Bipmobile, companie de transport internaţional de mărfuri înfiinţată în 2002, la Timişoara, de antreprenorul Adrian Minea, ţinteşte, în acest an, o creştere a cifrei de afaceri cu cel puţin 25%, depăşind 17 milioane de euro. Compania a înfiinţat un departament de transporturi intracomunitare, prin care deserveşte tot mai multe ţări UE. Compania intenţionează să investească până la 4 milioane de euro în flota auto, în 2022.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Compania anunţă totodată că va demara acţiunile pentru deschiderea centrului logistic din Tanger şi vor începe operaţiunile de transport în Maroc. 

 ”Bipmobile, companie de transport internaţional de mărfuri înfiinţată în 2002, la Timişoara, de antreprenorul Adrian Minea, ţinteşte, în acest an, o creştere a cifrei de afaceri cu cel puţin 25%, depăşind 17 milioane de euro, după ce în 2021 a înregistrat un avans de 16,5%, până la 13,4 milioane euro. Creşterea este posibilă ca urmare a oprimizării structurii businessului şi a dezvoltării departamentului de transporturi intracomunitare. Strategia de dezvoltare pentru acest an prevede investiţii între 2 şi 4 milioane de euro în flota auto, atragerea de noi clienţi globali şi extinderea pe noi pieţe din interiorul Uniunii Europene”, anunţă compania.

Noul departament de expediţii intracomunitare, înfiinţat anul trecut, după ce Bipmobile a lucrat în anii anteriori cu precădere cu ţări terţe, face parte din strategia de consolidare a businessului pe termen lung.

”În ultimii ani, am demarat un proces amplu de optimizare a structurii businessului, am schimbat strategia de vânzări şi ne-am concentrat pe clienţi mari, care ne permit o marjă mai mare de profit. Încercăm să reducem ponderea pe industria automotive şi să mărim procentul de transporturi de mărfuri generale, ceea ce ne permite o diversificare a activităţii şi a portofoliului de clienţi. Înfiinţarea departamentului de expediţii intracomunitare a fost un pariu câştigător, pentru că, dacă înainte activam cu precădere în ţări din Europa Centrală şi de Est non-membre UE, acum ponderea pe Europa de Vest a crescut cu 40% şi ne dezvoltăm masiv activitatea în Germania, Franţa Italia şi Benelux. Am crescut mult şi pe Marea Britanie, odată cu ieşirea ţării din UE, în Franţa avem contracte cu doi clienţi foarte mari şi suntem în discuţii cu alţi trei noi clienţi, cu anvergură globală. În consecinţă, în 2022 deja fructificăm la maximum schimbările pe care le-am făcut în 2020 şi 2021, prin regândirea strategică a businessului, iar creşterea cu 25% credem că va veni firesc, în concordanţă cu schimbările implementate odată cu reorganizarea afacerii”, a declarat Adrian Minea, fondator şi CEO Bipmobile. 

Ca urmare a noii strategii de dezvoltare, Bipmobile intenţionează să investească în acest an patru milioane de euro în achiziţia de camioane, ceea ce ar reprezenta o creştere cu 50% a flotei auto de care dispune. Directorul general al companiei consideră, însă, că va putea cumpăra doar jumătate din numărul de maşini planificat, din cauza crizei de pe piaţa componentelor auto, care a provocat diminuarea producţiei de autocamioane la nivel mondial.

Un alt proiect major pe care compania îl are pe agenda acestui an este finalizarea centrului logistic de la graniţa Germaniei cu Franţa.

Bipmobile a creat o reţea de transporturi LTL (grupaj) ce operează pe întreg teritoriul Franţei şi prin care zilnic se colectează mărfuri de la aproape orice locaţie industrială franceză, după care acestea sunt transportate în depozitul din Saarlouis, de unde sunt ulterior distribuite la nivel global.

”Am demarat acest proiect în martie anul trecut şi a fost un mare act de curaj, având în vedere pandemia şi blocarea activităţii în industria automotive. După un an, putem spune că funcţionează perfect. Este o reţea pe care Bipmobile a construit-o de la zero, în depozit intrând zilnic în jur de 400 de tone de componente pentru industria automotive, produse ce ulterior sunt transportate în restul Europei. Strategia pe care ne-am propus-o în acest an este să ne extindem, să dezvoltăm relaţia cu clienţii existenţi şi să atragem clienţi noi, obiectivul fiind o dublare a veniturilor din acest centru logistic, în 2023”, a explicat Adrian Minea, fondatorul Bipmobile.

În ceea ce priveşte demersurile de extinderea a operaţiunilor internaţionale, în ultima săptămână din luna iunie se reiau discuţiile pentru proiectul din Maroc, unde compania şi-a propus deschiderea unui centru logistic, la Tanger, a mai menţionat CEO-ul companiei.

În România, Bipmobile are două centre logistice. Unul dintre acestea se află la Timişoara şi are un spaţiu de aproximativ de 1.000 de mp. Depozitul din Timişoara, prin intermediul căruia operează 80% din businessul din zona Timiş, deserveşte reţeaua Pall-Ex, companie în franciză de transport de mărfuri pe paleţi, reţea în care Bipmobile este membru fondator.

Prin centrul logistic de la Bucureşti, cu o suprafaţă de 3.000 mp, Bipmobile oferă în principal servicii pentru clienţi din zona de business automotive, mare parte din transporturi făcându-se pentru clienţi japonezi, beneficiarul final fiind fabricile Toyota din Turcia.

Centrul de Bucureşti este axat în mare măsură şi pe logistică, fulfillment şi distribuţie pentru e-commerce.

În prezent, transportul rutier pentru industria automotive este cel mai solicitat dintre serviciile oferite de Bipmobile şi reprezintă aproximativ 70% din business, însă compania intenţionează să scadă treptat această pondere şi să se dezvolte şi pe alte servicii, cum ar fi fullfilment şi logistică, warehousing şi servicii conexe.

Compania de transport Bipmobile a fost înfiinţată în 2002, la Timişoara, de antreprenorul Adrian Minea, şi a activat în primă instanţă ca distribuitor de servicii pentru domeniul HoReCa. Începând cu 2007, compania s-a reprofilat pe servicii de transport internaţional de mărfuri, iar în primii ani şi-a dublat afacerile de la an la an. În prezent, 70% din businessul companiei este orientat către transporturi pentru industria automotive.

Bipmobile este şi unul dintre membrii fondatori Pall-Ex, reţea internaţională de distribuţie paletizată a mărfurilor. De asemenea, în 2019, Adrian Minea a adus pe piaţa din România franciza Mail Boxes Etc, companie ce furnizează soluţii integrate de ambalare, curierat, logistică, fullfilment, graphic design şi print. Înfiinţată în California, în 1980, Mail Boxes Etc este prezentă în 53 de ţări şi a avut afaceri de 1,2 miliarde dolari în 2021.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.