Asociaţia Pro Infrastructură a transmis, marţi seară, că, după 20 de ani de subfinanţare cruntă, incompetenţă şi investiţii prost gândite la calea ferată, s-a ajuns în situaţia de a avea patru trenuri deraiate în şapte zile. ”Nu mai este mult până la o tragedie cu morţi şi răniţi”, spun reprezentanţii Asociaţiei care cer Ministerului Transportului să finanţeze uniform calea ferată la nivel naţional şi să renunţe la proiecte supradimensionate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Ziua şi deraierea: aici s-a ajuns după 20 de ani de subfinanţare cruntă, incompetenţă şi investiţii prost gândite la calea ferată. Vineri seara, 08.03.2019, a deraiat trenul R 4136 Sighetu Marmaţiei-Dej, al patrulea eveniment de acest fel în 7 zile! Şine uzate, traverse putrede sau sparte, terasamente colmatate. 70% din linii şi 50% din poduri au expirat şi trebuie reparate capital sau înlocuite. Inclusiv pe magistrale situaţia este execrabilă: pe 02.03.2019 au deraiat expresul de Budapesta şi o locomotivă în Gara de Nord Bucureşti. Nu mai este mult până la o tragedie cu morţi şi răniţi!”, au scris, marţi seară, pe pagina de Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Asociaţia susţine că Uniunea Europeană nu plăteşte întreţinerea infrastructurii feroviare, iar statul român nu mai dă bani de mentenanţă nici măcar cât oferea când PIB-ul era la jumătate faţă de cel de azi.

”Am ajuns în situaţia absurdă de a cofinanţa proiecte de miliarde de euro pe coridorul Curtici-Constanţa, în timp ce restul reţelei se prăbuşeşte, la propriu. CFR Infrastructura trebuie să recunoască public că fondurile nerambursabile nu au fost folosite în mod judicios şi că au jucat totul pe o singură carte: reconstruirea totală a coridorului principal. Abia în ultimul timp CFR a învăţat că se pot atrage bani europeni şi pentru reparaţii capitale”, mai spun oficialii asociaţiei Pro Infrastructură.

Aceştia cer CFR şi Ministerului Transportului să se asigure că pot finanţa reparaţiile pe sute de kilometri de linie, înainte de a semna noi contracte-mamut de reconstrucţie pe coridorul Rin-Dunăre.

”Este timpul ca responsabilii din CFR şi MT să finanţeze uniform calea ferată la nivel naţional şi să renunţe la proiecte supradimensionate care pot sufoca investiţiile necesare în restul reţelei, izolând regiuni întregi!”, se mai arată în mesajul de pe pagina de Facebook.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.