Inflaţia şi modificările recente din Codul Fiscal determină antreprenorii români să investească în digitalizarea şi automatizarea proceselor în firmă pentru a reduce cheltuielile cu până la 35%, arată datele NextUp, companie de software pentru business din România. Potrivit acesteia, Companiile locale investesc între 1.000 şi 8.000 euro în soluţii de gestionare a întregii afacerii, cum sunt sistemele ERP (Enterprise Resource Planning), soluţii software integrate, pentru a automatiza procese de muncă cu scopul de a simplifica activitatea angajaţilor şi de a elimina erorile umane.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Inflaţia şi modificările recente din Codul Fiscal determină antreprenorii români să investească în digitalizarea şi automatizarea proceselor în firmă pentru a reduce cheltuielile cu până la 35%. Astfel, cererea pentru soluţii software a crescut cu 30% în perioada ianuarie-septembrie 2022 comparativ cu aceeaşi perioadă de anul trecut”, arată datele NextUp, una dintre cele mai mari companii de software pentru business din România.

Companiile locale investesc între 1.000 şi 8.000 euro în soluţii de gestionare a întregii afacerii, cum sunt sistemele ERP, soluţii software integrate, pentru a automatiza procese de muncă cu scopul de a simplifica activitatea angajaţilor şi de a elimina erorile umane. De asemenea, interesul pentru soluţii software în cloud, cum este aplicaţia de salarii şi documente ale angajaţilor, a crescut cu 30% pe parcursul anului, companiile investind într-un astfel de program între 500 şi 3.000 euro, potrivit NextUp, care are peste 5.000 de clienţi, dintre care majoritatea companii româneşti.

“În lupta cu inflaţia, pentru a preveni pierderi majore, antreprenorii români se uită cu mai multă încredere la sistemele informatice bogate în funcţionalităţi specifice industriei lor, capabile să preia din sarcinile manuale ale angajaţilor, economisind astfel resurse şi în consecinţă, bani. Mai mult, modificările legislative de anul acesta sunt în practică dificil de implementat, sunt o muncă în plus. Iar acest lucru poate fi evitat cu softul potrivit. Primim tot mai multe cereri de la companii de tip IMM, cu precădere din domeniile ecommerce şi retail, dar şi de la companii cu activitate de producţie – băuturi, panificaţie şi patiserie, îmbrăcăminte, servicii şi distribuţie”, declară Roxana Epure, managing partner NextUp.

În paralel, antreprenorii români investesc în soluţii de digitalizare şi automatizare customizate pe nevoile afacerilor lor, reprezentând funcţionalităţi dezvoltate de la zero special pentru operaţiuni specifice din fiecare firmă, cum ar fi trimiterea automată a documentelor către clienţi, notificări şi avertizări despre stocuri, preţuri - pentru a nu lăsa acţiunile de management pradă erorilor umane - raportări în timp real, pentru decizii rapide şi adaptate situaţiei momentului.

Cererea pentru astfel de soluţii personalizate a crescut cu 30% în acest an, fiind o tendinţă pe piaţa de dezvoltare software.

Totodată, companiile româneşti investesc tot mai mult în creşterea competenţelor digitale ale angajaţilor. Prin urmare, cererea pentru servicii de training specializate personalizate în utilizarea programelor de tip ERP şi softurilor de salarizare a înregistrat o creştere de 50% în 2022 faţă de anul trecut.

“Crearea de soluţii customizate reprezintă o tendinţă accentuată în cererea companiilor pentru soluţii de digitalizare, din dorinţa de a îmbunătăţi fluxurile de lucru şi de a oferi clienţilor lor o experienţă îmbunătăţită. Concurenţa mare de pe piaţă, completată de intenţia de a reduce costurile şi a-şi asigura cash flow-ul, determină antreprenorii români să investească mai mult ca niciodată în automatizări şi digitalizare. Şi investesc atât în operaţiuni de business, cât şi creşterea competenţelor digitale ale angajaţilor, solicitând organizarea de traininguri aprofundate în folosirea programelor ERP şi de salarizare. Iar acesta este doar începutul. Vom vedea investiţii foarte mari în soluţii software şi o digitalizare în masă în mediul antreprenorial românesc”, explică Roxana Epure, managing partner NextUp.

NextUp, dezvoltatorul primului ERP cu inteligenţă artificială, este unul dintre cei mai mari producători de softuri pentru antreprenori şi contabili, create prin tehnologii moderne şi actualizate la zi în funcţie de schimbările legislativ-fiscale. Adresate afacerilor locale, softurile NextUp sunt folosite cu precădere în retailul online, retailul tradiţional, producţie, distribuţie şi servicii, pentru a automatiza activităţi repetitive consumatoare de timp şi a optimiza procesele şi previziunile de business. NextUp are peste 7.000 de clienţi, cu o medie de 5 utilizatori per companie.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.