Compania Marcom, distribuitorul local al mărcii nipone de utilaje pentru construcţii Komatsu şi unul dintre cei mai importanti jucători de pe piaţa de profil, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 25,5 milioane euro, în scădere cu circa 3,5% faţa de anul anterior, iar pentru 2016 ”e imposibil de prevăzut şi făcut orice fel de estimare, cert e că va fi încă un an plin de provocări”, a declarat, pentru News.ro, directorul general al Marcom RMC’94, Constantin Marcu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

“Atunci când volumul lucrărilor de infrastructură va creşte, constructorii îşi vor pune cu adevărat problema productivităţii şi a preciziei ridicate şi vor avea nevoie de utilaje specializate. Dacă, în schimb, vom avea în continuare lucrări de volume mici, care nu impun neapărat o calitate deosebită, cererea de echipamente cu tehnologii avansate va fi ca şi până acum, redusă”, explică directorul general al Marcom RMC’94.

Potrivit propriilor informaţii, compania controlează circa 27 % din piaţa de utilaje, după ce a vândut anul trecut 206 unităţi. Deşi cifra de afaceri este în uşoară scădere, profitul este în creştere: Marcom a înregistrat  în 2015 un profit de 2,6 milioane de euro, în creştere cu 300.000 de euro comparativ cu anul anterior.

”Piaţa locală a echipamentelor pentru construcţii a înregistrat un trend crescător în ultimii trei ani şi pe fondul achiziţiilor realizate pe bani europeni, dar acum suntem din nou în blocaj. Nu sunt proiecte de anvergură, finanţate fie de stat, fie de investitorii privaţi, nu prea s-au făcut licitaţii pentru lucrări“, subliniază Constantin Marcu.

În prezent, piaţa de profil se situează, din punctul de vedere al volumelor, sub nivelul lui 2014. Mai exact, dacă în primele patru luni ale lui 2014 s-au vândut 239 de utilaje, în următorul an volumul a crescut la 395 unităţi, iar anul acesa, în perioada ianuarie-aprilie, vânzările de utilaje de construcţii au scăzut cu aproape 50% comparativ cu 2015, până la 211 unităţi.

Estimările de la începutul lui 2016, făcute pe baza evoluţiei cererii din ultimii trei ani, prevedeau o creştere a vânzărilor de echipamente terasiere până la 1.450 de unităţi, însă după primele patru luni, jucătorii din industrie au revizuit previziunile, iar cifra vehiculată acum este de 1.000 de unităţi.

Grafic: Comitetul European pentru Echipamente de Construcţii
Grafic: Comitetul European pentru Echipamente de Construcţii

Reculul din 2016 este pus de directorul general al Marcom pe seama ”unor deficienţe majore la capitolul proiecte de infrastructură, semnalate de către mediul economic în ultimii ani în România”.

"Acum se vând, în medie, 50 de utilaje pe lună, faţă de anul trecut când vindeam dublu. Faţă de estimările de la începutul anului pesimismul este mai mare”, mai spune  Constantin Marcu, explicând că un volum de piaţă pe segmentul de utilaje terasiere de 2.000-2.200 de unităţi reprezintă ”un optim al pieţei”.

Potrivit celui mai nou raport al Comitetului European pentru Echipamente de Construcţii (CECE), România rămâne o piaţă atipică din punctul de vedere al cererii de echipamente, buldoexcavatorul fiind cel mai cerut tip de utilaj.

Dacă la nivel european, anul trecut s-au vândut 5.338 de buldoexcavatoare, adică 5,2% din volumul total de pe piaţa de echipamente terasiere, în România ponderea acestor utilaje este de 53,5%, fiind vândute 683 de unităţi.

Grafic: Comitetul European pentru Echipamente de Construcţii
Grafic: Comitetul European pentru Echipamente de Construcţii

Marcom, deţinută de oamenii de afaceri Constantin şi Monica Marcu, a fost înfiinţată în 1992 şi distribuie utilaje de constructii marca japoneza Komatsu, macarale Potain, automacarale Grove, dar şi mărcile  Hidromek, McCloskey, Dieci, Mantsinen, Indeco şi Mantovanibenne.

Compania are acum 70 de angajaţi şi un portofoliu de peste 2.000 de clienţi la nivel naţional, din domenii ca minerit, construcţii, industrie, reciclare, agricultură, balastiere, cariere de piatră, demolări, municipalităţi, companii de stat.

Principalii competitor ai Marcom pe piaţa locală sunt Bergerat Monnoyeur (distribuitorul în România al Caterpillar) şi Terra România (distribuitorul mărcii JCB).

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.