Încrederea americanilor în economia Statelor Unite a scăzut la cel mai scăzut nivel din ultimii 11 ani la începutul lunii mai, din cauza îngrijorărilor persistente legate de inflaţie, dar cheltuielile consumatorilor rămân susţinute de o piaţă a muncii puternică şi de economiile masive, care ar trebui să menţină creşterea economică, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Sondajul publicat vineri de Universitatea din Michigan a arătat că deteriorarea încrederii a avut loc la toate categoriile demografice, dei afiliere geografică şi politică.

Preţurile benzinei şi piaţa de valori au o pondere mare în sondaj. Preţurile benzinei şi-au reluat tendinţa de creştere în această lună, stabilind vineri un record mediu de 4,432 dolari pe galon, potrivit AAA.

Temerile că Rezerva Federală va trebui să înăsprească agresiv politica monetară pentru a reduce inflaţia au declanşat o vânzare masivă de acţiuni pe Wall Street.

”Doar pentru că consumatorii sunt supăraţi să plătească preţuri mai mari şi suferă de o disponibilitate limitată, nu înseamnă că nu mai fac acele achiziţii. Pe măsură ce penuria de mărfuri şi preţurile vor scădea în restul acestui an, ne aşteptăm ca încrederea să revină”, a spus Michael Pearce, economist senior la Capital Economics din New York.

 Indicele preliminar al încrederii consumatorilor calculat de Universitatea din Michigan a scăzut cu 9,4%, până la 59,1 la începutul acestei luni, cea mai scăzută valoare atinsă din august 2011.

Economiştii chestionaţi de Reuters au estimat că indicele va scădea la nivelul de 64.

Indicele sondajului privind condiţiile economice actuale a scăzut cu 8,4%, la 63,6. Acesta este cel mai scăzut nivel din 2013, iar 36% dintre consumatori au atribuit evaluarea negativă inflaţiei.

Măsura privind aşteptările consumatorilor a scăzut cu 9,9%, la 56,3.

Consumatorii au considerat condiţiile de cumpărare pentru bunurile de folosinţă îndelungată ca fiind cele mai proaste de când sondajul a început să urmărească seria, în 1978.

”Scăderea încrederii nu justifică nicio modificare imediată a previziunii noastre pe termen scurt pentru cheltuielile consumatorilor, deoarece relaţia dintre cheltuieli şi încredere este slabă, în special pe termen scurt”, a declarat Scott Hoyt, economist senior la Moody's Analytics din West Chester, Pennsylvania.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.