Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata, un indicator al afacerilor dintre firmele din sectorul de comerţ, a scăzut în august cu 1,9%, serie brută, faţă de aceeaşi lună a anului anterior, după o lungă perioadă de creştere, arată datele publicate, marţi, de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În iulie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut cu 4%, serie brută, faţă de aceeaşi lună a anului anterior, un ritm crescut faţă de cel din luna precedentă.

În august, faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în termeni nominali, ca serie brută cu 1,9%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a crescut cu 1,1%.

Contracţia a venit ca urmare a scăderii activităţilor de intermediere în comerţul cu ridicata (-29,1%), comerţului cu ridicata al produselor agricole brute şi al animalelor vii (-14,1%) şi comerţului cu ridicata specializat al altor produse (-3,8%).

Creşteri ale cifrei de afaceri s-au înregistrat la: comerţul cu ridicata al echipamentului informatic şi de telecomunicaţii (+7,3%), comerţul cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (+5,5%), comerţul cu ridicata al altor maşini, echipamente şi furnituri (+4,6%), comerţul cu ridicata nespecializat (+3,9%) şi la comerţul cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor şi al tutunului (+2,8%).

În primele 8 luni, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata a crescut cu 5,2%, serie brută, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În 2018, faţă de 2017, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în termeni nominali, a înregistrat o creştere de 9%.

Statisticile nu includ comerţul dintre firme cu autovehicule şi motociclete. Comerţul cu ridicata este practicat în special de comercianţii care cumpără produse în cantităţi mari, pe care le revând în cantităţi mai mici altor comercianţi sau clienţi finali.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.