Retailerul german Kaufland va mai deschide patru hipermarketuri până în februarie 2017, când se finalizează anul financiar, după ce miercuri a inaugurat primul magazin din cartierul Ferentari şi a doua unitate din acest an, următoarea locaţie urmând să fie deschisă în august la Mangalia, a declarat directorul de marketing clienţi al companiei, Valer Hancaş.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Kaufland a deschis miercuri primul hipermarket din cartierul Ferentari, fiind unitatea cu numărul 109 a reţelei şi al 12-lea magazin din Bucureşti, situat pe Calea Ferentari nr. 62, în sectorul 5.

Magazinul are o suprafaţă de vânzare de 2.900 de metri pătraţi şi o suprafaţă totală aferentă de circa 13.000 metri pătraţi. Pentru hipermarketul din Ferentari, retailerul a angajat peste 100 de persoane, fără a preciza valoarea investiţiei în această unitate.

În continuare, retailerul vrea să deschidă încă patru magazine până la finele exerciţiului financiar, în februarie 2017, următorul fiind la Mangalia, în august. Alte două hipermarketuri vor fi amplasate la Lugoj (jud. Timiş) şi Codlea (jud. Braşov), iar cea de-a patra unitate ar putea fi tot în Bucureşti.

Astfel, compania va deschide în total şase magazine în acest an financiar.

“Cifra pe care o investim în expansiune şi reamenajarea magazinelor din reţea este aceeaşi din anii anteriori, adică de circa 100 milioane de euro pe an”, a afirmat Hancaş.

Pentru anul 2017, compania încă nu a stabilit planul de deschideri de magazine, însă în 2018 vrea să intre pe piaţa din Republica Moldova, vizând capitala Chişinău, cu cel puţin un hipermarket.

În ceea ce priveşte comerţul online, retailerul german ar putea implementa anul viitor o platformă comună pentru toate ţările unde este prezent, care va fi testată însă pentru început într-o singură ţară, iar aceasta nu a fost încă aleasă.

“Da, anul viitor este fezabil să lansăm şi pentru România platforma de comerţ online”, a spus Hancaş.

Kaufland, care a ajuns la o reţea de 109 hipermarketuri cu politică de discount pe piaţa locală, a depăşit  anul trecut pragul de 2 miliarde de euro (9,17 miliarde lei) la cifra de afaceri, în creştere cu 14,7% faţă de 2014.

Pentru acest an, compania îşi propune să înregistreze o cifră de afaceri peste cea din 2015.

Anul trecut, retailerul a deschis cinci magazine, faţă de 11 unităţi în 2014, iar în acest an doar două până în prezent, dintre care primul a fost construit pe terenul fostei fabrici de bere Griviţa, în apropiere de Carrefour Orhideea.

Cu o cotă de aproximativ 20% din comerţul modern din România, lanţul german de hipermarketuri a raportat la Finanţe un profit net de 146 milioane euro (649 milioane lei) pentru anul trecut, mai mare cu 58% faţă de anul precedent.

Retailerul german de tip discount a călcat acceleraţia în perioada când consumul se menţinea la cote reduse, ajungând pe primul loc în topul retailerilor din România, din 2011, cu vânzări medii per magazin de peste 20 de milioane de euro.

Magazinele Kaufland, parte a grupului german Schwarz, alături de Lidl, au la rafturi circa 26.000 de produse, pe o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 3.000 şi 5.500 mp.

Retailerul avea anul trecut 13.263 de angajaţi, în medie, cu peste 1.155 mai mulţi decât în 2014.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.