Companiile E.ON, cu afaceri în sectorul utilităţilor, şi MOL, producător şi distribuitor de carburanţi, vor deschide, în cadrul unui parteneriat regional, 40 de staţii de încărcare pentru maşinile electrice în România până în 2020, cu fonduri primite prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei, a anunţat vineri compania petrolieră ungară.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În 23 iunie, Comisia Europeană a anunţat că proiectul NEXT-E a fost selectat pentru a primi fonduri prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei, cu o cofinanţare recomandată de 18,84 milioane euro pentru a susţine dezvoltarea unei reţele de încărcare a vehiculelor electrice.

În proiectul NEXT-E este implicat un consorţiu alcătuit din subsidiarele grupului german E.ON din Cehia, Slovacia, Ungaria şi România, şase subsidiare ale MOL, Hrvatska elekropriveda din Croaţia, PETROL din Slovenia şi Croaţia, Nissan şi BMW.

"Prin intermediul proiectului NEXT-E vor fi instalate 222 de staţii standard de încărcare rapidă (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultrarapidă (150-350 kW), creându-se astfel o infrastructură esenţială pentru încărcarea vehiculelor electrice în Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croaţia şi România", arată comunicatul.

În Romania vor fi instalate, în cadrul acestui proiect, 40 staţii de încărcare rapidă a vehiculelor electrice, din care 19 vor fi instalate de către E.ON Energie România, iar 21 de staţii de către MOL România.

"Staţiile de încărcare rapidă vor fi amplasate în perimetrele unităţilor din reţeaua de distribuţie a carburanţilor operată de compania MOL şi vor urmări acoperirea unor puncte importante de pe traseul a trei rute de transport rutier: Arad-Bucureşti-Constanţa (culoar IV pan-european), Sebeş-Târgu Mureş-Iaşi şi Suceava-Bucureşti-Giurgiu (parţial culoar IX pan-european)", a precizat MOL:

Anunţul vine după ce concurentul Rompetrol Downstream, controlat de grupul kazah de stat KazMunayGas, a deschis în luna mai prima benzinărie dotată cu staţii de încărcare a maşinilor electrice, în Bucureşti, urmând ca alte şapte staţii de încărcare de 50 kW să fie deschise în acest an, în Bucureşti, Baia Mare, Câmpulung Moldovenesc şi Timişoara.

Alimentarea la staţiile de încărcare electrică se efectuează prin curent alternativ şi curent continuu de 22 kW, fiind astfel compatibile cu orice tip de autovehicule vândute în Europa şi Asia.

România are, în prezent, o infrastructură slabă pentru alimentarea maşinilor nepoluante, cu doar câteva zeci de staţii de încărcare în toată ţara.

Totuşi, ultimele date oficiale arată că maşinile cu "emisii zero" sunt tot mai căutate şi pe piaţa românească. 

Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) arată că numărul maşinilor hibride şi electrice cumpărate de români în primele cinci luni ale acestui an a crescut cu 185% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 717 de unităţi.

În 2016, în România au fost vândute 1.183 maşini electrice şi hibride, comparativ cu 496 de vehicule în 2015.

Prima companie care a demarat o reţea extinsă de staţii electrice în România este retailerul Kaufland, în parteneriat cu producătorul de energie regenerabilă Renovatio.

Kaufland a anunţat, în august 2016, că va dispune de o reţea de 12 puncte de încărcare în România până la finalul acestui an.

De asemenea, în luna ianuarie, Electrica, companie care deţine trei din cele opt distribuţii regionale de energie electrică din România, şi OMV Petrom, principala companie petrolieră din România, au inaugurat prima staţie de încărcare rapidă pentru maşini electrice într-o benzinărie OMV, tot un proiect pilot.

Companiile au anunţat atunci că vor instala puncte de încărcare rapidă a maşinilor electrice în Bucureşti, în patru benzinării OMV şi la sediile centrale ale OMV Petrom (Petrom City) şi Electrica.

Însă pe piaţă ar mai putea intra şi alţi jucători importanţi, în afară de MOL.

Compania Tinmar, cel mai mare furnizor privat de energie din România, va realiza în următorii ani o reţea naţională de staţii de încărcare pentru maşinile electrice, în condiţiile în care consideră că aceasta este o tehnologie a viitorului, a declarat în urmă cu câteva luni, pentru News.ro, directorul general al Tinmar, Augustin Oancea.

Potrivit specialiştilor din sector, marele avantaj al maşinii electrice îl reprezintă costul redus pentru alimentare în comparaţie cu maşinile care folosesc carburanţi clasici. 

Totuşi, maşinile electrice sunt în continuare semnificativ mai scumpe decât maşinile care folosesc carburanţi clasici.

Experţii spun că o creştere masivă a vânzărilor de maşini electrice pe plan mondial va veni abia după un salt tehnologic, care va reduce preţul maşinilor şi va extinde performanţa bateriilor care echipează maşinile electrice.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.