Operatorul japonez al restaurantelor McDonald’s a anunţat a treia creştere a preţurilor în mai puţin de un an, cel mai recent semn de agravare a presiunilor inflaţioniste asupra consumatorilor, scrie publicaţia Japan Today.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

McDonald's Holdings Company Japonia a declarat că va creşte preţurile la aproximativ 80% din meniul său începând cu 16 ianuarie, invocând fluctuaţiile valutare, precum şi costurile în creştere pentru materiale, forţă de muncă, transport şi energie.

Majorările urmează creşterilor anterioare din martie şi septembrie anul trecut şi apar pe măsură ce Japonia se confruntă cu inflaţia şi cu o scădere a yenului, ceea ce a făcut ca ingredientele importate să fie mai scumpe.

Preţul unui singur cheeseburger va ajunge la 200 de yeni luna aceasta, de la 140 de yeni în urmă cu un an. Costul semnăturii hamburger Big Mac va ajunge la 450 de yeni de la 410 de yeni anterior.

Clienţii japonezi vor vedea creşteri de preţ la peste 4.000 de produse alimentare de luna viitoare, a spus cercetătorul Teikoku Databank, în urma unui val şi mai mare de creşteri în octombrie anul trecut.

Separat, operatorii de restaurante Hot Palette şi Royal Holdings au spus că vor creşte şi preţurile în ianuarie şi, respectiv, martie, mai ales la produsele din carne de vită şi friptură.

 

 

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.