Ministerul Dezvoltării anunţă, vineri, că primăriile şi consiliile judeţene se vor putea înscrie, începând din 21 iulie, în platforma MyEterra, pentru a obţine gratuit, online, extrase de carte funciară pentru informare şi extrase din planul cadastral. ”Reducem birocraţia şi numărul de acte pe care trebuie să le depună cetăţenii”, a transmis ministrul Cseke Attila.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Consiliile judeţene şi primăriile se vor putea înrola, începând de luni, 21 iulie, în platforma MyEterra, pentru a obţine gratuit, online, extrase de carte funciară pentru informare şi extrase din planul cadastral, în cazul imobilelor pentru care cetăţenii solicită acte administrative, precum autorizaţii de construire, certificate de urbanism etc”, a transmis, vineri, Ministerul Dezvoltprii, într-un comunicat de presă.

Ministrul Cseke Attila a precizat că, astfel, se rereduce birocraţia.

"Reducem birocraţia şi numărul de acte pe care trebuie să le depună cetăţenii când solicită autorităţii locale autorizaţii sau alte acte specifice", a precizat ministrul Dezvoltării.

Ministerul precizează că aceasta este cea de-a treia etapă în procesul de simplificare a emiterii documentelor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), după ce, din 7 aprilie, extrasele de carte funciară, cele de plan cadastral şi cele de primă înregistrare se eliberează gratuit pentru proprietari, dacă solicitantul cere în persoană aceste documente, iar, din 2 iunie, acest serviciu a devenit gratuit şi online.

Pentru a beneficia de noile funcţionalităţi oferite de platforma MyEterra, instituţiile administraţiei publice locale trebuie să transmită o cerere, în care să fie nominalizaţi reprezentanţii autorizaţi să acceseze platforma. Cererile pot fi expediate prin e-mail către oficiile judeţene de cadastru şi publicitate imobiliară, la adresele disponibile în acest link: https://www.ancpi.ro/oficii-teritoriale-contact/.

Această facilitate vizează simplificarea proceselor administrative şi vine în sprijinul cetăţenilor care, până acum, trebuiau să parcurgă individual, paşi suplimentari pentru obţinerea acestor documente. Totodată, măsura contribuie la creşterea eficienţei instituţiilor publice prin acces mai rapid la datele cadastrale şi de carte funciară.

MyEterra este pusă la dispoziţie de ANCPI, instituţie aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Prin intermediul acestei platforme, reprezentanţii desemnaţi ai primăriilor şi ai consiliilor judeţene pot accesa direct şi gratuit documentele necesare pentru soluţionarea cererilor cetăţenilor privind imobilele aflate în proprietate.

"Toate aceste măsuri au impact direct asupra reducerii birocraţiei, creşterii calităţii serviciilor oferite cetăţenilor şi scurtării timpilor de interacţiune cu autorităţile", a conchis ministrul Cseke Attila.

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.