Uniunea Europeană trebuie să evite o decuplare dăunătoare de comerţul global, în timp ce analizează impunerea de tarife pentru vehiculele electrice chinezeşti şi alte bunuri, a declarat miercuri comisarul pentru economie al blocului, Paolo Gentiloni, transmite CNBC.
”Cred că, în ceea ce priveşte Europa, avem nevoie de o atitudine mai matură în comerţul nostru, de a ne asigura economia... în special cu China”, a declarat Gentiloni.
Comisarul a spus că anchetele anti-subvenţii ale UE, în desfăşurare, acoperă piaţa vehiculelor electrice şi turbinele eoliene, abordând temerile că China copleşeşte pieţele globale cu produse destinate producerii energiei verzi.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Aceste anchete sunt o modalitate de a înţelege dacă subvenţiile oferite de guvernul chinez firmelor autohtone ”elimină orice şansă pentru companiile europene”, a spus Gentiloni.
”Dar acest lucru nu ne aduce la o teorie a decuplării comerţului global, care ar fi un dezastru pentru ambele părţi ale decuplării. Caracteristica economiei UE este să fie mai deschisă, mai influenţată de comerţ şi mai puţin doar de consumul intern. Acesta este motivul, motivul economic, pentru care este în interesul Uniunii Europene să ţină deschise porţile comerţului”, a spus el.
Statele Unite au anunţat marţi majorări importante ale tarifelor pentru importuri din China în valoare de 18 miliarde de dolari, pentru vehiculele electrice şi bateriile litiu-ion folosite în acestea, celule solare, oţel şi aluminiu.
China susţine că piaţa sa de vehicule electrice creşte datorită inovaţiei, mai degrabă decât a subvenţiilor de stat, şi spune că Legea SUA pentru Reducerea Inflaţiei – care a stârnit şi îngrijorări de protecţionism în rândul oficialilor UE, inclusiv din partea lui Gentolioni – subvenţionează producţia din SUA.
Între timp, mai multe state din UE sunt îngrijorate cu privire la potenţialele măsuri comerciale de răzbunare ale Chinei care pot afecta industrii interne importante, de la autovehiculele germane până la coniacul francez.
Acest lucru vine în timp ce UE caută să-şi revină după ani de creştere economică lentă şi recesiune superficială în a doua jumătate a anului 2023.
Gentiloni a adoptat miercuri un ton optimist cu privire la perspectivele anuale, despre care el a spus că urmează unui ”2023 foarte, foarte dificil”, marcat de stagnare economică, niveluri crescute de economii şi incertitudine din cauza războiului în curs de desfăşurare între Rusia şi Ucraina.
”Treptat, activitatea se accelerează, iar principalul motor va fi consumul privat. În acelaşi timp, avem alţi doi factori care sunt foarte pozitivi. Inflaţia este într-adevăr în scădere. Şi ocuparea forţei de muncă este încă mare, foarte mare, va continua să crească şi în luna viitoare”, a spus el pentru CNBC.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.