Curtea de Conturi a României a anunţat luni că a pus bazele unei aplicaţii informatice care să integreze seturile de date financiare raportate de toate instituţiile publice din România către Ministerul Finanţelor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Curtea de Conturi a României a pus bazele unei aplicaţii informatice care să integreze seturile de date financiare raportate de toate instituţiile publice din România către Ministerul Finanţelor. Aceste seturi de date, utilizate exclusiv în analiza internă a instituţiei supreme de audit, au scopul de a arăta execuţia bugetară a entităţilor publice. Aplicaţia funcţionează pe platforma SQL Server şi constituie un prim pas în dezvoltarea unui instrument mai amplu de analiză de risc", anunţă instituţia.

Seturile de date sunt analizate de specialiştii Curţii de Conturi cu ajutorul aplicaţiei informatice IDEA, prin conectarea acesteia direct la serverul care gestionează şi stochează datele. Informaţiile astfel generate vor servi la includerea entităţilor care vor fi auditate în programul de activitate al Curţii. Noua platformă va permite atât schimbul de date în format electronic, cât şi asistarea entităţilor pentru a răspunde mai uşor solicitărilor instituţiei supreme de audit.

”Curtea de Conturi a României parcurge o etapă importantă de transformare instituţională, în sensul adecvării activităţii şi a procedurilor sale la standardele auditului modern. În acest context, planificarea misiunilor de audit după criterii de risc reprezintă o componentă esenţială în procesul de schimbare. În acest fel va creşte relevanţa şi calitatea misiunilor de audit”, a declarat Mihai Busuioc, preşedintele Curţii de Conturi a României.

Planificarea bazată pe analiza riscurilor este o abordare care nu s-a regăsit până acum, în mod structurat, în legislaţia şi regulamentele care guvernează activitatea instituţiei supreme de audit din România, spun reprezentanţii instituţiei. Astfel, pentru a dezvolta aplicaţia informatică care va genera ratingurile de risc, Curtea de Conturi a României a încheiat, în 2021, un Acord pentru Consolidarea Capacităţii în auditul IT cu instituţia supremă de audit din Turcia, respectiv un Memorandum de Înţelegere cu Ambasada Regatului Danemarcei din România.

 "Cele două documente constituie o bază de lucru esenţială în procesul de transformare digitală demarat de Curtea de Conturi a României. Acestea permit accesul specialiştilor instituţiei supreme de audit la expertiza internaţională a auditorilor publici externi în domeniul tehnologiei informaţiei, dar şi un ghidaj valoros în activitatea de culegere şi valorificare a datelor. Curtea de Conturi a României a implementat deja Sistemul de Identificare Rapidă şi Păstrare a Documentelor (SPID), o aplicaţie internă care eficientizează procedurile de lucru, generând economie de timp şi resurse", mai arată Curtea de Conturi a României.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.