Guvernul a modificat, joi, printr-o hotărâre actul normativ de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), în vederea corelării cu noile reglementări legislative. Astfel, a fost modificat numărul maxim de posturi cu care va funcţiona ANAF, incluzând aparatul propriu şi structurile subordonate, respectiv de 22.507 posturi, ca urmare a majorării numărului cu 220 de posturi pentru activitatea de antifraudă fiscală. Măsura are în vedere dezvoltarea şi operaţionalizarea Sistemului naţional RO e-Sigiliu prin desfăşurarea mai multor activităţi de către inspectorii antifraudă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Prin urmare, Guvernul a adoptat hotărârea pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, mai arată comunicatul de presă al Executivului.

Principalele modificări introduse de actul normativ se referă la:

Evenimente

13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Depozitarul Central, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast, Evergent Investment
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Imobiliare.ro, Nordis, Meta Estate, Genesis Property

- modificarea numărului maxim de posturi cu care va funcţiona Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), incluzând aparatul propriu şi structurile subordonate, respectiv de 22.507 posturi, ca urmare a majorării numărului cu 220 de posturi pentru activitatea de antifraudă fiscală.

Măsura are în vedere dezvoltarea şi operaţionalizarea Sistemului naţional RO e-Sigiliu prin desfăşurarea mai multor activităţi de către inspectorii antifraudă.

Sistemul RO e-Sigiliu va asigura respectarea trasabilităţii transporturilor rutiere de bunuri cu risc vamal şi fiscal pe teritoriul României şi va îmbunătăţi activitatea autorităţilor competente din administraţia centrală prin modernizarea şi adaptarea procedurilor şi metodelor de supraveghere vamală şi fiscală la realităţile actuale. Reformele preconizate prin implementarea Sistemului naţional RO e-Sigiliu sunt elaborate în acord cu PNRR.

- eliminarea competenţele în domeniul vamal ce reveneau Direcţiei generale antifraudă fiscală;

- preluarea la nivel central a Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili şi pierderea, de către aceasta a personalităţii juridice.

- reorganizarea activităţii Direcţiei generale de executare silită cazuri speciale dintr-o activitate concentrată la nivelul aparatului propriu al ANAF, care şi-a îndeplinit scopul pentru care a fost creată, ca structură de nivel central, care să continue să desfăşoare o activitate de coordonare şi îndrumare a celor două tipuri de activităţi principale (executări silite cazuri speciale şi valorificarea bunurilor) ce vor reveni, la nivel operativ, la unităţile subordonate Agenţiei (direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice);

- reorganizarea activităţii Direcţiei generale antifraudă fiscală (DGAF) prin utilizarea funcţiei publice specifice - inspector antifraudă şi aşezarea activităţii operative a DGAF pe structuri judeţene de antifraudă fiscală, care vor fi  operaţionalizate cu data de 1 ianuarie 2025, cu scopul eficientizării activităţii şi creşterii colectării veniturilor la bugetul general consolidat.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.