Compania de distribuţie şi logistică Aquila a înregistrat în primul trimestru venituri de aproape 740 milioane lei, în creştere cu 19% faţă de aceeaşi perioadă din 2024. Profitul net a scăzut uşor, la 19 milioane lei. Bugetul de investiţii aprobat pentru 2025 este de peste 150 milioane lei.
”Aquila (simbol bursier AQ), jucător din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum din România şi regiune, a înregistrat în trimestrul 1 din 2025 venituri de aproape 740 milioane lei, în creştere cu 19% faţă de trimestrul 1 din 2024. Această performanţă a fost susţinută în principal de avansul veniturilor din segmentul de distribuţie, care reprezintă aproximativ 94% din cifra de afaceri a grupului. Companiile Romtec şi Parmafood, a căror achiziţie s-a finalizat în 2024, au generat 8% din veniturile grupului. Integrarea acestora a creat sinergii importante, care au susţinut creşterea vânzărilor în toate canalele de distribuţie, în special în canalul retail modern, unde s-a înregistrat un avans de 35%, şi în canalul HoReCa, care a avut o creştere de 31%”, anunţă compania.
În structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuţie şi logistică au înregistrat creşteri de 19%, respectiv 25%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o scădere de 12%.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
„Strategia noastră, axată pe extinderea prezenţei în canale cu potenţial ridicat de creştere şi marje atractive, precum şi pe integrarea rapidă a companiilor recent achiziţionate, îşi dovedeşte deja eficienţa. În primul trimestru, Aquila a înregistrat o creştere de 16% a EBITDA, păstrând o marjă operaţională solidă, având în vedere şi presiunile exercitate de modificările legislative survenite. Un pas strategic important realizat a fost finalizarea achiziţiei KITAX, una dintre cele mai mari companii de distribuţie din domeniul său de activitate, cu acoperire naţională în Ungaria. Prin această tranzacţie, ne-am consolidat poziţia în pieţele existente şi am accesat o nouă piaţă internaţională, deschizând noi oportunităţi de creştere. Ne menţinem obiectivul ambiţios de a dubla EBITDA până la sfârşitul anului financiar 2026, mizând pe eficienţă operaţională, digitalizare şi sustenabilitate”, afirmă Cătălin Vasile, CEO Aquila.
Vânzările aferente brandurilor proprii au înregistrat o creştere de 35% faţă de trimestrul 1 din 2024, la peste 30 milioane de lei. Astfel, brandurile proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă şi Yachtis), respectiv categoria produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes), reprezintă deja o pondere consistentă în totalul veniturilor.
Marja brută din vânzarea mărfurilor a fost de 22,2%, în creştere comparativ cu 20,6% în primul trimestru din 2024, influenţată de mixul de produse vândute şi focusul pe canalele cu rezultate mai bune.
EBITDA a înregistrat o creştere de 16%, până la 46 milioane de lei. Profitul net înregistrat în primele trei luni ale anului 2025 este de 19 milioane de lei, în uşoară scădere faţă de perioada similară a anului trecut, ca urmare a impactului noului impozit introdus pe cifra de afaceri, precum şi a diminuării veniturilor financiare.
În 2025, Aquila şi-a bugetat venituri de peste 3,6 miliarde lei (+23%), iar EBITDA este prognozată să depăşească 211 milioane de lei (+20%), cu o marjă de 6%. Bugetul de investiţii aprobat pentru 2025 este de peste 150 milioane lei, cel mai mare de la listarea companiei, fiind direcţionat către flotă, echipamente logistice şi automatizări.
Aquila este unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum din România şi regiune, având un model de afaceri integrat care acoperă distribuţia, logistica, transportul pe multiple categorii de temperatură de produse alimentare sau nealimentare, precum şi activităţi de producţie.
Cu o prezenţă extinsă în Republica Moldova şi Ungaria, Aquila asigură disponibilitatea unei game de produse în peste 72.000 de puncte de desfacere, inclusiv magazine tradiţionale, reţele moderne de retail şi platforme online. Compania operează prin 4 canale principale de distribuţie, având ca obiectiv strategic dezvoltarea segmentului HoReCa printr-un portofoliu complementar şi sinergii cu companiile achiziţionate şi deţine cea mai extinsă şi performantă flotă de distribuţie din regiune de peste 1.600 autovehicule, din care mai mult de 200 sunt autocamioane.
În 2024, Aquila a înregistrat venituri record, de aproape 3 miliarde de lei, în creştere cu 17% faţă de anul anterior, susţinute de strategia de creştere bazată pe consolidarea segmentului de distribuţie, diversificarea portofoliului şi dezvoltarea brandurilor proprii.
Fondată în 1994 de antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile, compania a fost listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) în noiembrie 2021. Din grupul Aquila fac parte 6 companii Aquila Part Prod Com SA (compania-mamă) şi filialele sale PRINTEX SA, Trigor AVD SRL (din Republica Moldova), Romtec Europa SRL, Parmafood Group Distribution SRL, Parmafood Trading SRL şi KITAX Kft din Ungaria. Acţiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referinţă BET al Bursei de Valori Bucureşti şi în indicii Global Micro Cap ai FTSE Russell.
Are peste 3.500 de angajaţi, inclusiv 5% străini.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.