Un nou studiu vine să arate, dincolo de cota de piaţă, nivelul de satisfacţie a abonaţilor Netflix, ca rezultat al investiţiilor majore în conţinut original.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În ultimii doi ani, Netflix a devenit un serviciu global şi a investit masiv în crearea de conţinut original, două decizii care nu au întârziat să-şi arate efectele pozitive pentru compania americană.

Cu 5,3 milioane de abonaţi noi în ultimul trimestru, peste cele mai optimiste previziuni ale companiei, baza de abonaţi ai Netflix este estimată undeva în jurul cifrei de 110 milioane, în pofida faptului că abonamentele s-au scumpit recent în Statele Unite.

Însă, dincolo de aceste cifre, rămâne problema segmentării pieţei, cu un număr mare de servicii care-şi împart conţinutul. Teoretic, pentru a avea acces la filmele şi serialele preferate, utilizatorul ar fi nevoit în unele cazuri să se aboneze la mai multe servicii simultan.

În afară de Netflix şi de serviciile reţelelor americane de televiziune, piaţa VoD (Video on Demand) mai include nume precum Amazon Prime, HBO Go şi Hulu.

Analizând tranzacţiile realizate cu cardul pe parcursul lunii septembrie, compania de analiză Second Measure a ajuns la concluzia că doar 20% din abonaţii Netflix plătesc şi pentru un al doilea serviciu de streaming.

Pe de altă parte, aproximativ 60% din abonaţii altor servicii, precum HBO Go şi Hulu, sunt abonaţi şi la Netflix.

În afară de faptul că Netflix este cel mai vechi şi cel mai important serviciu VoD, faptul că doar unu din cinci abonaţi simte nevoia să plătească şi pentru un al doilea serviciu, vorbeşte despre calitatea conţinutului oferit de Netflix.

În altă ordine de idei, 80% dintre abonaţii Netflix sunt suficient de mulţumiţi de cantitatea şi calitatea conţinutului, încât să nu mai simtă nevoia de a se abona la alt serviciu de streaming.

La fel de adevărat este că ecuaţia include şi necunoscuta numită piraterie – este posibil ca o parte din abonaţi să descarce de pe internet filme şi seriale care nu sunt disponibile pe Netflix, tocmai pentru a nu plăti şi pentru alt serviciu VoD.

Chiar şi aşa, numărul mic de abonaţi care apelează şi la alte servicii confirmă faptul că investiţia masivă în conţinut original pe care Netflix continuă să o facă a fost decizia corectă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.