Distribuitorul de materiale şi finisaje pentru construcţii Sipex a înregistrat în primul semestru o cifră de afaceri de 145 milioane de lei, în creştere de 5,5% faţă de perioada similară din 2022. Profitul net realizat a scăzut la 3,32 milioane de lei, fiind de două ori şi jumătate mai mic faţă de prima parte a anului trecut (8,41 milioane lei), arată datele transmise Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Sipex, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale şi finisaje pentru  construcţii din România, listat la Bursa de Valori Bucureşti în piaţa AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 26 de ani pe acest segment, anunţă rezultatele financiare aferente primului semestru din 2023. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 145 milioane de lei, o creştere de 5,5% comparativ cu perioada similară din 2022, susţinută de creşterea vânzărilor în canalul B2B cu mai mult de 30%”, anunţă compania.

Creşterea afacerilor SIPEX a fost susţinută de un management atent al stocurilor, previzionarea precisă a vânzărilor, precum şi gestionarea atentă a cheltuielilor.

Profitul net realizat a fost de 3,32 milioane de lei, o scădere faţă de primul semestru din 2022, ca urmare a creşterii cheltuilelilor de exploatare, în special cheltuielile privind mărfurile. Raportat la primul trimestru din 2023, profitul net a înregistrat o creştere semnificativă în trimestrul doi, în contextul creşterii volumului de vânzări.

„Am continuat consolidarea segmentului B2B a cărei pondere în cifra de afaceri este de peste 40% şi am înregistrat un avans al numărului de clienţi deserviţi. În aceeaşi direcţie am încheiat parteneriate pentru creşterea gamei de produse distribuite prin cele 12 centre logistice pe care le deţinem la nivel naţional. Ne-am adaptat la contextul de piaţă şi am înregistrat cel mai bun semestru din punct de vedere al cifrei de afaceri pentru companie din ultimii trei ani, deservind peste 2.900 clienţi şi meţinându-ne traiectoria de companie profitabilă an de an. Ne aşteptăm să continuăm trendul ascendent şi pentru trimestrul III estimăm rezultate mai mari faţă de acceaşi perioadă a anului trecut”, spune Irinel Gheorghe, CEO SIPEX.

Raportat la specificul activităţii SIPEX, principala categorie de cheltuieli (84% din totalul cheltuielilor de exploatare) o reprezintă cheltuielile privind mărfurile care au crescut în primele şase luni din 2023 cu 14%.

Compania operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare şi distribuţie de materiale şi finisaje pentru construcţii, prestări servicii (consultanţă tehnică) şi vânzare de produse finite colorate.

Distribuţia se realizează prin cele trei canale: retailul tradiţional; business to business (corporate); magazin online propriu.

Compania are aproximativ 300 de angajaţi, deţine 12 centre logistice şi un parc auto de 191 de autovehicule. Punctele de lucru şi de desfacere ale companiei sunt: Braşov, Bucureşti, Cluj, Craiova, Iaşi, Ilfov (Pantelimon), Focşani, Piatra Neamţ, Prahova (Ariceştii Rahtivani), Râmnicu Vâlcea, Suceava, Timişoara.

Sipex a fost listată la Bursa de Valori Bucureşti în piaţa AeRO în 3 iunie 2022 în urma unui plasament privat prin care a atras 10,6 milioane lei de la 54 de Investitori, iar începând cu 20 martie 2023 acţiunile companiei au intrat în structura indicelui BETAeRO.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.