Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a emis luni ordinul de începere pentru contractul lotului 2A Ditrău-Grinţieş al Autostrăzii Unirii-A8. Contractul durează 54 de luni, şi a stabilit ca dată de începere 30 iunie.
”Compania Naţională de Investiţii Rutiere a emis, astăzi, Ordinul de începere pentru contractul lotului 2A Ditrău-Grinţieş al Autostrăzii Unirii-A8 şi a stabilit ca dată de începere 30 iunie, termen de la care se calculează durata contractuală de 54 de luni”, anunţă compania.
Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) şi volume considerabile de lucrări de excavare şi consolidări. Lungimea totală a tunelurilor şi a viaductelor (21 km) reprezintă 57% din lungimea întregului lot: 19 tuneluri; 63 de poduri şi viaducte.
”Am emis, astăzi, ordinul pentru începerea proiectării celui mai lung lot al Autostrăzii Unirii-A8. Asocierea este în faţa unei provocări tehnice, lotul 2A Ditrău-Grinţieş fiind unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România. Conform contractului, punerea la dispoziţie a amplasamentului se va face în termen de maximum 14 luni de la data începerii activităţii de proiectare (fie integral, fie separat pentru fiecare sector de lucrări în parte). După ce constructorul efectuează identificarea în teren şi prezintă soluţiile tehnice pe care doreşte să le pună în operă, inclusiv posibile modificări faţă de cele din Studiul de Fezabilitate vom fi în măsură să analizăm eventuale devieri de la coridorul de expropriere identificat şi vom înainta Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprieri suplimentare”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în jud. Harghita), iar la Est, în judeţul Neamţ, conexiune cu Lotul 2 B Grinţieş -Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcţionarea independentă a acestui lot.
Finanţarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.