Bugetul românilor pentru vacanţe a fost mai mare faţă de vara anterioară, cheltuiala medie per rezervare crescând la aproape 2.100 de euro, arată touroperatorul internaţional Join UP!, potrivit căruia majoritatea vacanţelor de vară au fost rezervate în luna februarie, demonstrând o tendinţă din ce în ce mai pronunţată către Early Booking. Peste 1.000 de români au călătorit singuri vara aceasta, din care majoritatea femei (64%). Egipt, Turcia, Cipru şi Grecia au fost cele mai populare destinaţii pentru români în această vară. De asemnea, 102 ani are cel mai vârstnic turist din această vară, care a călătorit din Cluj-Napoca spre Sharm El Sheikh, Egipt.
”Touroperatorul internaţional Join UP! prezintă analiza comportamentului de călătorie al turiştilor români pentru sezonul de vară (1 aprilie 2025 – 15 septembrie 2025). Datele, colectate din rezervările făcute de peste 92.000 de turişti români în lunile calde, arată o consolidare a preferinţelor pentru confort şi planificare anticipată. Vara anului 2025 arată că românii iubesc călătoriile în străinătate, indiferent de obstacole: au scos din buzunar mai mulţi bani, în ciuda contextului economic vădit nefavorabil, au călătorit indiferent de vârstă şi tot mai mulţi au plecat în vacanţă, chiar şi neînsoţiţi”, arată datele companiei.
Vara aceasta, Egiptul s-a aflat pe primul loc în preferinţele călătorilor români, urmat de Turcia, care rămâne o alegere extrem de populară, ocupând locul al doilea, urmată de Cipru, Grecia şi Tunisia.
13 octombrie - Oraşul meu acasă şi la birou (ediţia a IV-a)
Comportamentul de rezervare s-a schimbat în timp, iar dacă în anii precedenţi ofertele last-minute erau la mare căutare, în 2025 românii au preferat să-şi planifice vacanţele din timp. Cele mai multe rezervări pentru vară au fost făcute imediat cum a început anul, în lunile ianuarie, februarie şi martie.
Această planificare a fost însoţită şi de o disponibilitate mai mare de a investi în vacanţă. Valoarea medie a unei rezervări a crescut la aproape 2.100 euro în 2025.
Vacanţele cu familia rămân un pilon central, numărul rezervărilor pentru familii dublându-se de la 7.535 la 16.011.
”Preferinţa pentru confort este mai evidentă ca niciodată: 95% dintre rezervări au inclus servicii All Inclusive sau Ultra All Inclusive, consolidând acest regim de masă ca fiind standardul aşteptat de turiştii români”, mai arată compania.
Un segment în creştere este cel al călătorilor solo, al căror număr s-a dublat faţă de anul trecut, trecând de 1.000 de turişti. Profilul acestora arată o predominanţă feminină (64% femei vs. 36% bărbaţi), cu o vârstă medie de 48 de ani pentru femei şi 42 de ani pentru bărbaţi.
”Vara aceasta a demonstrat că vârsta este doar un număr când vine vorba de călătorii, cel mai tânăr turist fiind un bebeluş, iar cel mai în vârstă un senior de 102 ani, care a călătorit din Cluj-Napoca spre Sharm El Sheikh, Egipt”, mai arată compania.
Touroperatorul internaţional Join UP! se numără printre cei mai mari din Europa, cu afaceri globale de peste 400 milioane euro. Peste 6,5 milioane de turişti au ales să meargă în vacanţă cu Join UP!, până acum.
Join UP! Romania este un touroperator fondat în 2022. Acesta oferă pachete turistice care includ de obicei bilete de avion, cazare la hotel şi transferuri. Join UP! Romania este reprezentată de o echipă de 35 specialişti ocali şi colaborează cu peste 1.100 de agenţii de turism şi agenţi din întreaga ţară. Sediul companiei este situat în Bucureşti.
Join UP! Romania operează sub brandul internaţional de călătorii Join UP!™, înfiinţat în iunie 2010, şi este unul dintre brandurile de top din Ucraina. Entităţile care operează sub marca Join UP!™ sunt prezente în Ucraina, Kazahstan, Estonia, Letonia, Lituania, Moldova, Republica Cehă, Polonia, Slovacia şi România. Toate organizaţiile care operează sub brandul internaţional Join UP!™ sunt parteneri strategici ai companiei aeriene SkyUp™.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.