Jumătate dintre cadourile de Crăciun vor fi experienţe la alegere; 39% ar prefera o lună la SPA, arată datele magazinului online Complice.ro, potrivit căruia bugetul pe care vor cei mai mulţi să-l rezerve cadourilor pentru cei apropiaţi este de 500-1.000 de lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”După un an complicat, românii vor să ofere cadouri de Crăciun cu care să surprindă cu adevărat, arată datele Complice.ro. Bugetul pe care vor cei mai mulţi să-l rezerve cadourilor pentru cei apropiaţi este de 500-1.000 de lei”, arată un sondaj al furnizorului de experienţe, iar estimările arată că peste 50% dintre clienţii din segmentul residential se vor orienta către FlexiBox – pachete flexibile de cadouri experienţiale.

Anul acesta, românii cumpără cadouri de Crăciun în primul rând pentru familie şi apoi prieteni apropiaţi şi colegi, într-un context care va permite, cel mult, întâlniri în cerc restrâns sau online. Bugetul alocat pentru cadouri este, potrivit unui sondaj recent Complice.ro, de 500-1.000 de lei şi este dedicat celor apropiaţi.

”Cifrele de până acum ne arată că bugetele diferă foarte mult, însă media se situează la 100-150 de euro, confirmând datele oferite de sondajul nostru, uşor mai scăzut pentru colegi şi prieteni. Cei mai mulţi clienţi ne solicită expertiza pentru a oferi cadouri mai deosebite, o creştere vizibilă faţă de anii anteriori, când procesul de cumpărare era mai rapid. Explicaţia vine din feedback-ul acestora, care spun că, la finalul unui an dificil, îşi doresc să ofere ceva cu adevărat special, mai ales când doresc şi să compenseze lipsa contactului direct”, a explicat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Datele furnizorului de cadouri experienţiale mai arată că 39% ar prefera o lună la SPA, pentru a se relaxa după un an plin de provocări, 12% şi-ar dori un cadou cu adrenalină (chiar un zbor cu paraşuta), iar 18% duc dorul călătoriilor şi au pus pe listă un zbor virtual. 12% ar prefera sesiuni de coaching şi dezvoltare personală, iar 15% ar prefera cursuri practice, cum ar fi cele de cooking ori home  brewing. În acest context, interesul pentru pachete cu experienţe la alegere, FlexiBox, un serviciu lansat în luna octombrie de Complice.ro, a crescut din ce în ce mai mult în ultima perioadă.

”Ţinând cont de lipsa de predictibilitate şi de incertitudinea actuală, FlexiBox a reprezentat şi reprezintă o soluţie ideală pentru tot mai mulţi clienţi, oferindu-i destinatarului posibilitatea de a alege experienţa dorită din mai multe categorii – adrenalină, driving, gourmet, romance etc - atât offline, cât şi online. Estimările indică astfel că FlexiBox va avea o pondere de 50% în rândul cadourilor experienţiale achiziţionate pe segmentul residential”, a mai precizat Oana Pascu.

Ponderea experienţelor individuale offline se menţine crescută, indicând dorinţa românilor de a reveni la o normalitate familiară, iar această opţiune rămâne preferată de cei mai mulţi clienţi şi datorită perioadei extinse de valabilitate a cadourilor – de 12 luni de la achiziţie. Pachetele experienţiale FlexiBox au trei variante de preţ – de 250 lei, 400 lei, respectiv 650 lei.

În contextul actual, evenimentele corporate, care altădată marcau finalul de an, sunt în 2020 destinate exclusiv evenimentelor online. Petrecerile s-au transformat în întâlniri informale online – cocktail party sau cine virtuale - , în ateliere online pentru echipe - de creat decoraţiuni de Crăciun, jocuri de spionaj, concursuri cu teme muzicale etc- şi chiar unele cadouri sau bonusuri de final de an vin sub forma unor experienţe online orientate către starea de wellbeing a angajaţilor.

”Datele noastre arată că o treime dintre angajaţi şi-ar dori un cadou de Crăciun diferit anul acesta din partea angajatorilor, pe fondul contextului actual de muncă. Companiile, pe de altă parte, iau în considerare mai mult decât oricând varianta cadourilor online, cea care oferă un context sigur. Mesajul lor este unul de suport, de apreciere, astfel încât cadourile corporate experienţiale de Crăciun includ mai mereu şi experienţe online – acolo unde este cazul”, a mai precizat Oana Pascu.

De asemenea, datele Complice.ro arată că multe companii au întârziat anul acesta procesul de achiziţie, fiind precaute nu doar în alocarea bugetelor, ci mai ales luând în considerare perspectivele actuale şi restricţiile sociale aflate într-o continuă dinamică.

Complice.ro este un magazin online specializat în cadouri şi recompense experienţiale. Pachetele de experienţe sunt orientate atât către zona de business – oferind astfel un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition şi incentive pentru angajaţi, clienţi şi parteneri de afaceri, dar şi soluţii creative pentru evenimentele corporate – cât şi către zona de dezvoltare personală, relaxare şi adrenalină pentru cei care îşi doresc să depăşească sfera cadourilor-obiect.

În cei  5 ani de când activează pe piaţa cadourilor experienţiale, compania a livrat mai mult de 1.000 de experienţe inedite pentru clienţi din zona corporate şi residential, dintr-un portofoliu care include 200 de experienţe predefinite pe site.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.