Compania de distribuţie şi logistică Aquila a realizat în primele nouă luni venituri de 1,75 miliarde lei, în creştere cu 14% (1,54 miliarde lei în perioada ianuarie-septembrie 2022), la un profit de 70,18 milioane lei, mai mare cu 9% faţă de perioada similară a anului trecut (64,28 milioane lei).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Aquila (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piaţa bunurilor de larg consum din România şi Republica Moldova, a încheiat primele 9 luni din 2023 cu afaceri în creştere, susţinute de segmentul de afaceri distribuţie care a generat aproximativ 94% din cifra de afaceri a companiei. Veniturile Aquila au depăşit 1,7 miliarde de lei în primele 9 luni ale anului 2023, o creştere de aproximativ 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022. Profitul net al companiei a ajuns la 70 milioane de lei, un avans de 9%”, anunţă compania.

În structura veniturilor, în primele 9 luni ale anului, segmentele distribuţie şi logistică au înregistrat creşteri de 15%, respectiv 12%, comparativ cu perioada similară din 2022. Veniturile din segmentul transport au fost în scădere cu 5%. Avansul veniturilor din segmentul distribuţie se datorează dezvoltării organice, susţinută de creşteri de 27% în canalul tradiţional, 16% în canalul benzinării şi 15% în canalul HoReCa.

„Am continuat strategia asumată pentru o creştere profitabilă şi sustenabilă a afacerilor. Diversificarea portofoliului de produse, dezvoltarea brandurilor proprii şi canalele de distribuţie cu ritm mai mare de creştere au fost prioritare. Rezultatele înregistrate vin în întâmpinarea aşteptărilor investitorilor şi vom depăşi bugetul anunţat în aprilie. Veniturile au un trend, în general, crescător în trimestrul patru al anului ca urmare a cererii pentru bunuri de consum în sezonul sărbătorilor de iarnă şi ne concentrăm pentru a îndeplini viziunea Aquila de a avea cel puţin un produs distribuit în fiecare casă. Ne menţinem obiectivele privind dezvoltarea organică, creştere prin achiziţii şi optimizarea operaţiunilor, inclusiv prin semnarea promisiunii de vânzare-cumpărare pentru prima achiziţie planificată, anunţată recent”, spune Cătălin Vasile, CEO Aquila.

Vânzările brandurilor proprii, care includ 86 de articole din gamele - Gradena, La Masă şi Yachtis -  au depăşit 64 milioane de lei. Recent, compania a lansat  o campanie integrată de promovare pentru brandul propriu de legume şi fructe congelate - Gradena, care a înregistrat o creştere de peste 58% a vânzărilor în primele 9 luni din 2023, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Marja brută din vânzarea mărfurilor a urcat cu aproximativ 40 milioane de lei, un avans de 13 puncte procentuale, şi s-a menţinut constantă, la aproximativ 21%. EBITDA a ajuns la 116 milioane de lei, o creştere de 5%.

Aquila operează în România şi Republica Moldova, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuţie, logistică şi transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerţ cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piaţă.

Compania a fost înfiinţată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ca urmare a unei oferte publice iniţiale în valoare de 367 milioane lei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.