Organizaţia de Management al Destinaţiei Mamaia Constanţa anunţă demararea concursului naţional de soluţii creative de branding, care să aducă un plus de coerenţă şi atractivitate în prezentarea identităţii staţiunii Mamaia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Concursul face parte din activităţile organizaţiei pentru crearea unei identităţi de brand a a staţiunii Mamaia, începe în luna decembrie 2023 şi se va încheia anul viitor în luna martie.

”Organizaţia de Management al Destinaţiei Mamaia Constanţa, cu sprijinul Asociaţiei Institutul pentru Oraşe Vizionare (IOV) şi Brandelier.biz anunţă demararea concursului naţional de soluţii creative de branding, care să aducă un plus de coerenţă şi atractivitate în prezentarea identităţii staţiunii Mamaia”, anunţă organizaţia.

În prima etapă a fost realizată o amplă cercetare sociologică, parte a studiului naţional “Destinaţii Vizionare”, în care au fost identificate punctele tari şi oportunităţile brandului. În a doua etapă, factorii interesaţi de branding-ul staţiunii Mamaia au participat la interviuri pentru a-şi exprima viziunea despre staţiunea Mamaia. În urma analizei şi a interviurilor a rezultat un brief de creaţie pentru logo şi slogan.

"Pentru a avea succes pe termen lung, un brand are nevoie de un cuplu de forţe care să lucreze în sincron. Pe de o parte este necesară o forţă dinamică, una care să determine schimbări: îmbunătăţiri ale produsului turistic, oferte de preţ, campanii de promovare, etc. Aceasta face subiectul planurilor şi strategiilor de marketing, componenta ‹inginerească› a unui brand. Pe de altă parte este necesară o componentă care să dea încredere, stabilitate şi predictibilitate, care ţine de ‹sufletul› unei destinaţii şi a cărei construcţie presupune mai mult artă decât ştiinţă. Logo-ul şi de fapt întreaga identitatea vizuală a unui brand se încadrează în această a doua categorie, iar exemplele brandurilor puternice arată că un logo a rezistat în timp mai mult decât orice strategie sau plan de marketing. Prin analiza aprofundată a istoricului, situaţiei curente, percepţiilor şi potenţialului, am sintetizat un brief creativ pentru o identitate simplă şi memorabilă, rezistentă la mode, evocând valurile de distracţie pe care Mamaia s-a bazat în trecut şi se va baza în viitor: esenţa acestui brand emblematic al României. Este acum rândul creatorilor să-şi spună cuvântul, participând cu pasiune şi inventivitate la revigorarea unui brand cu adevărat semnificativ", a precizat Mihai Bârsan, expert în marketing şi fondator Brandelier.biz.

Miercuri începe etapa înscrierii de propuneri creative. Lucrările pre-selectate după o primă etapă de jurizare urmează să fie votate într-o a doua etapă atât de juriu cât şi de publicul larg, iar cele mai remarcabile 3 dintre ele vor fi premiate substanţial.

”Se înţelege că toate înscrierile vor fi verificate pentru a se evita suspiciuni de plagiat”, mai arată organizaţia.

Elaborarea briefului, a baremelor de jurizare, dar şi a regulamentului concursului a revenit consultanţilor.

“Este un concurs unic la nivel naţional, prin: etapele concursului, valoarea remuneraţiei, juriul local şi internaţional. Nu s-a mai organizat aşa ceva în România. Considerăm că este o oportunitate unică atât pentru freelanceri, cât şi pentru companii de design şi graficieni să se facă remarcaţi. Vor exista 4 etape – ne aflăm în etapa de înscriere a propunerilor de logo si slogan. Cei care doresc să se înscrie vor completa formularul pe site-ul oficial al concursului. Următorul pas va consta în selectarea de către juriu a unui număr de 10 propuneri - logo şi slogan. Selectarea propunerilor se va face în baza votului juraţilor şi a respectării briefului de creaţie de către fiecare participant. Cele 10 propuneri selectate vor fi propunerile cu cel mai mare punctaj. În următoarea etapă va exista un vot public desfăşurat online pe platforma  www.concurslogomamaia.ro pentru cele 10 propuneri selectate de juriu. Fiecare vizitator unic poate vota o singură propunere de logo şi slogan, în funcţie de preferinţă. Selecţia finală a celor 3 propuneri se va face luând în considerare 40% pondere vot public şi 60% pondere a votului juriului.  Toate cele 3 propuneri finaliste vor fi remunerate. În această remuneraţie este inclusă şi posibilitatea revizuirii propunerii conform unei runde de feedback din partea juriului”, a precizat George Măndilă, preşedinte al Organizaţiei de Management al Destinaţiei Mamaia Constanţa.

Decizia finală a propunerii câştigătoare va fi luată de juriu, alături de OMD Mamaia Constanţa din analiza celor 3 propuneri finaliste, revizuite potrivit feedback-ului juriului. Participantul al cărui logo va fi folosit de către brandul de destinaţie va realiza şi manualul de brand, specificaţiile tehnice fiind incluse în regulamentul disponibil online pe www.concurslogomamaia.ro.

Juriul care va selecta cele 10 propuneri de logo şi slogan ce intră în etapa de vot public este format din specialişti în marketing, comunicare şi turism:

  1. Mihai Bârsan, Expert marketing, Preşedintele Consiliului de Brand Turistic Naţional, Fondator Destinaţia Anului
  2. Felix-Constantin Tătaru, Expert comunicare, Preşedinte Institutul pentru Oraşe Vizionare, Membru in Consiliul de Brand Turistic Naţional
  3. Călin Ile, Presedinte de Onoare FIHR, Fondator BrandBerry
  4. Romulus Oprică, Managing partner BrandBerry, Sociolog
  5. Brigitte Gruber, Managing Partner Horwath HTL Austria
  6. Florian Van der Bellen, Director and Global Head of Destination Development, PKF hospitality group
  7. Cezar Dumitru, Consultant marketing & blogger de calatorii
  8. Felicia Stăncioiu, Prof. Univ. Dr., Profesor Marketing în Turism ASE
  9. Ştefan Vasilachi, Partener creativ la TVC, membru ADC*RO
  10. Mihai Gongu, Executive Creative Director SEE at Cheil Worldwide and Member of the Cheil Global Creative Council
  11. Dan Leu, Arhitect Şef al Primăriei Municipiului Constanţa
  12. Răzvan Luca - GM & Creative Director UNTOLD Festival
  13. Laura Opriş – Managing Partner, Comm'ON

Înfiinţată în primăvara acestui an, asociaţia îşi propune să deruleze o campanie amplă de explorare a potenţialului experienţei de vacanţă pe care staţiunea o poate oferi pentru toate segmentele turismului de la Marea Neagră.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.