Asociaţia Pro Infrastructură afirmă, joi seară, că antreprenorul UMB ”vrea tot caimacul”, având în lucru 9 din totalul de 23 de contracte, peste 155 kilometri din cei aproape 440 kilometri aflaţi în execuţie în România. Ei depun în continuare oferte şi au şansa de a prelua şi alte contracte. ”Totuşi, cât (mai) pot duce?”, afirmă reprezentaţii ONG-ului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”UMB vrea tot caimacul. După ce a semnat în 06.09.2022 contractele pe loturile 1 şi 4 iar luni (19.09.2022) a fost declarat câştigător pe celelalte două sectoare din AutostradaA7 Buzău-Focşani, ieri (21.09.2022) a depus oferte la toate cele trei loturi de pe Bacău-Paşcani şi azi a ofertat complet şi pe Focşani-Paşcani. Tot astăzi CNAIR a anunţat că este pe primul loc şi pe AutostradaA1 Lugoj-Deva lot 2. Pe lângă cele (deocamdată) două noi contracte de pe A7, UMB are încă 7 proiecte majore în execuţie: A0 Nord loturile 2 şi 4, A3 Nădăşelu-Zimbor-Poarta Sălajului, DEx12 Slatina-Coloneşti-Piteşti şi DEx6 Galaţi-Brăila”,m a trasmis, joi seară, Asociaţia Pro Infrastructură.  

Asociaţia afirmă că ”cei de la UMB au acum în tolbă 9 din totalul de 23 de contracte, peste 155 kilometri din cei aproape 440 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres aflaţi în prezent în execuţie în România, adică peste 35% cotă de piaţă pe drumurile de viteză”.  

”Au şanse mari să pună mâna şi pe tronsoanele 2 şi 3 din Buzău-Focşani cât şi pe ciotul rămas din Lugoj-Deva unde tocmai au fost daţi câştigători (să vedem dacă se depun contestaţii). Aproape sigur au ofertat la fel de agresiv pentru toate cele 6 sectoare din Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani. Aşadar, cel mai probabil îşi vor consolida poziţia de lider în piaţa infrastructurii rutiere majore. Totuşi, cât (mai) pot duce? Dacă vor primi toate cele 8 loturi de pe Autostrada A7 plus A1 Lugoj-Deva, ar adăuga peste 250 de kilometri noi în portofoliu pe lângă cei 155 pe care-i au acum”, a mai transmis organizaţia.  

Reprezentanţii acesteia afirmă că volumul d muncă ”ar depăşi cu mult capacitatea lor actuală care nu poate fi dublată peste noapte, pe A7 având execuţie directă cu termene foarte scurte”.  

”Chiar dacă ar subcontracta masiv către jucători locali, mai mici, tot ar fi extrem de dificil şi riscant să treacă imediat de la 155-200 la 400 de kilometri în lucru, toţi scadenţi în 20-30 de luni cu excepţia ciotului Lugoj-Deva! Le dorim curajoşilor de la UMB succes şi calcule chibzuite. Iar nouă, tuturor, ne dorim o piaţă echilibrată populată cu antreprenori generali serioşi care-şi împart riscurile şi profiturile”, a mai transmis organizaţia.  

 

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.