Noua tehnologie ChatGPT poate scrie articole, eseuri, glume şi chiar poezii, ca răspuns la solicitările utilizatorilor, însă rata de "halucinaţii" emise se situează în prezent undeva la 15-20%, afirmă Anca Dobrescu, managing partner peprimapagina.ro, companie specializată în marketing digital.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Cu toate acestea, trebuie să fii foarte selectiv în în ceea ce priveşte utilizarea sa. Sunt o mulţime de subiecte complet absente, pentru care nu are date, iar cea mai mare problemă cu generarea de conţinut de către Inteligenţa Artificială este că minte şi că nu-ţi spune atunci când minte. Rata de “halucinaţii” emise de ChatGPT se situează în prezent undeva la 15-20%, iar internetul este plin de exemple concrete, precum eseul despre rasismul maionezei sau răspunsurile sale privind recordul de traversare pe jos a Canalului Mânecii,” declară Anca Dobrescu, managing partner peprimapagina.ro.

 ChatGPT depăşeşte capacitatea umană de a genera conţinut, atât din punct de vedere cantitativ, cât şi ca rapiditate, poate oferi răspunsuri simple pentru subiecte complexe şi nu suferă de blocaje de creativitate sau exprimare. 

Poate cea mai atractivă funcţionalitate este generarea de conţinut. Noul chatbot OpenAi poate scrie articole, eseuri, glume şi chiar poezii, ca răspuns la solicitările utilizatorilor.

”Toată lumea vorbeşte despre ChatGPT, cea mai nouă şi mai strălucitoare “jucărie”, o tehnologie revoluţionară, care promite că va uşura enorm diferite activităţi profesionale, dar, care aduce şi câteva pericole care pot dezechilibra serios bugete, rezultate şi imaginea de brand, de care orice afacere cu prezenţă online ar trebui să fie conştientă. Se preconizează că inteligenţa artificială va înlocui complet poziţii din diferite domenii, ocupate până în prezent de oameni, deoarece, aparent, poate face lucrurile mai rapid, mai bine şi infinit mai ieftin”, arată compania.

În afară de generarea de conţinut, inteligenţa artificială se foloseşte cu succes şi în analiza pentru volume uriaşe de date, media buying, decizii automate de marketing, dar şi personalizarea în timp real a experienţelor online ale fiecărui client, în funcţie de preferinţele anterioare şi pentru a încuraja clientul să facă o achiziţie. 

”Cum internetul este deja plin de conţinut de calitate îndoielnică, scris de persoane reale doar pentru a păcăli motorul de căutare, în încercarea de a ajunge pe prima pagină, Google va avea grijă să penalizeze site-urile care încearcă să umple mediul online de articole generate de inteligenţa artificială, pentru că îl poate detecta şi o face de ani de zile. Cu ajutorul algoritmilor săi, poate verifica cât de bine este scris orice tip de conţinut, identificând diferite inconsecvenţe, parafrazări şi modele care apar de obicei în conţinutul generat de AI”, arată ea.

Mai mult decât atât, OpenAI a anunţat în ianuarie 2023 că tot conţinutul generat de ChatGPT urmează să fie în curând “watermarked”, adică va fi detectabil datorită unui filigran criptografic, venit în sprijinul Google. Această măsură a fost comunicată ca un pas important pentru a stopa din faşă folosirea instrumentului OpenAi în scop negativ, spune Anca Dobrescu.

„Partea cea mai urâtă, de fiecare dată atunci când apare un astfel de instrument util gratuit, este că apar oportuniştii. Ca business, atunci când angajezi un freelancer sau o agenţie de marketing, te aştepţi să plăteşti pentru expertiza specialiştilor, nu pentru conţinut, de exemplu, generat în întregime de inteligenţa artificială, care nici măcar nu este revizuit. În viitor, contractele de prestări servicii din domeniul marketingului online ar trebui să acopere şi aceste noi pericole”, declară Anca Dobrescu.

Ea afirmă că mai există o perspectivă despre care nu se discută suficient.

”Ca business, ai fi de acord ca site-ul, pe care l-ai plătit să fie folosit de către ChatGPT pentru a formula conţinut gratuit livrat competiţiei? Modele mari de limbaj precum ChatGPT folosesc mai multe surse de informaţii şi conţinut web: cărţi, articole, site-uri şi postări în social media, inclusiv informaţii personale obţinute fără consimţământ. Multe dintre concluziile folosite în răspunsuri ChatGPT pot fi ale tale. Drept urmare, multe companii au început să-şi protejeze conţinutul prin blocarea anumitor crawlere. În concluzie, ChatGPT este un instrument ca oricare altul. Util în unele cazuri, complet inutil în altele, apreciat de entuziaşti, respins de cinici. Specialiştii în marketing au responsabilitatea de a explora, înţelege şi a utiliza orice instrument, pe care-l pot folosi în interesului clienţilor lor, ca multiplicator al forţei lor creative. Cu toate acestea, niciun specialist sau agenţie care se respectă NU va livra ceva bazat exclusiv pe chatbot-ul OpenAI, în care contribuţia umană este zero”, spune ea.

Încă din 2016, agenţia PePrimaPagina.ro oferă un mix de servicii de marketing digital: strategii de marketing online, SEO pentru site-uri de prezentare şi magazine online, optimizarea conversiilor, marketing de conţinut, promovare online plătită, adică servicii PPC (pay-per-click), cât şi servicii de social media. 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.