Între 180.000 şi 200.000 de turişti români vor vizita târgurile de Crăciun din Germania, în creştere faţă de anul trecut, când aproximativ 170.000 de români au participat la aceste evenimente, a declarat pentru News.ro Cristian Sallai, director pentru regiunea Balcani a Organizaţiei Germane pentru Turism. Acesta spune că România rămâne una dintre pieţele dinamice pentru turismul german. În 2024, românii au generat aproximativ 1,4 milioane de înnoptări, iar sezonul de iarnă a fost, de asemenea, puternic, cu aproape 350.000 de înnoptări. Fluxurile cele mai mari de turişti români se concentrează în Berlin, München, Frankfurt, Köln şi Hamburg, dar şi Nürnberg şi Dresda.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”România rămâne una dintre pieţele dinamice pentru turismul german. În 2024, românii au generat aproximativ 1,4 milioane de înnoptări, confirmând o evoluţie post-pandemică stabilă şi solidă. Sezonul de iarnă a fost, de asemenea, puternic, cu aproape 350.000 de înnoptări, ceea ce arată interesul clar pentru târgurile de Crăciun, city-break-urile culturale şi marile oraşe. Pentru 2025, trendul continuă în aceeaşi direcţie. În primele opt luni ale anului, înregistrăm o creştere de aproximativ 3,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2024. Dacă ritmul se menţine, sezonul de iarnă 2025 va depăşi uşor performanţele de anul trecut”, a declarat pentru News.ro Cristian Sallai, director pentru regiunea Balcani a Organizaţiei Germane pentru Turism.

Românii sunt atraşi în special de reperele culturale şi urbane. Berlinul rămâne în top, prin Poarta Brandenburg, Museuminsel şi zona centrală, urmat de München, cu combinaţia sa unică de cultură, tradiţie şi acces către Bavaria. Köln, Frankfurt, Hamburg, dar şi oraşe cu tradiţii puternice  precum Nürnberg, Dresda, Leipzig atrag tot mai mulţi vizitatori.

În sezonul de iarnă, însă, obiectivul principal devine experienţa în sine: târgurile de Crăciun, fiecare cu identitatea lui distinctă, spune Sallai.

”Fluxurile cele mai mari se concentrează în Berlin, München, Frankfurt, Köln şi Hamburg, oraşe cu o ofertă turistică solidă şi conexiuni aeriene foarte bune. În ultimele sezoane, observăm o creştere vizibilă şi în Nürnberg şi Dresda, datorită tradiţiilor lor şi popularităţii târgurilor istorice. Conectivitatea are un rol decisiv: acolo unde avem rute directe şi frecvenţe ridicate, vedem automat şi o creştere a numărului de vizitatori”, adaugă el.

În momentul de faţă, România se numără printre ţările cu cea mai densă conectivitate aeriană către Germania: peste 150 de zboruri directe pe săptămână. Reţeaua este distribuită între cele mai importante aeroporturi din România şi 10 aeroporturi germane, acoperind atât marile hub-uri, cât şi destinaţii regionale extrem de relevante pentru turism.

Există zboruri directe din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Sibiu, Braşov şi alte câteva aeroporturi regionale, în funcţie de sezon. În Germania, principalele destinaţii sunt Berlin, Frankfurt, München, Köln, Hamburg, Dortmund, Memmingen şi Nürnberg.

Frecvenţele cresc în special în sezonul de iarnă, când interesul pentru city-break-uri şi târguri de Crăciun este foarte ridicat.

”Estimările noastre pentru 2025 indică faptul că între 180.000 şi 200.000 de turişti români vor vizita târgurile de Crăciun din Germania. Este un număr în creştere faţă de anul trecut, când aproximativ 170.000 de români au participat la aceste evenimente. Aceste cifre sunt susţinute atât de evoluţia înnoptărilor, cât şi de conectivitatea aeriană excelentă, cu peste 150 de zboruri directe pe săptămână şi cu rute noi care facilitează accesul către oraşe cu tradiţii puternice, precum Berlin, Köln, Nürnberg sau Stuttgart. Vedem un interes tot mai mare al românilor pentru experienţele autentice, iar târgurile de Crăciun rămân unul dintre principalele motive de călătorie în această perioadă”, afirmă Cristian Sallai.

Potrivit acestuia, în 2026, Germania mizează pe consolidarea a trei direcţii majore care răspund foarte bine profilului turistului român.

”În primul rând, autenticitatea rămâne elementul central: experienţe tradiţionale, gastronomie locală, evenimente culturale şi târguri care pun accent pe identitatea fiecărei regiuni. În al doilea rând, conectivitatea aeriană joacă un rol esenţial. Noile rute directe, inclusiv cele operate de mai multe companii spre oraşe mari şi centre regionale, vor face ca şi destinaţiile mai puţin cunoscute să devină mult mai accesibile. În plus, programele culturale de amploare, derulate pe parcursul întregului an, sunt menite să atragă turişti interesaţi de experienţe urbane, evenimente tematice şi turism responsabil. Toate aceste elemente conturează o strategie coerentă, prin care Germania îşi consolidează poziţia de destinaţie de top pentru turiştii români”, precizează reprezentantul Organizaţiei Germane pentru Turism.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.