Retailerul de materiale de construcţii şi amenajări interioare Leroy Merlin nu mai cumpără, începând cu luna februarie a acestui an, produse din lemn provenite de la companii naţionale şi internaţionale care nu respectă standardele de sustenabilitate şi certificările FSC (Forest Stewardship Council) şi PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification), a anunţat miercuri compania.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Forest Stewardship Council (FSC) este o organizaţie non-profit care stabileşte standarde de bună practică pentru sectorul forestier, cu scopul de a promova exploatările silvice responsabile faţă de mediu şi comunităţile locale.

Compania a anunţat că procesul de înlocuire a produselor delistate se va întinde pe o perioadă de maximum 3 luni, astfel încât românii să regăsească în scurt timp sortimentaţia diversificată cu care s-au obişnuit în magazinele Leroy Merlin.

Departamentele de tâmplărie şi materiale de construcţii din cadrul Leroy Merlin România sunt deja în negocieri cu noi furnizori.

“Doresc să îi asigur pe toţi partenerii noştri, de la angajaţi la colaboratori sau autorităţi, de întreaga noastră integritate în ceea ce priveşte activităţile noastre comerciale pe teritoriul fiecărei ţări în care ne desfăşurăm activitatea şi de asemenea, de respectarea cu stricteţe şi fără echivoc a legilor ce guvernează aici. Trebuie sa fim cu toţii de acord, că nu putem să construim un viitor mai bun pentru noi şi pentru copiii noştri fără respect reciproc în comunitate şi fără respect faţă de resursele naturale ale mediului înconjurător“ a declarat directorul general Leroy Merlin România, Frederic Lamy.

Din luna ianuarie a acestui an, retailerul de bricolaj Hornbach a renunţat la contractul cu firma austriacă Holzindustrie Schweighofer în ceea ce priveşte comercializarea lemnului de construcţii şi a celui rindeluit, deoarece compania vrea ca furnizorii săi “să respecte principiile silviculturii responsabile”.

În prezent, în România, funcţionează 15 magazine Leroy Merlin. În toamna anului trecut, compania anunţa că vrea să deschidă cinci magazine în România în următorii trei ani şi că va urma să angajeze 200 de oameni în 2017.

Leroy Merlin îşi dispută piaţa românească de distribuţie a materialelor de construcţii şi bricolaj cu trei companii autohtone (Dedeman, Arabesque şi Ambient), plus alte patru multinaţionale - Praktiker, Kingfisher (a cumpărat Bricostore), Mr. Bricolage şi Hornbach.

În 2015, jucătorii din piaţa românească a bricolajului au înregistrat creşteri ale vânzărilor cuprinse între 5% şi 30%. Piaţa locală de bricolaj este estimată la 2-3 miliarde de euro anual.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.