediteraneean”, susţine Paravion.

Bărbaţii din mediul urban, activi, cu venituri peste medie reprezintă aproximativ 30% din totalul celor interesaţi de topicuri de călătorie pe reţelele de socializare.

Dintre aceştia, tot cei cu vârste între 25 şi 34 ani sunt cei mai predispuşi la a-şi planifica vacanţele în funcţie de newsfeed-ul de pe Facebook.

Preferinţele lor în materie de călătorii nu sunt, însă, cu mult diferite de cele ale femeilor. În topul destinaţiilor se află staţiunile de schi din munţii Alpi.

Bărbaţii apreciază pozele cu peisaje montane, destinaţiile cu atracţii pentru sporturi de iarnă, dar şi pe cele care înfăţişează peisajele urbane din Paris, Roma sau Barcelona.

Afacerile Paravion au crescut cu peste 30% în primele nouă luni ale anului, faţă de perioada similară a lui 2015, la peste 40 milioane euro, aproape jumătate din vânzări fiind generate de turiştii cu vârste între 25 şi 34 de ani.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.