Agroserv Măriuţa, companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, a înregistrat în primul semestru o cifră de afaceri de 50,6 milioane de lei, mai mare cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania a trecut pe profit în parte a anului, raportând un rezultat net de 3,36 milioane lei, comparativ cu o pierdere de 646.267 lei în primele şase luni din anul trecut.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În ceea ce priveşte rezultatele Agroserv Măriuţa pentru semestrul 1 2025, cifra de afaceri a crescut cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 50,6 milioane de lei. Această evoluţie pozitivă se datorează, în principal, creşterii veniturilor generate de fabrica de procesare, care reprezintă principala linie de business a companiei. În primul semestru din 2025, aceasta a generat venituri de 38,5 milioane de lei, marcând o creştere de 26%. Evoluţia este în linie cu strategia companiei şi a fost determinată, în special, de creşterea volumelor vândute. Acest fapt a dus la majorarea ponderii producţiei de lapte a fermei utilizate în cadrul fabricii, de la 60% în S1 2024 la 65% în S1 2025. Printre produsele care au înregistrat o evoluţie peste media categoriei se remarcă gama de kefir (Kefir 1,6% şi Kefir 5%), iar la nivel de categorie, cea mai mare creştere în semestrul 1 2025 a fost consemnată în segmentul brânzeturilor”, se arată în raportul companiei.

Rezultatul operaţional al companiei a crescut cu 303%, până la 7 milioane de lei.

”De asemenea, am redevenit profitabili la nivelul primelor şase luni, cu un profit net de 3,4 milioane de lei, comparativ cu o pierdere la finalul lui semestrul 1 2024”, mai arată compania.

Activitatea de zootehnie a înregistrat, la rândul ei, o creştere solidă, de 9%, comparativ cu primul semestru al anului trecut, la 9,9 milioane de lei, susţinută de majorarea cu 56% a vânzărilor de animale – în special junici gestante. Această evoluţie a compensat scăderea uşoară a veniturilor din vânzarea de lapte crud, determinată de o utilizare mai ridicată în cadrul fabricii, în condiţiile unui volum de producţie de lapte similar cu cel din perioada comparabilă. În cazul culturii vegetale, rezultatele raportate la nivelul lunii iunie 2025 au fost sub nivelul anului precedent, exclusiv ca efect al decalării perioadei de recoltare. În acest an, recoltarea grâului şi a rapiţei a început la finalul lunii iunie, cu venituri reflectate în iulie.

Datorită unor condiţii meteorologice mai bune comparativ cu sezonul agricol anterior, veniturile obţinute din cultura de toamnă au fost superioare celor din 2024. Per ansamblu, veniturile din exploatare s-au ridicat la 65,8 milioane de lei, o majorare de 11% comparativ cu S1 2024, în timp ce cheltuielile din exploatare au avut un ritm mai redus de creştere, de 2%, ajungând la 58,7 milioane de lei. Această dinamică a cheltuielilor a fost determinată de un control mai strict al costurilor, la care s-au adăugat scăderea tendinţei inflaţioniste din primele şase luni ale anului, precum şi colaborarea cu furnizori alternativi.

Veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 2,3 milioane de lei în primele şase luni din 2025. Conform APIA, suprafaţa cultivată direct de către companie în anul agricol 2024- 2025 a fost de 2.300 ha, acestea fiind în proprietate sau arendă. Culturile sunt grâu, în proporţie de 24% din suprafaţă, porumb – 26%, rapiţă – 31%, altele – 19%. În primele 6 luni ale anului compania a înregistrat o producţie totală de 6.400 tone, din care cultura de grâu a reprezentat 65% din această producţie, cultura de orz 23% şi rapiţa 12%. La data redactării acestui raport, cultura de porumb nu este finalizată, dar compania anticipează rezultate mai bune decât anul trecut, însă fără a atinge media multianuală.

Veniturile din vânzarea de produse lactate, semifabricate, precum şi de mărfuri au atins valoarea de 38,5 milioane de lei (după acordarea reducerilor), cu 26% peste rezultatele aferente primului semestru din 2024, acestea având cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri generată în prima jumătate a anului. În primul semestru din 2025, compania a înregistrat venituri de 1,4 milioane de lei din vânzarea mărfurilor, reprezentând vânzările prin magazine proprii.

La data de 30 iunie 2025, numărul de angajaţi care îşi desfăşurau activitatea în cadrul companiei Agroserv Măriuţa SA era de 225.

Agroserv Măriuţa este o companie listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti sub simbolul bursier MILK, înfiinţată în anul 1994, în localitatea Măriuţa din judeţul Călăraşi, ce desfăşoară o activitate agricolă mixtă de cultură vegetală combinată cu creşterea animalelor. Începând cu anul 2018, compania şi-a adăugat o noua arie de business şi anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obţinerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.