Compania auto japoneză Honda Motor a raportat miercuri o creştere cu 78% a profitului trimestrial, stimulata de vânzările mai mari, in special pe piaţa nord-americană, şi de un yen mai slab, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Al doilea cel mai mare producător de automobile din Japonia în funcţie de vânzări a declarat că profitul său operaţional a totalizat 394,4 miliarde de yeni (2,76 miliarde de dolari) în cele trei luni încheiate în iunie, depăşind cu uşurinţă estimarea medie de 324,74 miliarde de yeni dintr-un sondaj care a inclus 10 analişti, realizat de Refinitiv.

Rezultatul este peste un profit de 222,2 miliarde de yeni obţinut în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Ca şi alţi producători de automobile, Honda a declarat că a beneficiat de vânzări puternice către clienţii persoane fizice pe piaţa cheie din SUA, înregistrând o creştere de 44,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 347.000 de unităţi, pe măsură ce impactul perturbărilor post-pandemie în aprovizionarea cu piese şi cipuri s-a atenuat.

Rezultatul bun obţinut în Statele Unite a contrastat puternic cu o scădere abruptă, de 5%, a vânzărilor în China, la 309.000 de vehicule, pe care Honda le-a raportat pentru acest trimestru, în condiţiile unei concurenţe locale în creştere şi ale unei treceri rapide la vehiculele electrice pe cea mai mare piaţă auto din lume.

Condiţiile de afaceri din China s-au înrăutăţit pentru Honda în comparaţie cu momentul în care şi-a emis prognoza de vânzare a 1,4 milioane de vehicule pentru întregul an, a declarat un oficial Honda.

”Încă operăm pe fondul unor restricţii din partea semiconductorilor. Dacă ar fi să ne revizuim prognoza de vânzări în China, vom dori să mergem mai departe, luând în considerare dacă putem distribui piese şi produce mai multe în alte regiuni”, a spus oficialul.

 Honda şi-a menţinut prognoza pentru un profit operaţional de 1.000 de miliarde de yeni pentru anul curent, mai mic decât media de 1.117 miliarde de yeni, estimată a 22 de analişti.

Compania va cântări necesitatea unei actualizări a perspectivei sale pentru întregul an, inclusiv beneficiile pe care le vede din partea slăbirii yenului, atunci când va anunţa rezultatele trimestrului al doilea, la începutul lunii noiembrie, a adăugat oficialul.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.