„Autostrada electrică” dezvoltată de grupul energetic E.ON în România a ajuns la 11 staţii de încărcare, după ce trei noi staţii au fost deschise la Sovata, Gheorgheni (amplasate în locaţii MOL România) şi la Bacău, care se alătură celor opt deja puse în funcţiune, de către E.ON, în localităţile Iaşi, Târgu Frumos şi Cristeşti (judeţ Iaşi), Taşca, Piatra Neamţ şi Roman (judeţ Neamţ), Suceava şi Adjud (judeţ Vrancea).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Până în anul 2020, prin proiectul NEXT-E, în România vor fi instalate 40 de staţii de încărcare rapidă, dintre care 19 de către E.ON, iar 21 de către MOL România.

”Iniţiativa face parte din proiectul NEXT-E, cofinanţat din fonduri europene, prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF,) prin care E.ON Energie România şi-a propus să instaleze, în total, 19 unităţi de încărcare rapidă a autovehiculelor, alte 21 urmând să fie instalate de către MOL, unul dintre partenerii din acest proiect”, arată E.ON într-un comunicat.

Cele trei staţii de încărcare de la Bacău, Sovata şi Gheorgheni au o putere maximă de 93 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie.

“Planurile noastre anunţate în 2017 privind dezvoltarea unei reţele naţionale de încărcare a autovehiculelor electrice prind contur. Accesările staţiilor deja operaţionale ne arată că suntem pe drumul cel bun în a oferi clienţilor noştri o alternativă viabilă şi ecologică la vehiculele tradiţionale”, a declarat Dan Morari, director general al E.ON Energie România.

Pusă în funcţiune în luna februarie, staţia de încărcare de la Iaşi a înregistrat cel mai mare număr de încărcări (104), fiind urmată de cele de la Adjud (61) şi Suceava (43).

Fiecare staţie are minimum 2 locuri de parcare. Până în luna octombrie E.ON îşi propune să finalizeze implementarea proiectului pe ruta Iaşi – Gheorgheni – Tg. Mureş (prin montarea staţiei de încărcare în benzinăria MOL Târgu Mureş, care va deveni astfel o “autostradă electrică” de care vor putea beneficia toţi posesorii de autovehicule prietenoase cu mediul având asigurată infrastructura de încărcare pe întreg traseul.

O altă “autostradă electrică”, care va lega municipiul Iaşi de Bucuresti, se află în plină dezvoltare, fiind instalate până acum staţii la Târgu Frumos, Roman, Bacău şi Adjud.

”Staţiile sunt integrate într-un sistem de monitorizare şi gestionare a sesiunilor de încărcare. Acest sistem asigură supravegherea non-stop a respectivei unităţi şi are posibilitatea de a rezolva de la distanţă eventualele incidente apărute în timpul încărcărilor. În plus, eventualele probleme apărute la staţiile de încărcare vor putea fi semnalate telefonic 24/7 la un call center al E.ON”, arată compania.

Potrivit celor mai recente statistici publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), ponderea autoturismelor “verzi“ (electrice şi hibride) înmatriculate în România continuă să crească, acestea ajungând să deţină, în primele şase luni din anul 2019, o cotă de piaţă relativ importantă, respectiv 3,5% (anul trecut au avut o pondere de doar 2,4%), după ce, în luna iunie, acestea au înregistrat o cotă de piaţă semnificativă (4,0%), ceea ce face ca aceasta categorie sa ajungă, pe ansamblul primului semestru, la o cotă de 3,6%, comparabilă cu cea a altor state dezvoltate din Europa.

La finalul anului 2018, conform APIA, creşterea înregistrată pe segmentul automobilelor electrice (integral electrice şi cele plug-in) a fost una semnificativă, +92,0% (987 unităţi în 2018 faţă de doar 514 unităţi în 2017 adică, de circa două ori mai multe comparativ cu 2017), în timp ce, pentru cele hibride, care au şi un volum mai mare (3.585 unităţi în 2018, faţă de 2.244 unităţi în 2017), se înregistrează o creştere de +59,8%.

Reţeaua pan-europeană NEXT-E va include şase ţări diferite, iar 40 de staţii de încărcare electrică din totalul de 252 din proiectul NEXT-E vor fi instalate în România şi amplasate pe rutele: Suceava-Bacău-Călăraşi, Constanţa-Bucureşti-Timişoara şi Iaşi-Tîrgu Mureş – Alba Iulia.

În luna iulie 2017, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanţare prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Consorţiul NEXT-E va primi 18,84 milioane euro în vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanţare CEF acordată unui proiect privind vehiculele electrice. În cadrul acestuia, vor fi instalate, până în anul 2020, un număr de 222 de staţii de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport şi a reţelei trans-europene de transport (TEN-T).

În premieră, călătoria pe distanţe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în şase state membre, cu legături către ţările vecine.

Consorţiul este format din companiile din cadrul Grupului E.ON (Zapadoslovenská energetika in Slovakia, E.ON Czech Republic, E.ON Hungary, E.ON Romania), Grupului MOL (filialele din cele şase ţări participante), Hrvatska elektroprivreda din Croaţia, Petrol (în Slovenia şi Croaţia), precum şi Nissan şi BMW.

Reţeaua dezvoltată de acest consorţiu are ca scop crearea unei infrastructuri în Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croaţia şi România.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.