Grupul PPC, care a achiziţionat operaţiunile Enel din Romania, şi-a propus investiţii de 9 miliarde de euro pentru perioada 2024-2026, în ţările în care operează, în principal în surse regenerabile de energie, modernizarea reţelelor şi activităţi noi, în urcare cu 130% faţă de perioada 2021-2023. Grupul PPC şi-a prezentat marţi, la Londra, Planul Strategic pentru perioada 2024-2026. În România, PPC vrea să pună în funcţiune noi centrale de producţie de energie verde în România cu capacităţi de circa 1,3 GW până în 2026, de la circa 600 MW în prezent. Grupul estimează că cererea de energie electrică a României va creşte cu 10% până în 2030, ceea ce înseamnă că sunt necesare investiţii suplimentare în surse curate de energie, pentru a stimula competitivitatea economiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

PCC, cel mai mare producător şi furnizor de energie electrică din Grecia, a anunţat în octombrie 2023 că finalizează achiziţia operaţiunilor Enel din România, aceasta fiind prima extindere majoră pe piaţa externă. Ca urmare a finalizării achiziţiei operaţiunilor Enel din România, Grupul PPC ajunge la aproape 9 milioane de clienţi, iar capacitatea sa totală instalată de producţie de energie din surse regenerabile (energie hidroelectrică, eoliană, fotovoltaică etc.) creşte la aproximativ 4,4 GW.

”Grupul PPC şi-a prezentat astăzi, la Londra, Planul Strategic pentru perioada 2024-2026. Ţinta managementului este ca PPC Group să devină un lider energetic în regiune şi un jucător important în Europa. Planul, care include operaţiunile din România, se bazează pe o abordare holistică în jurul tranziţiei verzi, pe cei trei piloni:  producţia de energie curată, reţele modernizate şi digitalizate, servicii centrate pe client. România este o ţară strategică în Grupul PPC şi în regiune, permiţând grupului să creeze un coridor energetic care să acopere Europa de Sud-Est, cu un potenţial imens de creare de valoare şi generare de sinergii, cu beneficii pentru toate ţările”, anunţă PPC.

Grupul estimează că cererea de energie electrică a României va creşte cu 10% până în 2030, ceea ce înseamnă că sunt necesare investiţii suplimentare în surse curate de energie, pentru a stimula competitivitatea economiei. PPC se aşteaptă ca puterea instalată în centralele de producţie de energie electrică din România să crească cu 48% în acest interval, la satisfacerea cererii urmând să contribuie capacităţi noi de energie verde însumând 6,4 GW.

”Ca atare, România este o ţară cheie în planurile de dezvoltare ale PPC, ceea ce o face o destinaţie majoră a proiectelor de investiţii planificate. La nivel de grup, PPC are un portofoliu de proiecte de 18 GW pentru capacităţi de energie regenerabilă, din care o treime vizează România. Prin urmare, până în 2026, PPC se aşteaptă să pună în funcţiune noi centrale de producţie de energie verde în România cu capacităţi de circa 1,3 GW, care se vor adăuga celor existente, de circa 600 MW. Întrucât producţia din surse regenerabile la nivelul grupului PPC va proveni din zone cu climă şi geografie diversificată, aceasta va crea siguranţă şi flexibilitate între ţări, contribuind la creşterea modelului de rezilienţă în regiune”, arată PPC.

Reţelele de distribuţie de energie electrică sunt un alt punct esenţial pentru următorii trei ani. Pilonii cheie de transformare pentru zona de distribuţie vizează modernizarea reţelei pentru creşterea capacităţii, pentru conectare de noi surse de energie regenerabilă, precum şi electrificarea unor activităţi noi, de exemplu transportul. Investiţiile vizează dezvoltarea de reţele inteligente, automatizate – toate acestea contribuind la creşterea rezilienţei reţelelor şi, în cele din urmă, la servicii mai bune pentru clienţi. Pentru a realiza aceste obiective, cadrul de reglementare este aşteptat să sprijine niveluri mai ridicate ale investiţiilor.

În activitatea de furnizare, obiectivul este de a oferi un serviciu accesibil, inteligent, având componente cu valoare adăugată centrate pe client. Compania estimează că nivelul cotei sale în piaţa de furnizare va rămâne stabil la 18% până în 2026, în pofida concurenţei sporite, în timp ce accentul va fi pus pe creşterea satisfacţiei clienţilor şi îmbunătăţirea activităţii companiei.

La nivel de grup, această strategie de dezvoltare urmează să genereze o creştere semnificativă a profitabilităţii în perioada 2024-2026, nivelul EBITDA fiind estimat să urce de la 1,5 miliarde de euro (luând în calcul o bază pro forma pentru operaţiunile din România) în 2023 la aproximativ 2,3 miliarde de euro în 2026, operaţiunile din România având o contribuţie de aproximativ 20% în această perioadă.

”Modelul integrat al PPC este bine poziţionat în tranziţia energetică, concentrându-se pe misiunea sa principală de a construi reţele, surse regenerabile şi active flexibile pentru a-şi servi clienţii. România va juca un rol esenţial în regiune şi în planurile de dezvoltare ale grupului”, spun reprezentanţii PPC.

Pentru perioada 2024-2026, Grupul PPC îşi propune creşterea capacităţii instalate cu un ritm de 18% anual, reconfirmându-şi totodată intenţia de a renunţa la toate unităţile pe bază de cărbune până în 2026.

Un alt obiectiv al grupului este majorarea capacităţii instalate din surse regenerabile la peste 2/3 din capacitatea totală instalată la nivelul anului 2026, faţă de 43% în prezent, concomitent cu investiţii în stocarea de energie. Prin aceste investiţii, Grupul PPC îşi propune să ajungă la un nivel de 8,9 GW de capacităţi de producţie din surse regenerabile până în 2026.

De asemenea, PPC îşi propune realizarea unor investiţii totale de 9 miliarde de euro în următorii trei ani, în principal în surse regenerabile de energie, modernizarea reţelelor şi activităţi noi, în urcare cu 130% faţă de perioada 2021-2023, proiectele urmând să fie finanţate în principal prin fluxurile de numerar operaţional ale Grupului şi într-o măsură mai mică din credite, din care 80% au fost deja angajate.

Grupul PPC şi-a planificat totodată extinderea în Europa de Sud-Est, valorificând oportunităţile de creare de valoare prin legăturile între ţări, în cadrul coridorului energetic creat de grup, precum şi intrarea pe noi pieţe relevante, cum ar fi reţelele de fibră optică şi dezvoltarea în continuare a noilor activităţi care au fost deja iniţiate, cum ar fi domeniul mobilităţii electrice.

Pentru perioada 2024-2026, Grupul PPC îşi propune obţinerea unei creşteri anuale a EBITDA de 15% în următorii trei ani. Ţinta de EBITDA de 1,5 miliarde de euro stabilită în planul strategic anterior a fost atinsă cu doi ani în avans. EBITDA Grupului este de aşteptat să ajungă la 2,3 miliarde de euro în 2026 (cu 35% mai mult faţă de ţinta de 1,7 miliarde de euro stabilită anterior pentru 2026). Pentru 2030, grupul îşi propune să atingă un nivel al EBITDA de 3 miliarde de euro.

Un alt obiectiv este restabilirea politicii de dividende după aproape 10 ani, cu distribuirea dividendelor în fiecare an, începând cu o rată de 35% din profitul net, ce urmează să crească până la 55%.

 "Noul Grup PPC pe care îl construim este internaţional, robust, centrat pe client şi modern pentru a crea valoare în mod sustenabil pentru toate părţile interesate. Perioada 2024-2026 va fi una de investiţii de 9 miliarde de euro, creând valoare pentru grup şi valoare adăugată pentru clienţi, acţionari, angajaţi şi mediu în toate ţările în care activăm. Cu noul nostru plan de afaceri, Grupul PPC este poziţionat strategic în domeniul tranziţiei verzi. Infrastructura verde şi instrumentele pe care le creăm vor permite clienţilor noştri să profite de beneficiile viitorului energiei curate şi de posibilităţile sale în noua eră a electrificării”, spune preşedintele şi CEO-ul Grupului PPC, domnul Georgios Stassis.

PPC este cea mai mare companie de utilităţi electrice din Europa de Sud-Est, cu activităţi în domeniul producerii, distribuţiei, operării de reţele şi vânzării de produse şi servicii energetice avansate în Grecia, România şi Macedonia de Nord.

PPC are o capacitate totală instalată de 10,7 GW, constând din centrale termice, hidro şi din surse regenerabile cu o producţie anuală totală de peste 20TWh, în timp ce în segmentul de distribuţie, baza totală de active reglementate se ridică la aproximativ 4,3 miliarde de euro.

Grupul PPC este principalul furnizor de energie electrică din Grecia şi România, deservind 8,7 milioane de clienţi în total, furnizând peste 35 TWh de energie şi o gamă largă de produse şi servicii energetice.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.