Producătorul auto american Ford a anunţat joi că motorul Duratec hybrid 2,5 litri, care este produs în prezent la uzina Ford din Chihuahua, Mexic, va fi produs la fabrica din Valencia, Spania, de la sfârşitul lui 2022, alături de motoarele actuale de 2 l şi 2,3 l, fabrică la care va mări capacităţile de asamblare a bateriilor. Constructorul auto anunţă că până la mijlocul lui 2026, 100% din autovehiculele sale vor fi cu zero emisii, complet electrice sau plug-in hybrid, trecându-se la versiuni complet electrice până în 2030.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Ford a anunţat astăzi că va continua să investească într-un viitor electrificat pentru operaţiunile sale din Valencia. Noul motor Duratec hybrid 2,5 litri va fi construit la uzina sa de motoare din Spania de la sfârşitul anului 2022, şi totodată Ford va creşte şi capacitatea de asamblare a bateriilor", anunţă compania.

De la sfârşitul anului 2022, la fabrica din Valencia se va produce motorul Duratec hybrid 2,5 litri ce echipează versiunea europeană Kuga PHEV, dar şi celelalte versiuni Kuga, Galaxy şi S-MAX Full Hybrid. Motorul pe benzină cu ciclul Atkinson, de 2,5 litri este primul de acest tip produs de Ford în Europa şi demonstrează importanţa pe care o au vehiculele PHEV şi full-hybrid în gama actuală şi viitoare a vehiculelor Ford în Europa.

 “Astăzi Ford face încă un nou pas în călătoria spre electrificare, oferind o punte către un viitor complet electric al autovehiculelor noastre, demonstrând astfel angajamentul nostru continuu faţă de operaţiunile de producţie din Valencia, unde am investit aproximativ 3 miliarde de dolari din 2011 până în prezent”, a declarat Kieran Cahill, vice preşedinte, producţie, Ford Europa.

Motorul Duratec hybrid 2,5 litri – care este produs în prezent la uzina Ford din Chihuahua, Mexic - va fi fabricat în Valencia alături de motoarele pe benzină EcoBoost de 2 şi 2,3 litri, pentru care cererea de piaţă este considerabilă.

De asemenea, Ford a confirmat o investiţie suplimentară de 5,2 milioane de Euro pentru a sprijini capacităţile de asamblare a bateriilor la fabrica sa din Valencia, în urma unei investiţii iniţiale de 24 de milioane de Euro anunţată în ianuarie 2020. Instalaţia a început să funcţioneze în septembrie anul trecut. Suplimentarea capacităţii de asamblare a bateriilor este necesară pentru a susţine cererea crescută pentru producţia de vehicule electrificate curente şi viitoare, precizează compania.

La începutul acestui an, Ford a anunţat o investiţie de cel puţin 22 de miliarde de dolari la nivel global în electrificare, aproape de două ori mai mult faţă de planurile de investiţii anterioare ale companiei. Compania a anunţat, de asemenea, o investiţie de 1 miliard de dolari în Centrul de Electrificare din Köln, Germania, pentru fabricarea vehiculelor electrice, primul centru de acest fel al companiei, în Europa. Primul autovehicul Ford complet electric, produs în Europa, va fi produs la Köln în 2023, cu potenţialul unui al doilea vehicul complet electric.

Până la jumătatea anului 2026, 100% din gama de vehicule Ford din Europa va fi cu zero emisii, complet electrică sau plug-in hybrid, cu obiectivul de a atinge o gamă complet electrică până în 2030.

Pe măsură ce Ford evoluează spre un viitor complet electric pentru autovehiculele sale, preferinţele consumatorilor europeni se schimbă. În 2020, 39% din vânzările de autovehicule Ford au fost reprezentate de SUV-uri şi crossovere – în creştere cu 8 puncte procentuale faţă de 2019. Mai mult, clienţii sunt mai încrezători în electrificare; peste 50% dintre proprietarii de Kuga au ales versiunea PHEV a modelului.

Ca urmare a acestor schimbări în preferinţele clienţilor, Ford va elimina treptat modelul Mondeo la sfârşitul lunii martie a anului viitor. Celelalte vehicule mari crossover şi multifuncţionale ale Ford - Ford Galaxy cu şapte locuri şi Ford S-MAX - vor continua să fie produse, versiuni hibride complete ale ambelor fiind lansate recent.

Lansat în 1993, Mondeo a fost primul autovehicul Ford considerat o maşină “globală”, menită să consolideze gama de modele Ford din întreaga lume. De la lansarea sa în Europa, unde a înlocuit Ford Sierra, vânzările Mondeo au ajuns până în prezent la aproximativ cinci milioane de unităţi.

Ford se angajează pe deplin să-şi dezvolte gama de autovehicule în Europa şi să-şi consolideze poziţia cu modele precum Kuga, Puma şi Explorer PHEV. Compania introduce noi modele în Europa- începând cu noul Mustang Mach-E, complet electric şi versiunea Mustang Mach-E GT care va fi lansată mai târziu în acest an- dar şi cu primul său autoturism de volum, complet electric, care va fi lansat pe piaţă în 2023.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi furnizează o gamă completă de maşini Ford, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate şi vehicule de lux Lincoln, furnizează servicii financiare prin Ford Motor Credit Company şi preia poziţii de conducere în electrificare; soluţii de mobilitate, inclusiv servicii de auto-conducere; şi servicii conectate. Ford numără aproximativ 186.000 de angajaţi în întreaga lume.

Ford Europa produce, comercializează şi oferă service pentru vehiculele sub marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 43.000 de angajaţi la facilităţile proprii şi asocierile în participaţiune consolidate şi aproximativ 58.000 când sunt luate în considerare entităţile neconsolidate. În plus faţă de Ford Motor Credit Company, operaţiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Relaţii cu Clienţii şi 14 unităţi de producţie (10 deţinute integral şi 4 asocieri în participaţiune neconsolidate). Primele maşini Ford au fost livrate în Europa în 1903, acelaşi an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producţia europeană a început în 1911.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.